Miespuolinen työkaveri viittaa ikääni toistuvasti ikävällä
tavalla. Esim kysyy vain minulta muistanko jotain vanhaa juttua vaikka olen vain muutaman vuoden vanhempi kuin muut. Olen siis 47v ja mies vanhempi. Lisäksi suoraan kutsuu 'vanhaksi työntekijäksi". Onko mies tahallaan loukkaava vai vain tyhmä? Vai olenko minä se yliherkkä? Joka tapauksessa olen alkanut inhoamaan tyyppiä...
Kommentit (26)
Minustakin puhutaan vanhana työntekijänä. Olen 24, mutta tulin taloon 16-vuotiaana vielä opiskellessani. Koko muu henkilöstö on vaihtunut monesti, ja tiedän ettei “vanhalla” viitata ikääni vaan työurani pituuteen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaksi työntekijäksi sanominen on minusta kehumista. Vanhana työntekijä on paljon sellaista tietoa, jota nuoremmat eivät osaa edes kuvitella. On ihan toista, kun on ollut talossa 10 - 20 vuotta verrattuna sellaiseen, joka ollut alle 3 vuotta.
Älä viitsi jeesustella. Et ole vissiin kuullut ikäsyrjinnästä ja että 50+ iläisten on vaikea saada töitä. Vanhaa työntekijää ei todellakaan pidetä arvossa.
Termi "vanha työntekijä" ei kylläkään viittaa henkilön ikään vaan työuran pituuteen kyseisessä firmassa.
Ne tuppaa kulkemaan käsi kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhaksi työntekijäksi sanominen on minusta kehumista. Vanhana työntekijä on paljon sellaista tietoa, jota nuoremmat eivät osaa edes kuvitella. On ihan toista, kun on ollut talossa 10 - 20 vuotta verrattuna sellaiseen, joka ollut alle 3 vuotta.
Älä viitsi jeesustella. Et ole vissiin kuullut ikäsyrjinnästä ja että 50+ iläisten on vaikea saada töitä. Vanhaa työntekijää ei todellakaan pidetä arvossa.
Termi "vanha työntekijä" ei kylläkään viittaa henkilön ikään vaan työuran pituuteen kyseisessä firmassa.
Ne tuppaa kulkemaan käsi kädessä.
Riippuu firmasta ja alasta. Uusi työntekijä on aina uusi työntekijä, ikään katsomatta. Eikä vanhan työntekijän vastakohta ole nuori työntekijä... joka terminä on kyllä olemassa, mutta tarkoittaa alaikäistä.
Ap:n työkaverihan ei pelkästään sanonut vanhaksi työntekijäksi vaan muutoinkin tuo esille että pitää vanhana. Junttimaista käytöstä, en voi kuvitella esim. ranskalaisilta miehiltä vastaavas käytöstä.
Onko siis av-mammojen mielestä titteli "senior" loukkaava ja alentava, vs. "junior" vastaavaan?
Esim. 50-vuotias burgerinflippaajaharjoittelija ei ole vanha työntekijä, mutta 20-vuotias työkaveri parin vuoden kokemuksella sitä jo on.