Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaan tappeleva mummeli eutanasioitiin Hollannissa - ei rikosta

Vierailija
11.09.2019 |

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko  nähneet vanhusta joka ei tajua maailmasta mitään eikä edes syö tai juo  enää, lopulta  tapetaan janoon perusteena ettei  nesteytystä ole enää järkeä jatkaa. Kuka haluaa nääntyä hitaasti janoon pas"t housussa jos vaihtoehto on nopea ruiske?!

Vierailija
42/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei enää ketään kiinnosta aikuisten vaipat täynnä ulostetta? Muutama vuosi sitten ne trendasivat keskusteluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaan kodissa saa tapella vastaan niin paljon kuin haluaa, ilman että s u r m a t a a n myrkkyruiskulla koska on jo kuollut.

Vierailija
44/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole mitään kyseenalaista paitsi se, että muistisairas ei ole enää siinä kunnossa että voisi antaa suostumuksensa.

Oli antanut sen järjissään ollessaan.

Vierailija
45/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille läheisen Alzheimer-potilaan hoitamista useamman vuoden ajan.

Tulkaa sen jälkeen vastustamaan uudelleen eutanasiaa.

Kyseessä oli armollinen teko vanhusta kohtaan. KUKAAN ei halua elää Alzheimer-potilaana.

Alzheimer-potilashan on varsin tyytyväinen oloonsa siinä vaiheessa kun ei muista enää kuin lapsuutensa onnelliset päivät. Loppuvaiheessa lähinnä nukkuu ja on omassa maailmassaan.

Näin ainakin oma isoäiti sairasti. Karmeaa se on omaisille mutta potilas on varsin tyytyväinen. Tietenkin ihmiset ovat erilaisia Alzheimerissakin.

Vierailija
46/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille läheisen Alzheimer-potilaan hoitamista useamman vuoden ajan.

Kyseessä oli armollinen teko vanhusta kohtaan. KUKAAN ei halua elää Alzheimer-potilaana.

Järkyttävää tekstiä. Järkyttävää, jos vanhuksia aletaan eutanasioida. Pelkään, että siitä tulee säästökeino. Tai ainakin tuohon mahdollisuuteen vedotaan, kun joku kärsii vanhainhoidossa.

Oma syy kärsiä yksinäisenä vanhuksena, kun ei mokoma suostunut eutanasiaan ei hän tarvitse lisää apua, kun rahaa siihen vaan menee. Ottakoon eutanasian. Tälleen siinä käy.

Noin tekivät jo Amerikan alkuperäiskansat. Jotkut lähettivät vanhuksen erämaahan yksin ja jotkut pudottivat jyrkänteeltä.

Kyse oli vanhuksen omasta päätöksestä täysjärkisyyden aikana. Ei kenenkään muun. 

Luuletko ihan oikeasti, että sekaisin ollut ja mahdollisesti ulosteella itsensä tai seinänsä maalannut henkilö pystyi käsittämään, että nyt hänet armahdetaan eikä elämä enää ole tuskallista ja vaikeaa?

Ihmisten rääkkääminen on erittäin julmaa.

Vierailija
47/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mummeli oli ottanut Jeesuksen sydämeensä ja pääsi Taivaan kotiin.

Haista sinä oma /C:si

Vierailija
48/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Kelan ja työkkärin virkailijat voisivat päättää, että kenet lähetetään viimeiselle piikille. He voisivat hoitaa paperitkin valmiiksi allekirjoitusta myöten, mitä sitä asiakasta semmoisilla vaivaamaan.

Jos joku ei halua mennä piikille, hänelle voi sanoa, että sieltä saa ilmaisen ämpärin ja kahvia ja pullaa. Kyllä sitten menee.

Hmm...  joo, mutta ehkä kuitenkin joku poliittinen puolue.

Esimerkiksi suurinpuolue Perussuomalaiset saisivat päättää ketkä menevät ensiviikolla ottamaan piikin.

Vierailija
49/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murha tuo oli, ei eutanasia.

Lääkäri toimi väärin, ja tytär täysi hirviö, joka ei itse jaksanut sairasta äitiään.

Muistisairaalle ei todellakaan voi tehdä eutanasiaa, ellei kyse ole ihan sairauden alkuvaiheesta, jossa henkilö itse täysin tajuaa tilanteen. Ei myöhemmin. Eikä yleensäkään eutanasiaa voi tehdä "ennakkotilauksella", että sitten myöhemmin tahdon tulla tapetuksi. Ei, vaan (Kanadan malliin) eutanasioidun henkilön on oltava sillä hetkellä täysin järjissään ja tajuissaan ja pystyttävä ilmaisemaan sillä hetkellä halunsa kuolla kiistattomasti. Ja mieltään on saatava muuttaa.

Vierailija
50/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murha tuo oli, ei eutanasia.

Lääkäri toimi väärin, ja tytär täysi hirviö, joka ei itse jaksanut sairasta äitiään.

Muistisairaalle ei todellakaan voi tehdä eutanasiaa, ellei kyse ole ihan sairauden alkuvaiheesta, jossa henkilö itse täysin tajuaa tilanteen. Ei myöhemmin. Eikä yleensäkään eutanasiaa voi tehdä "ennakkotilauksella", että sitten myöhemmin tahdon tulla tapetuksi. Ei, vaan (Kanadan malliin) eutanasioidun henkilön on oltava sillä hetkellä täysin järjissään ja tajuissaan ja pystyttävä ilmaisemaan sillä hetkellä halunsa kuolla kiistattomasti. Ja mieltään on saatava muuttaa.

Ei todellakaan näin.

Kun ihminen on täysissä järjissään keskustellut lääkärin kanssa moneen kertaan ja toivonut että sitten kun sairaus ottaa kokonaan vallan, on eutania se vaihtoehto minkä haluan.

Tämön pitää riittää. Jokaisella tulisi olla oikeus päättää millaisen kuoleman haluaa.

Vierailija
51/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mummeli oli ottanut Jeesuksen sydämeensä ja pääsi Taivaan kotiin.

Toivottavasti uskontopaskalla ei ratkaista yhtään tärkeää asiaa, missään eikä koskaan.

Mitään taivaan kotia ei tietenkään ole olemassa.

Vierailija
52/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vanhukset mitään kärsi.

Mä olen ollut hoitajana geriatrisella vuodeosastolla ja hoitanut paljon ihan muissa maailmoissa eläviä ihmisiä. Väitän, että ei ne ihmiset varsinaisesti kärsi. Jos saa kipuun lääkettä ja riittävästi ruokaa ja puhtaudesta ja siisteydestä huolehditaan.

Sitä voi olla vaikea tajuta, mutta vanhana ja sairaana sitä voi tuntua ihan hyvälle vaan maata sängyssä ja olla olemassa. Ei tarvitse mitään muuta. 

Ei se niin kamalaa ole vain olla ja maata. 

Vierailija
53/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihminen ei saa muuttaa mieltään. Aika paha kohtalo meillä kaikilla.

Vierailija
54/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut hoitajana geriatrisella vuodeosastolla ja hoitanut paljon ihan muissa maailmoissa eläviä ihmisiä. Väitän, että ei ne ihmiset varsinaisesti kärsi. Jos saa kipuun lääkettä ja riittävästi ruokaa ja puhtaudesta ja siisteydestä huolehditaan.

Sitä voi olla vaikea tajuta, mutta vanhana ja sairaana sitä voi tuntua ihan hyvälle vaan maata sängyssä ja olla olemassa. Ei tarvitse mitään muuta. 

Olen 53-vuotias hyväkuntoinen pitkäaikaistyötön ja mustakin tuntuu ihan hyvälle vaan maata. Koska tulevaisuutta ei ole enää mullakaan.

Vierailija
55/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksihän hoitotahto pitääkin tehdä silloin kun järki on vielä tallella, jotta myöhemmin pöpinä ei voi estää sitä, minkä on järkevänä ollessaan päättänyt olevan omaksi parhaaksi. Ei hoitotahdolla ole mitään virkaa dementian varalta, jos dementikon vastustelu voi peruuttaa sen.

Dementikot vastustelevat usein esimerkiksi pesuja. Pitäisikö siis jättää pesemättä?

Vierailija
56/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkälle muistisairaan itsemääräämisoikeus sitten ulottuu. Jos järjissään ollut mummeli tekee tietäväksi tahtonsa asua tietyssä hoitokodissa ja paikka järjestetään, mutta parin vuoden päästä tämä, järkensä valon himmennyttyä, ilmoittaakin menevänsä kotiin, onko tähän suostuttava?

Vierailija
57/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos saa ja huolehditaan" mutta mitäpä vasta hetki sitten paljastui laitosten todellisuudesta?

Vierailija
58/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika suppeat kokemukset sulla. Mun oma Alzheimer-isäni oli sairauden edetessä jatkuvasti ahdistuneen ja hädissään olevan tuntuinen. Väitän että hän kärsi loppuaikoinaan suuresti. Hän ei ollut missään tyytyväinen, vaan etsi kotia koko ajan - myös kotona käydessään, eli ei tunnistanut paikkoja eikä ihmisiä. Minustakin olisi aivan hirveää olla koko ajan vieraassa paikassa aina uusien vieraiden ihmisten kanssa - koska ei tunnista enää ketään eikä mitään. Isän silmistä näki kauhun ja pelon.

Myös äidinäitini oli viimeiset vuodet pihalla kuin puutarhaletku. Kyseli milloin pääsee pois ja mitä hänen vuosikymmeniä sitten kuolleille vanhemmille kuuluu ja milloin nämä tulevat käymään. Itki joka päivä. Tappeli pesuja ja kaikkea mahdollista vastaan, vaikka aina ennen oli nauttinut saunasta ja ollut kaikin puolin sopuisa ja ihana. Silloin kun hän joutui hoitolaitokseen, hän toivoi että kuolisi pian. Ikävä kyllä hänen toiveensa ei toteutunut.

Vierailija
59/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää tekstiä. Järkyttävää, jos vanhuksia aletaan eutanasioida. Pelkään, että siitä tulee säästökeino. Tai ainakin tuohon mahdollisuuteen vedotaan, kun joku kärsii vanhainhoidossa.

Oma syy kärsiä yksinäisenä vanhuksena, kun ei mokoma suostunut eutanasiaan ei hän tarvitse lisää apua, kun rahaa siihen vaan menee. Ottakoon eutanasian. Tälleen siinä käy.

Noin tekivät jo Amerikan alkuperäiskansat. Jotkut lähettivät vanhuksen erämaahan yksin ja jotkut pudottivat jyrkänteeltä.

Kyse oli vanhuksen omasta päätöksestä täysjärkisyyden aikana. Ei kenenkään muun. 

Luuletko ihan oikeasti, että sekaisin ollut ja mahdollisesti ulosteella itsensä tai seinänsä maalannut henkilö pystyi käsittämään, että nyt hänet armahdetaan eikä elämä enää ole tuskallista ja vaikeaa?

Ihmisten rääkkääminen on erittäin julmaa.

Eli onko niin että jos tuollaisen päätöksen tekee sitä ei voi perua jos tulee toisiin aatoksiin?

Piikille vaan vaikka väkisin, ja epäilen että myrkyttämällä tehty kuolema on paljon hirvittävämpi kun normaali kuolema.

Vierailija
60/164 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on hieno osoitus leggins-mammojen keskimääräisesti luetun ymmärtämisestä: "Muistisairaudesta kärsivälle potilaalle voitiin suorittaa eutanasia, vaikka hän itse sitä vastusteli. Nainen oli aiemmin antanut asialle suostumuksensa."

Nainen oli siis tehnyt hoitotestamentin, jossa oli linjannut miten haluaa itsensä suhteen toimittavan silloin, kuin esimerkiksi kooma tai muistisairaus estää häntä enää tekemästä päätöksiä. Nyt leggins-mammat sitten lukevat jotain iltsikan kohunkerjäysotsikoita ja alkavat maalailla ties mitä vanhusten joukkumyrkytyskampanjakauhuja.

Jos jonkun elämä on niin tyhjää, että siihen pitää repiä sisältöä kirkumalla jostain itse kuvittelemistaan kauhuskenaarioista niin suosittelen lämpimästi pikku remonttia siihen omaan elämäntilanteeseen. Hanki ap vaikka perhe ja pistä se älyluuri kiinni tunniksi päivässä ja tee jotakin muuta sen aikaa kuin notkut netissä todistelemassa sitä, miten peruskoulu on kohdallasi epäonnistunut tehtävässään. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi