Miksi naisille ei kelpaa työtön joka tulee toimeen...
...omillaan, niin ettei naisen tarvitse kustantaa tälle mitään.
Työpaikat katoavat automatisoinnin tieltä, ja tarpeellisen työn absoluuttinen määrä tulee pienenemään.
Työttömiä tulee siis olemaan vaikka päällääm seisoisi. Jos yksi työllistyy, nii joku toinen ei saa työpaikkaa.
Miksi siis ei sellaisen henkilön kannattaisi pysyä työttömänä joka siihen hyvin sopeutuu?
Naiset vain tuntuvat syrjivän työttömiä deittimarkkinoilla. Jos toisin päin, niin ei tunnu haittaavan
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Kun se työtön ei voi kustantaa kaikkia kivoja juttuja, kuten matkoja, illallisia, elokuvia, teattereita jne.
Minulle tuo todellakin olisi yksi tärkeä syy miksi en halua olla parisuhteessa työttömän kanssa, kuitenkin sillä tarkeällä korjauksella, että ei voi kustantaa OMAA OSUUTTAAN.
Minulle ei kenenkään tarvitse maksaa matkoja, illallisia, elokuvia, teattereita yms. vaan maksan aina itse oman lippuni, oman matkani, jne. Mutta en myöskään halua kustantaa toisen huvitteluja.
Ja sitten tulee kysymys onko sinne elokuviin, teatteriin, illallisille pakko mennä. No pakko ei tietenkään ole, mutta kun nyt sattuu noista asioista nauttimaan ja ne elämää piristävät, niin en halua niistä luopuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huolisi työtöntä miestä koska olen perinteisiä arvoja kannattava nainen. Nainen kuitenkin joutuu kärsimään esim. lastenhankkinnasta niin paljon miestä enemmän että mielestäni on oikein vaatia mieheltä jotain panostusta yhteisen hyvän teen. Hoidan mielelläni kodin, lapset ja haluan olla kaikin puolin hyvä vaimo mutta myös miehen tulee olla hyvä aviomies hoitaa velvollisuutensa. Työttömästä miehestä ei olisi mitään hyötyä perheen eteen, kun vielä tutkimuksissakin jatkuvasti osoitetaan miten miehet eivät kykene yleisesti olemaan tasapuolisia kumppaneita vaan se kodin- ja lastenhoito jää naisen vastuulle.
N24
Se että kodin ja lasten hoito jää naisen vastuulle saattaa monesti olla myös ihan naisen omaa syytä. Mies voi yrittää ottaa vastuuta kodista ja lapsista mutta naisen oma asenne tyyliin "Ei miehistä ole mihinkään" ajaa miehen pois siltä tontilta. Toisin sanoen naiselle ei kelpaa mikään mitä mies tekee perheensä ja kotinsa eteen. Useimmat miehet haluaa tehdä naisensa onnelliseksi ja jos usein saa kokea että parempi pysyä pois kuin provosoida oma-aloitteisuudellaan niin valinta on että nainen hoitakoon lapset ja kodin.
Tiedän yhden pariskunnan, jossa mies jäi kotiin lapsen kanssa ja äiti palasi työelämään niin pian kuin pystyi. Nyt tietääkseni molemmat töissä. Ja minä en nyt niin kovin montaa pariskuntaa tunne, että voisin mitään sanoa tuon yleisyydestä tai harvinaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on tähän ketjuun vastannut ettei työtön kumppani haitannut. Olisi hauska tietää mikä on ollut se oma tilanne tuolloin, työttömän kun on helpompi hyväksyä toinen työtön.
Olin itse työtön vaikken sitä ilmoittanutkaan deittiprofiilissani ja minua lähestyi ihana ja komea mies, yliopiston käynyt. Olikin sillä hetkellä työtön ja niin helposti ajauduimme yhteen ja olimme pian jo molemmat töissäkin.Olin toistaiseksi jatkuvassa eli vakituisessa työsuhteessa asiantuntija-ammatissa kun kohtasin työkyvyttömyyseläkkeellä olevan pienyrittäjäpuolisoni. Tilanne on sama edelleen.
Se toinen nykyisen tk-eläkeläisen puoliso oli myös samassa, vakituisessa työssä, duunari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se työtön ei voi kustantaa kaikkia kivoja juttuja, kuten matkoja, illallisia, elokuvia, teattereita jne.
Minulle tuo todellakin olisi yksi tärkeä syy miksi en halua olla parisuhteessa työttömän kanssa, kuitenkin sillä tarkeällä korjauksella, että ei voi kustantaa OMAA OSUUTTAAN.
Minulle ei kenenkään tarvitse maksaa matkoja, illallisia, elokuvia, teattereita yms. vaan maksan aina itse oman lippuni, oman matkani, jne. Mutta en myöskään halua kustantaa toisen huvitteluja.
Ja sitten tulee kysymys onko sinne elokuviin, teatteriin, illallisille pakko mennä. No pakko ei tietenkään ole, mutta kun nyt sattuu noista asioista nauttimaan ja ne elämää piristävät, niin en halua niistä luopuakaan.
Ei noi jätkät jotka plärää jenkkiläisiä naisvihasivustoja pysty sisäistämään tällaisia maalaisjärkisiä argumentteja. Parempi että jäävätkin pariutumatta koska kyllä lapsiperheessä ja vanhempana nimenomaan vaaditaan maalaisjärkeä. Eivät ole soveltuvia parisuhteeseen ja isäksi.
Työttömyys ei olisi ehdoton "EI", mutta haluttomuus työntekoon olisi. Vapaaehtoisesti työttömät loisivat meidän työssäkäyvien rahoilla. Ihan ok silloin jos työtä ei löydy tai ei ole työkykyinen, mutta jos ei ole pienintäkään halua muuttaa asiaa, niin............
Vierailija kirjoitti:
Jos se työtön ei voi kustantaa itselleen omia matkojaan, illallisiaan, elokuviaan, teattereitaan ym. ja olettaa kumppanin kustantavan nämä hänelle, niin onhan se ongelma. Ei kukaan sellaista käsi ojossa odottavaa kumppania halua - tietenkään! 😆
Millä tuo mies eläisi? Jos elää perinnöllä, niin on omillaan tomeen tuleva. Jos elää yhteiskunnan tuilla, niin ei ole omillaan toimeen tuleva.
Ei ole koskaan tullut mitään printöprinssiä vastaaan, niin en oikeasti tiedä, miten reagoisin tilanteessa.
Kyllä se työtönkin kelpaa, jos on valmis oikeasti tekemään jotain yhteisen elintason eteen tai on rahoissaan. Usein vaan pelkkä työttömyystuki ei riitä siihen tasoon mitä itse kaipaan, enkä koe että minulla on velvollisuus elättää toista tai kustantaa toisen perusmenoja jatkuvasti. Tämä taas johtaisi eriarvoistumiseen parisuhteessa.
En lähtökohtaisesti arvosta tervettä ihmistä, joka loisii huvikseen. Se kertoo henkisestä ja fyysisestä laiskuudesta, moraalittomuudesta ja vähälahjaisuudesta.
Ihan sama mitä työtä tekee tai opiskeleeko, kunhan ei ole jouten.
Joutilaisuuden suon niille, joilla ei muita vaihtoehtoja ole, kuten vammaisille ja sairaille.
Miehenä pakko sanoa että minulle on kyllä aika sama se onko nainen työtön tai töissä käyvä. Toki jos nainen on työtön eikä edes pyri työelämään mukaan niin se on melko "tunr-off" koska suomessa ei nykyään perheet pärjää pelkillä miehen tuloilla ellei mies tienaa tosi paljon rahaa.
Tälläisenä perus työmiehenä kenen kuukausitulot on 2800e-3500e bruttona on vaikea saada hyvä palkkaista naista koska naiset yleensä tuppaavat pariutumaan ylös päin, eli heitä korkeammassa asemassa olevien miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa, että mies elättää tai vähintään kustantaa suurimman osan elämisestä.
Kerro lisää. Miten nainen tämän sinulle ilmaisi ja miksi kiinnostuit juuri sellaisesta naisesta?
Olen nainen. Olen itse työtön. Näin se tuntuu menevän monien naisten mielipiteitä kuunnelleena. Itselle kelpaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei haittaa, mutta päämäärätön möllöttäminen haittaa. Eli jotain intohimoja, tavoitteita ja harrastuksia tulisi työttömälläkin olla, vaikka vapaaehtoistyötä. Raha ei ole ongelma, olen seurustellut myös freelancerin kansss jonka tulot olivat usein 500-1500e kuukaudessa, eli jopa pienemmät kuin työttömällä.
Jeps, pitää olla se sellainen eteenpäin pyrkiminen ja tulevaisuden suunnitelmat niin miehen työttömyys ei haittaa minua ollenkaan. Voihan sitä olla juuri saanut äskettäin potkut kun yhtiössä saneerataan ja siksi on esim päättänyt hakea opiskelemaan aivan eri alalle. Opintopaikkaa ei ole vielä saanut ja samalla etsii uutta työtä myös tai katsastaa mahdollisuuksia yrittäjäksi lähtemiselle jne, onhan näitä erillaisia vaihtoehtoja. T. N.35, työtön peritär joka ei elä sossun tuilla ja osallistuu yhteiskunnassa vaikuttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä pakko sanoa että minulle on kyllä aika sama se onko nainen työtön tai töissä käyvä. Toki jos nainen on työtön eikä edes pyri työelämään mukaan niin se on melko "tunr-off" koska suomessa ei nykyään perheet pärjää pelkillä miehen tuloilla ellei mies tienaa tosi paljon rahaa.
Tälläisenä perus työmiehenä kenen kuukausitulot on 2800e-3500e bruttona on vaikea saada hyvä palkkaista naista koska naiset yleensä tuppaavat pariutumaan ylös päin, eli heitä korkeammassa asemassa olevien miesten kanssa.
Lähde?
No, miksi nainen seurustelisi juuri ja juuri toimeentulevan miehen kanssa? Mitä sellainen tuo parisuhteeseen? Rakkautta ja läheisyyttä? Silläkö se perhe elätetään ja asunto maksetaan?
Ymmärrän kyllä, että jolillekkin tuokin riittää, mutta miksi ei saisi vaatia hieman enemmän? Onko väärin vaatia, ettei kumppani ole vaikka alkoholisti? Koska kyllähän se alkoholistikin on ihminen, ja hänelläkin on oikeus parisuhteeseen ja onneen?
Miksi tämän työttömän miehen pitäisi seurustella juurikin työssä käyvän naisen kanssa, eikö työtön kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän työttömän miehen pitäisi seurustella juurikin työssä käyvän naisen kanssa, eikö työtön kelpaa?
Useimmiten näille ei tunnu kelpaavan semmoinen vaatimattoman näköinen seuralainen vaan pitää olla nimenomaan mahdollisimman näyttävän oloinen naikkonen. Siksihän meillä onkin täällä vuodesta toiseen nämä samat vinisijät jotka haluavat glamour tasoa vailla mitään vastinetta.
Jos mies olisi työtön ja minä kävisin työssä, arvostaisin sitä, että mies hoitaa puolestaan kotiyöt, tekee remontteja, hoitaa ostokset, kohtelee minua hyvin sekä pitää itsestään muutenkin huolta. Raha ei koskaan voi korvata rakastavaa, hyvää ja kunnioittavaa käyttäytymistä. Ei miehen pidä turhan panttina olla, mutta jos työtä ei löydy, niin se on ymmärrettävää ainakin vanhemmalle miehelle, joka ei voi enää kouluttautua uuteen ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi työtön ja minä kävisin työssä, arvostaisin sitä, että mies hoitaa puolestaan kotiyöt, tekee remontteja, hoitaa ostokset, kohtelee minua hyvin sekä pitää itsestään muutenkin huolta. Raha ei koskaan voi korvata rakastavaa, hyvää ja kunnioittavaa käyttäytymistä. Ei miehen pidä turhan panttina olla, mutta jos työtä ei löydy, niin se on ymmärrettävää ainakin vanhemmalle miehelle, joka ei voi enää kouluttautua uuteen ammattiin.
Tuttavalla on tuollainen puoliso. Sillä aikaa kun toinen käy töissä niin mies laittelee kotia, siivoaa, kokkaa ja tekee remppaa. Yrittää nyt kuitenkin kuumeisesti hakea johonkin koulutukseen jota kautta pääsisi takaisin työelämään. Ei muakaan sinällään haittaa työttömänä oleminen kunhan vaan tämä toinen osapuoli yrittäisi sitten parhaiden kykyjensä nousta sieltä kuopan pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi nainen seurustelisi juuri ja juuri toimeentulevan miehen kanssa? Mitä sellainen tuo parisuhteeseen? Rakkautta ja läheisyyttä? Silläkö se perhe elätetään ja asunto maksetaan?
Ymmärrän kyllä, että jolillekkin tuokin riittää, mutta miksi ei saisi vaatia hieman enemmän? Onko väärin vaatia, ettei kumppani ole vaikka alkoholisti? Koska kyllähän se alkoholistikin on ihminen, ja hänelläkin on oikeus parisuhteeseen ja onneen?
Tähän on naisena pakko kommentoida, että itse haluan parisuhteelta juurikin sitä rakkautta, läheisyyttä ja kumppanuutta. Lapsia en halua, joten ei tarvitse elättää kun itsensä. Taloa ei ostettaisi myöskään omalla pienellä palkalla ja pätkätöillä. Eli juu, minulle riittää oikein hyvin ihminen, jonka kanssa jakaa tämä maallinen taival ilman mitään hirveitä "tulevaisuuden suunnitelmia ja eteenpäin pyrkimistä". Elämä on tässä ja nyt ja huomenna se voi olla ohi.
Tarkennan vielä, että elämäntapatyötöntä en minäkään huolisi, vaan jokainen kynnelle kykenevä kantakoot kortensa kekoon. Työttömyys, josta halutaan pois ei ole ongelma.
Itseäni ei haittaisi jos nykyinen mieheni jäisi työttömäksi koska hänellä on varallisuutta n. 2miljoonaa. Jos hän alkaisi uudestaan deittailla ja etsiä uutta kumppania niin tuskin silti kertoisi ensimmäisenä olevansa työtön tai varhaiseläkkeelle oleva.
Itse jos etsisin kumppania niin työtön ei kyllä valitettavasti natsaisi. Mutta hyvin kävisi mies joka on ennenaikaisesti omalla eläkkeellä jos elämäntyö ja omaisuus on jo hankittuna.
Työttömän kannattaa varmaankin deittailla toista työtöntä niin elämänarvot natsaa parhaiten yhteen.