Miespuolinen työkaveri viittaa ikääni toistuvasti ikävällä
tavalla. Esim kysyy vain minulta muistanko jotain vanhaa juttua vaikka olen vain muutaman vuoden vanhempi kuin muut. Olen siis 47v ja mies vanhempi. Lisäksi suoraan kutsuu 'vanhaksi työntekijäksi". Onko mies tahallaan loukkaava vai vain tyhmä? Vai olenko minä se yliherkkä? Joka tapauksessa olen alkanut inhoamaan tyyppiä...
Kommentit (26)
Ala heittää juttuja joissa puhut me-muodossa teistä saman sukupolven ihmisinä.
En oikein ymmärtänyt mistä olet mielesi pahoittanut, mutta ihan sama, pahoita sen ihan mistä vain. Jaxuhalit! N45
Oletko uusi työntekijä? Jos et, niin olet todennäköisesti vanha työntekijä. Mahdotonta sanoa kuulematta intonaatiota jne. onko kyse sviiduilusta vai ei.
Herrasmies ei sano naista vanhaksi.
Vaikka ei v***lisikaan niin joka tapauksessa masentava tyyppi.
Mulla oli tuollainen naispuolinen työkaveti, muutaman vuoden nuorempi js koko ajan puhui kuin olisin joku 20v vanhempi.
Mun entinen pomo kutsui minua asiakkaiden kuullen "nuoreksi neidiksi" silleen sarkastisesti. Olin niihin aikoihin 30+ sinkku. Tää hämeestä tullut yrittäjäpariskunta v##uili mulle naama naurussa kaikesta mahdollisesta, koiran kanssa asumisesta, osa-aikatyöstä, koulutuksesta, harrastuksista, muista töistä jne.
Juu, minua 10 v vanhempi työkaverimies viittasi minuun termillä "vanha nainen", olen 36...no, en toki sellainen 16 v instabeibe mitä ko mies eräänkin kerran kuolasi.
Vanhaksi työntekijäksi sanominen on minusta kehumista. Vanhana työntekijä on paljon sellaista tietoa, jota nuoremmat eivät osaa edes kuvitella. On ihan toista, kun on ollut talossa 10 - 20 vuotta verrattuna sellaiseen, joka ollut alle 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhaksi työntekijäksi sanominen on minusta kehumista. Vanhana työntekijä on paljon sellaista tietoa, jota nuoremmat eivät osaa edes kuvitella. On ihan toista, kun on ollut talossa 10 - 20 vuotta verrattuna sellaiseen, joka ollut alle 3 vuotta.
Kyllä vanhaksi sanominen on kettuilua. Varsinkin kun mies sanoo naiselle.
Eihän toi nyt ole paha.
Ite olin eräässä firmassa töissä, ja siellä eläkeikää lähestyvä 6-kymppinen työkaverimies aina muistutti miten vanhenen ja pian en miestäkään enää saa, hänellekään en enää kelpaisi ikäni takia kun tykkää nuoremmista. Olin 25-vuotias!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi nyt ole paha.
Ite olin eräässä firmassa töissä, ja siellä eläkeikää lähestyvä 6-kymppinen työkaverimies aina muistutti miten vanhenen ja pian en miestäkään enää saa, hänellekään en enää kelpaisi ikäni takia kun tykkää nuoremmista. Olin 25-vuotias!!!!
Ja sitten tää äijänretale instassa ja facessa seurasi ja piti kaverinaan entisiä työntekijöitä (=nuoria naisia, tai no hänelle toki jo kovaa vauhtia keski-ikäistyviä) ja kommentoi kuviin kaikkea alentavaa, esineellistävää ja junttia tyyliin "ohhoh onpa sullakin säilynyt kroppa kuosissa vuosista huolimatta" yms.
Oksetus!
Kuulostaa siltä, että et vain pidä miehestä, ja siksi et myöskään hänen jutuistaan.
Vanha työntekijä ei ole välttämättä loukkaukseksi tarkoitettu.
Mies on itse siis sinua vanhempi?
Sano että jos sinä olet vanha, niin mies on sitten muinaismuisto.
Vierailija kirjoitti:
Niin on.
Mutta monessa paikassa jo se 3 vuotta ollut on vanha työntekijä.
Mua yksi miespuolinen työkaveri sanoo aina grand old ladyksi. En ole kyllä imareltu.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi jeesustella. Et ole vissiin kuullut ikäsyrjinnästä ja että 50+ iläisten on vaikea saada töitä. Vanhaa työntekijää ei todellakaan pidetä arvossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi jeesustella. Et ole vissiin kuullut ikäsyrjinnästä ja että 50+ iläisten on vaikea saada töitä. Vanhaa työntekijää ei todellakaan pidetä arvossa.
Termi "vanha työntekijä" ei kylläkään viittaa henkilön ikään vaan työuran pituuteen kyseisessä firmassa.
Kertooko hänen äänensävynsä, onko kysymys loukkaava?
Ei välttämättä ole, jos hän pitää sinua suunnilleen ikäisenään.
Jokainen meistä vanhenee ja aiemmista asioista on usein hauska jutella.