Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk aktiivimallin piti poistua ja meidän työttömien piti saada alkaa taas vapaa kotona makoilu, ja nyt ei poistukaan!

Vierailija
11.09.2019 |

Rahaa ei olekaan, työllisyys laskee ja aktiivimalli pysyy. Rinne petti äänestäjät.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltäs muulta niitä rahoja kerätään kuin työttömiltä.

Niin työssäkäyväthän ei tietenkään mitään maksa ikään... Eiku mikä tää on tää veroprosentti...?

Yhtä lailla työtön maksaa veroja.

Työtön ei ole tienannut sitä rahaa. Työssäkäyvät ovat.

AHAHAHAHAHAHAHAAAA, nyt nauroin jo ääneen. Valittaako täällä joku työtön siitä että maksaa tuistansa veroa? Et ole mitään sen rahan eteen tehnyt niin älä jaksa marista..On kyllä jo röyhkeyden huippu.

HAHHAH... olen ollut töissä vuosia ennen työttömyyttä ja luultavasti kustantanut sinunkin palveluitasi veroilla. Aikuistu ja fiksuunnu vähän...

Koen, että palkastani maksamat verot vuodessa riittävät kattamaan kaikki julkiset palvelut joita käytän vuodessa (käyn lääkärillä ehkä kerran kaksi vuodessa), siitä määrästä mitä veroja maksan riittää myös siivu teidän työttömien tukiin. Että turhaan huutelet siellä että olet minun palveluita maksanut kun et edes omiasi maksa..

Pointti: kukin vuorollaan. Joskus voi olla sinunkin tilanteesi erilainen. Harvempi työtön huvikseen on työtön tai ollut sitä koko ikänsä.

Vierailija
42/68 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin työssäkäyväthän ei tietenkään mitään maksa ikään... Eiku mikä tää on tää veroprosentti...?

AHAHAHAHAHAHAHAAAA, nyt nauroin jo ääneen. Valittaako täällä joku työtön siitä että maksaa tuistansa veroa? Et ole mitään sen rahan eteen tehnyt niin älä jaksa marista..On kyllä jo röyhkeyden huippu.

HAHHAH... olen ollut töissä vuosia ennen työttömyyttä ja luultavasti kustantanut sinunkin palveluitasi veroilla. Aikuistu ja fiksuunnu vähän...

Koen, että palkastani maksamat verot vuodessa riittävät kattamaan kaikki julkiset palvelut joita käytän vuodessa (käyn lääkärillä ehkä kerran kaksi vuodessa), siitä määrästä mitä veroja maksan riittää myös siivu teidän työttömien tukiin. Että turhaan huutelet siellä että olet minun palveluita maksanut kun et edes omiasi maksa..

Pointti: kukin vuorollaan. Joskus voi olla sinunkin tilanteesi erilainen. Harvempi työtön huvikseen on työtön tai ollut sitä koko ikänsä.

Miellän työttömän työkykyisenä työttömänä. Ihminen joka ei voi sairauden takia tehdä työtä on varhais- tai sairaseläkeläinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kerran ottavat sen ~4% (?) ja sen jälkeen saa olla edelleen niin epäaktiivinen kuin haluaa.

Ei. Tuki laskee kolmen kuukauden välein 4% mikäli ei ole töissä tiettyä määrää. Tästä kärsii eniten ne, jotka joutuu yt:n kautta kortistoon. Jos saat ansiosidonnaista 1500€/kk niin leikkuri leikkaa sun tukea 60€. Toki eihän se paljoa ole, mutta varmasti vitut*aa ihmisiä jotka ei pääse töihin jos kaikkialla on yt:t. 

Vierailija
44/68 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kerran ottavat sen ~4% (?) ja sen jälkeen saa olla edelleen niin epäaktiivinen kuin haluaa.

Ei. Tuki laskee kolmen kuukauden välein 4% mikäli ei ole töissä tiettyä määrää. Tästä kärsii eniten ne, jotka joutuu yt:n kautta kortistoon. Jos saat ansiosidonnaista 1500€/kk niin leikkuri leikkaa sun tukea 60€. Toki eihän se paljoa ole, mutta varmasti vitut*aa ihmisiä jotka ei pääse töihin jos kaikkialla on yt:t. 

"Voiko työttömyysetuus pienentyä aina uudella 4,65 prosentilla uuden tarkastelujakson myötä?

Ei voi. Työttömyysetuus ei voi pienentyä enempää kuin 4,65 prosenttia normaalitasosta. Tämän jälkeen työttömyysetuus joko pysyy samana tai nousee ennalleen normaalille tasolle seuraavilla tarkastelujaksoilla".

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/usein…

Vierailija
45/68 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa paperimiehiksi niin saatte tuotannon siirtyessä Kiinaan hyvät kultaiset kädenojennukset. Ja vielä paremman päivärahan.

Vierailija
46/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi-v vasurit petti äänestäjät

Vierailija
47/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän logiikka työttömän veroissa on kun sama taho antaa rahaa ja vaatii "veroa"?

Vierailija
48/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän logiikka työttömän veroissa on kun sama taho antaa rahaa ja vaatii "veroa"?

Helpoin tapa hallinnollisesti hoitaa progressio

Vierailija
49/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus kaavailee aktiivimallia kakkosta. Nautin tilanteesta koska kaikki kyykytykset ja feminismihörhöily ja kunniakansalaisten paapominen satavat suoraan persujen laariin. Demareilla on edessä sinisten kohtalo koska puolueeseen jää vain feministit ja muut hörhöt duunareiden siirtyessä PS riveihin. Jokohan tajuavat tekevänsä huonoa politiikkaa vai suuttävätkö persujen noususta venäjää :D?

Vierailija
50/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaavailevat että työttömän täytyy hakea todennetusti työpaikkoja. Sitten suunnittelevat työttömyyskorvauksen pienenemistä asteittain tms. Miten tuo auttaa työllisyyteen jos työpaikkoja ei ole tarpeeksi hakijamäärään nähden. Minua ei haittaa työpaikkojen hakeminen, olen hakenut koko ajan työpaikkoja, laitan kaikkiin esillä oleviin hakemukset mihin pätevyyteni riittää. Laitan myös niihin joihin olen ylipätevä jos vain pystyn ko työtä tekemään. Minulla on pitkä listaus työpaikoista. Olen pari kertaa päässyt haastatteluun. Tässä iässä ei vain enää kukaan ota töihin. Onneksi ei ole kauaa eläkepäiviin ja ihan kohtuulliseen työeläkkeeseen.

Vierailija
51/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aktiivimalli poistuu ja joku muu aktivoiva malli tulee tilalle?

Vierailija
52/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasko kaavaillaan uutta aktiivimallia että pitäisi hakea olemattomia työpaikkoja ja työnantajat vastustivat sitä jo aiemmin ettei halua pakotettujen työttömien hakemustulvaa. 30000 työnhakijalle on 20 tuhatta avointa työpaikkaa jotain puhelinmyyjää ja nolla sopimus ym. pilipali työtä tai niin raskasta ettei kenenkään ihmisen rahkeet riitä ja palkka ihan mitätön jolla ei elä. 

Uskaltaako kukaan sanoa että täällä on liikaa ihmisiä.

Vierailija
53/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kaavailevat että työttömän täytyy hakea todennetusti työpaikkoja. Sitten suunnittelevat työttömyyskorvauksen pienenemistä asteittain tms. Miten tuo auttaa työllisyyteen jos työpaikkoja ei ole tarpeeksi hakijamäärään nähden. Minua ei haittaa työpaikkojen hakeminen, olen hakenut koko ajan työpaikkoja, laitan kaikkiin esillä oleviin hakemukset mihin pätevyyteni riittää. Laitan myös niihin joihin olen ylipätevä jos vain pystyn ko työtä tekemään. Minulla on pitkä listaus työpaikoista. Olen pari kertaa päässyt haastatteluun. Tässä iässä ei vain enää kukaan ota töihin. Onneksi ei ole kauaa eläkepäiviin ja ihan kohtuulliseen työeläkkeeseen.

joo pitää olla joku erikoisalan osaaja ja jossa on korkeasta iästä hyötyä tai muuten ikääntynyt ei kelpaa työnantajille. Ottaisitko työnantajana itse viiskymppisen jos tarjolla on kolmekymppisiä. 

Vierailija
54/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo pitää olla joku erikoisalan osaaja ja jossa on korkeasta iästä hyötyä tai muuten ikääntynyt ei kelpaa työnantajille. Ottaisitko työnantajana itse viiskymppisen jos tarjolla on kolmekymppisiä. 

Otan aina parhaan

Vierailija
55/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä rahoja teiltä kerätään? Käsittääkseni te saatte rahaa meiltä työtä tekeviltä.

Vierailija
56/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan aina parhaan

Et taida olla työnantaja laisinkaan, kun et kysymyksen pointtia ymmärtänyt.

Vierailija
57/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä rahoja teiltä kerätään? Käsittääkseni te saatte rahaa meiltä työtä tekeviltä.

No on siinä duunari! Ennen työläiset suomi kapitalisteja kun ei työtä ollut tai palkalla ei elänyt. Nykyään kalutaan niitä, jotka ei ole saaneet töitä tai ei pysty tekeen, eekoo on mielissään!

Vierailija
58/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä paljon harvemmin työtön on itse työttömyyttään valinnut. Ja tosiaan työttömyysrahasta maksetaan myös veroa joten kyllä se tukiraha työttömälle on oikeutettu. Suurin osa hakee töitä kuten pitääkin. Tämä aloitus on provo ja oikeita työttömiä syyllistävä. Mutta ilmeisesti moraalia ei kovin monellakaan ihmisellä ei enää nykypäivänä ole.

Vierailija
59/68 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on siinä duunari! Ennen työläiset suomi kapitalisteja kun ei työtä ollut tai palkalla ei elänyt. Nykyään kalutaan niitä, jotka ei ole saaneet töitä tai ei pysty tekeen, eekoo on mielissään!

Toistan kysymykseni: mitä rahoja teiltä kerätään?

Vierailija
60/68 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vihervasurit tän poistanut vai voiko jo jättäytyä huoletta työttömäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi