Uskallanko lähteä yksin Tallinnaan vai enkö uskalla?
Ystävätär joutui perumaan matkan omalta osaltaan. Minulla on Tallinnassa etukäteen varattu kasvohoito ja 1 yö hotellissa. Laivamatkat maksettu. En ole ikinä ollut missään reissussa yksin. Jotenkin pelottaa lähteä yksin. Toisaalta mietin, että sehän on vain Tallinna, jossa olen käynyt kerran tai kahdesti vuodessa viimeiset 10 vuotta. Onko siellä sitten kuitenkaan sen kummempaa liikkua yksin kadulla kuin vaikka Helsingissä, jossa käyn päivittäin töissä?
Kommentit (36)
Mene ihmeessä. Minä matkustan yksin paljon ja voin kokemuksesta sanoa, että Tallinna on paljon turvallisempi kuin esimerkiksi öinen Helsinki varsinkin rautatieaseman ympäristö. Tallinnassa on myös paljon siistimpää.
Minulle ei ole koskaan sattunut mitään, mutta en örvellä kännissä. Mutta jos örveltäisin kännissä Suomessa, niin yhtälailla vaarassa voisin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen kysymyskin. Miksi et uskaltaisi? Lasnamäelle en menisi yöllä kännissä mölyämään, mutta en kyllä menis mihinkään Kontulaankaan. Turvallista on. Käytä Bolt sovellusta kulkemiseen jos et jaksa kävellä.
"Mihinkään Kontulaankaan" oon asunut Kontulassa 9 vuotta, ikinä ei ole tarvinnut pelätä. Kun pysyy poissa väärästä seurasta niin ei ole mitään pelättävää.
Ei nyt ihan noinkaan. Minä jouduin 5 vuotta sitten pahoinpidellyksi pe-iltana klo 20 Kontulan ostarilta lähdettyäni. Kävin siis ruokakaupassa, olin selvin päin. Epämääräinen porukka lähti seuraamaan ja yksi tarrasi käsilaukkuun kiinni, laukku oli pujotettu kaulalta toisen kainalon alitse. Siinä rytäkässä tuli iskua nenään, katkesi etuhammas ja tuli ruhjeita ympäri kehoa. Huusin niin kovaa kuin pystyi, lopulta lähtivät juoksemaan käsilaukun kanssa karkuun. Olisi voinut käydä huonomminkin. Mutta pointti siis oli, että en tehnyt mitään ansaitakseni hyökkäystä. Kontulassa sattuu ja tapahtuu.
Ei karhuja tarvii mökillä pelätä, joskus saattavat vaan kokeilla päästä sisään seiniä ja ovia vähän rymistelemällä, mutta harvemmin ne sisään pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ollu jo viikko sit menossa
Tallinnaan vai? No en. Olen käynyt kesällä 2018 viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei karhuja tarvii mökillä pelätä, joskus saattavat vaan kokeilla päästä sisään seiniä ja ovia vähän rymistelemällä, mutta harvemmin ne sisään pääsee.
Juu, se on vaan lystikästä siellä pilkkopimeydessä kyhjöttää yksin sohvan nurkassa, kun karhut (tai murhamiehet, tai mitä spöökejä sitä nyt kullakin on) testailee ovien kestävyyttä 😱
Vierailija kirjoitti:
Totta kai lähdet. Pidä hauskaa! Minusta yksin reissaaminen on välillä tosi kivaa, kun voi mennä sinne, mikä itseä eniten kiinnostaa.
Sama täällä 🙂
maalaisjärjellä pärjää.
Tosin ei missään paikassa/maassa voi tietää sitä etukäteen jos sattuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.
Pahoja asioita tapahtuu kaikkialla.
Mutta ei sen takia kannata jättää reissua väliin
Kyllä mä lähtisin, mutta liikkuisin kaupungilla ainoastaan päiväaikaan. Onko sun hotelli kylpylähotelli? Jos on, niin siellä altaillahan kuluu aika ihan mukavasti. Nauttisin hiljaisuudesta ja omasta ajasta.
Ja lähtisin mä sinne mökillekin yksin. Ei Suomessa kuitenkaan murhamiehet mökkejä uhrien toivossa kierrä. Ja varkaatkaan ei sinne tule, kun näkee valot mökissä.
Ei Tallinna ole sentään ihan niin turvallinen kuin täällä aina kuorossa vakuutetaan. Mutta jos jätät yöllä yksin kulkemisen laskuista ja otat viiniä kohtuudella sekä et tunge epämääräisille alueille, sinulla tuskin on mitään hätää.
Minä käyn niin Tallinnassa kuin muissakin Viron kaupungeissa yksin monta kertaa vuodessa. Kyllä normaalijärki kertoo, millaisia tilanteita pitää välttää.
Vierailija kirjoitti:
Mene ihmeessä. Minä matkustan yksin paljon ja voin kokemuksesta sanoa, että Tallinna on paljon turvallisempi kuin esimerkiksi öinen Helsinki varsinkin rautatieaseman ympäristö. Tallinnassa on myös paljon siistimpää.
Minulle ei ole koskaan sattunut mitään, mutta en örvellä kännissä. Mutta jos örveltäisin kännissä Suomessa, niin yhtälailla vaarassa voisin olla.
Siistimpää 😁. Johan vitsin murjaisit. Oletko ikinä käynyt Tallinnan turistikeskustan ulkopuolella? Oletko notkunut rautatieasemalla yöaikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on vaan lystikästä siellä pilkkopimeydessä kyhjöttää yksin sohvan nurkassa, kun karhut (tai murhamiehet, tai mitä spöökejä sitä nyt kullakin on) testailee ovien kestävyyttä 😱
Mä oon aina meidän mökillä, joka on keskellä metsää, aivan paniikissa jos joku ulkona rapsahtaa. Ja pahinta on kävellä keskellä yötä pihan läpi huussiin, tiedä mikä hullu hyökkää päälle 😨
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Helsingissä enemmän taskuvarkauksia. Tallinnassa ei pyöri romanian kerjäläisiä eikä taskuvarkausrinkejä eikä tosiaan näitä nuoria t-paikanhakijoita häirikäimäsdä. Turvallisemmaksi mä oloni siellä tunnen kuin steissillä.
Virossa on taskuvarasjengit ja häiriköt ihan omasta takaa.
Tottahan sitä turistikaduilla ja hotellissa olonsa turvalliseksi tuntee, varsinkin vertailukohdaksi ottaa toisen kaupungin levottomimman öisen paikan.
Yksinhän se on todella nastaa! Mene ihmeessä ja nauti, pääset vielä kehumaan frendillekin miten kiva reissu sulla oli. Mieluummin noin, kuin että kertoisit jääneesi kotiin kun hän ei päässyt. Mukavaa reissua!
Yksin reissaaminen on ihan parasta! Saa käydä just missä haluaa, syödä missä haluaa ja milloin haluaa. Ketään toista ei tarvitse huomioida. Itsekin olen vähän arka liikkumaan iltaisin, mutta ei se haittaa, illallisen voi syödä hotellin lähellä tai hotellissa jos siellä on hyvä ravintola, ja mun mielestä on mukavaa mennä kympiltä jo omaan huoneeseen rauhassa suihkuun, ja sen jälkeen ihmetellä dubattuja tv-ohjelmia.
En uskaltaisi lähteä yksin.