Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä päivä, muut äidit?

Vierailija
10.09.2019 |

Kello on 14.04 ja istun ensim. kertaa pöydän ääreen ja syön myös päivän ekan aterian. Toivon todella että ehtisin juomaan myös kahvin..kuumana. Päivä alkoi 7 aamulla. Tähän mennessä olen tehnyt mm. 2 ruokaa, käynyt kaupassa, lääkärissä, pessyt 2 koneellista pyykkiä, tiskannu pyyhkiny pöydät ties kuinka monta kertaa, imuroinut, vaihtanu lasten vaatteet myös ties kuinka monta kertaa. Ja ennenkaikkea taistellut uhmaikäisen taaperon kanssa samalla kun 8kk vauvani haluaa jatkuvasti olla lähelläni!!! .. niin että pikkuisen kiristää hermoja.. mites muut äidit?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut ihan vaan kotipäivä. Yhdeksän maissa istuin esimerkkinä lasten kanssa ruokapöytään ja syötiin aamupala, joka yhdessä touhutiin sinne pöytää esim. 3v keitti kahvin :D Tämän jälkeen toki myös yhdessä laitettiin tiskit tiskiin ja pyyhdittiin pöydät. Katsottiin lattia pinnat tyhjiksi, puettiin vaatteet, laitettiin robotti-imuri päälle ja painuttiin ulos. Yhdentoista maissa pesukoneen kautta syömään iskän esivalmistelema ruoka ja painuttiin sohvalle kainalokkain lukemaan kirjaa. Tehtiin vähän jumppaa, leikittiin, viikattiin pyykit kaappiin ja syötiin välipalaa ja kohta lähdetään ulos odottamaan iskään ja sitten minä lähdenkin salille.

t. 1 ja 3 v. lasten äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kauheaa härdelliä yleensä kaikki arkipäivät vaikka isompi onkin sen 4h eskarissa. Olen kuitenkin tehnyt sen helpotuksen elämään että annan 2v katsoa lastenlauluja tv:stä kun teen ruokaa. Olen aina tuominnut tv katsomisen mutta jos puoli tuntia päivässä katsoo ja se helpottaa elämääni niin eipä haittaa minua.

Vierailija
4/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettien että, nää keskustelut on parasta ehkäisyä. Ei unohda ottaa pillereitä kun näitä painajaistarinoita lueskelee.

Mutta asiaan, miksi ihmeessä pöydät täytyy pyyhkiä monta kertaa päivässä? Tai lasten vaatteet vaihtaa monta kertaa päivässä? Poislukien toki jos ne ovat täynnä pas.kaa tai vaikka oksennusta.

Vierailija
5/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siistä syystä että vaikka on lapsia, haluan koti on siisti. Joka ruokailun jälkeen pöydät on pyyhdittävä senverran sotkua tulee mm. Vauvan sormiruokailusta. Vaatteet vaihdan silloin jos likaantuu ruokailussa esim. Tai tulee pulautuksia. Tai kuten tnä taaperolla pissavahinkoja. Ap

Vierailija
6/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ehdottomasti tv katselun. Meillä taapero katsoo pikkukakkosen mutta muuten ei tv kiinnosta vaikka se päällä olisikin. Ap

Vierailija
7/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi olisikin varaa ostaa robotti-imuri..tai siivooja :D ap

Vierailija
8/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ettien että, nää keskustelut on parasta ehkäisyä. Ei unohda ottaa pillereitä kun näitä painajaistarinoita lueskelee.

Mutta asiaan, miksi ihmeessä pöydät täytyy pyyhkiä monta kertaa päivässä? Tai lasten vaatteet vaihtaa monta kertaa päivässä? Poislukien toki jos ne ovat täynnä pas.kaa tai vaikka oksennusta.

No kyllä pöytä kannattaa aina ruokailun jälkeen pyyhkiä, muuten kaikki pinttyy kiinni. Ja vaatteet myös vaihdettava jos ei halua että sohva ja koko kämppä on ihan lähmässä.

Mutta asiaan. Toistaiseksi ollut helppo päivä kun lapsi on päiväkodissa ja itse jäin juuri äitiyslomalle. Herättiin aamulla klo 7, lapsi katsoi pikkukakkosta ja söi hedelmää, puettiin vaatteet päälle ja vein päiväkotiin. Itse olen pyykännyt vauvan vaatteita, käynyt kaupassa ja siivonnut. Yritin myös nukkua, mutten saanut unta. Olo ei paras mahdollinen. Nyt lähden hakemaan lapsen päiväkodista, ulkoillaan, laitan ruoan ja kun mies tulee niin syödään ja tehdään ehkä pihahommia koko perhe.

Vierailija
9/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin päiväkoti varmasti helpottaa paljon :) Mä en pian 3 vuotiasta taaperoa oo raaskinut laittaa päiväkotiin vaikka kädet täynnä onkin.. ehkä sit ens vuoden puolella. Ap

Vierailija
10/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että meillä kyllä katsotaan telkkaria ja tablettia enkä edes pode siitä huonoa omaatuntoa. Aamut menee helpommin kun voi katsoa hetken lastenohjelmia ja iltapäivällä tarvittaessa 30-60min tablettiaikaa kun laitan ruokaa.

Vierailija
11/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin päiväkoti varmasti helpottaa paljon :) Mä en pian 3 vuotiasta taaperoa oo raaskinut laittaa päiväkotiin vaikka kädet täynnä onkin.. ehkä sit ens vuoden puolella. Ap

Minä niin raaskin. Tai oli pakko palata töihin kun lapsi oli 1v8kk ja nyt kun jäin äitiyslomalle niin jatkaa 3pv viikossa.

Tsemppiä päiviin kaikille :)

Vierailija
12/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat kouluun kasiin. 1,6 v. mukaan äidin lääkäriin. Kauppaan ja kotiin, selkä hiessä ku lämpimämpi kuin kuvittelin. Kuljemme päivisin jalkaisin alle 2 km matkat. Päiväunet (minä usein myös koisaan tämän ajan!), ruoka, ekaluokkalaista vastaan kun pääsee koulusta ja viereisen kirjaston kautta kotiin. Kodin viilennyspuhallin ei toimi näemmä, on aika lämmin olo. Tiskejä laittanut, imuroinut osittain kodin ja siivoillut (tavaroita oikeille paikoille) samalla kun vahtii sivusilmällä hyvän touhukasta junnua. Esikoinen tulee kohta kaverieneen kotiin. Mies pitkän päivän töissä, on tää toisiaan ylirankkaa, tänään ollut ihan kiva päivä eikä raastanut hermoja.

Vierailija
13/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikilla on oma mp ruutu-ajasta. Ymmärrän kyllä et se voi helpottaa ja sit taas toisaalta en ymmärrä. Ap

Vierailija
14/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuten tosissanu alkanu miettimään että heräisin 6 maissa aamulla kun lapset vielä nukkuu. (Ainakin yleensä) ja joisin sen aamukahvin rauhassa ja söisin aamupalan. Sitten alottaisin kotityöt... ehkä sitten ei päivälläkään raastaisi niin hermoja kun ei oo ite ehtinyt ees syödä tai kotityöt vaa lisääntyy ja lisääntyy. Ap

Vierailija
15/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä. T: Isä

Vierailija
16/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla on ripuli. Paha. Ei jaksanut pidättää koko yötä. Itsellä suolistotulehdus ja pystyn hädin tuskin liikkumaan.

Vierailija
17/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt lapsia aamulla 06.30-07.00 ja sen jälkeen olen ollut töissä. Työpäivä päättyy poikkeuksellisesti vasta klo 19, jonka jälkeen haen lapset kotiin. Yhtä riemuvoittoa tämäkin.

Vierailija
18/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä sinne vela-keskusteluun, sulta ei nyt kysytty hei mitään

Vierailija
19/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista en edes nähnyt ennen kuin lähdin Aamulla töihin, kuopus heräsi mun kanssa samaan aikaan ja söi mun aamupalan.

Mies vei ja haki lapset tänään hoidosta kun teki poikkeuksellisesti etäpäivän. Ruoka ei maistunut kenellekään. Nyt laatuaikaa perheenä ja mennään kaikki puistoon ja sieltä kauppaan.

Meillä on muutenkin aika ihana ja hyvin toimiva arki. Lapset 4v ja 1,5v

Vierailija
20/25 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein esikoisen hoitoon aamulla klo 8 ja kävin vauvan kanssa vaunulenkillä ja samalla ulkoilutin koiran, pesin koneellisen pyykkiä ja hörpin kahvia ja seurustelin vauvan kanssa. Hain kolmelta lapsen hoidosta ja tein ruoan. Siinäpä tähän asti leppoista päivää 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi