Mikä lintu pitää sellaista ääntä kuin sikaa tapettaisiin?
Illalla kuului yhtäkkiä ihan hirveä rääyntä, oltiin aivan varmoja että kissamme tappaa jotain isompaa elukkaa kuin hiiri
Mies kävi katsomassa niin joku lintu huuteli puussa
Kommentit (19)
Fasaani, ruisrääkkä olisi eka arvaus, mutta lintu siis oli puussa? Räkättirastas?
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa närheltä, kannattaa kuunnella youtubesta jos et tätä melko tavallista lintua tunnistanut
Onko närhi tavallinen? Mä olen nähnyt sellaisen yhden kerran, meidän mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa närheltä, kannattaa kuunnella youtubesta jos et tätä melko tavallista lintua tunnistanut
Onko närhi tavallinen? Mä olen nähnyt sellaisen yhden kerran, meidän mökillä.
Ooh, näitkö närhen värkit?
Jos ääni kuuluu kaislikosta niin lintu on luhtakana.
Ei kai nyt varmaa ole että oli juuri puussa, mutta ääni kuulosti justiin siltä kuin kissalla ois suussa joku isompi elukka.
Ei ole tällaista ääntä täällä ennen kuulunut
Närhi ehkä lähimpänä mutta ei kuitenkaan, se oli sellaista rääkymistä ja kirkumista
Lokit pitävät karmeaa rääkymistä. Ihan kuin tosiaan pikkulapsia/sikoja teurastettaisiin ilman nukutusta.
Mutta lokki ei kyllä puussa istuskele. Ei ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ääni kuuluu kaislikosta niin lintu on luhtakana.
Tai härkälintu
Lehtopöllö päästää myös karmivia ääniä
närhi on hyvin yleinen suomessa lappia lukuunottamatta, taajamissa ja maaseudulla varsinkin vierailee puutarhoissa, ihan kaupungin keskustassa ei niin usein näe
kyllä tuon nyt helposti löytää jos ulkona liikkuu
Närhen ääntely (laulu:D) on sellaista kummallista kähinää. Ei vertaudu siantappoon. Pikemminkin muistan oman isoäitini kuolinvuoteellaan yrittävän vielä jotain puhua ja kuulosti närheltä.
Jos on epävarmaa oliko lintu, niin myös kettu rääkyy ja loukkaantunut jänis huutaa kuin vauvaa tapet taisiin.
Tapet taisiin on jostain syystä kielletty sana täällä :D
ehkä tuo oli sitten supikoira kuitenkin, mies näki "jonkun linnun" ja luuli että se piti ääntä
supikoiran huuto on aika karmiva
https://suomenluonto.fi/uutiset/kuuntele-narhen-varoitus-ja-kutsuaani/
Tämä nyt lähinnä, mutta rääkyi tuolleen kokoajan
Krääkrääkrää ilman taukoja
Vierailija kirjoitti:
Jos on epävarmaa oliko lintu, niin myös kettu rääkyy ja loukkaantunut jänis huutaa kuin vauvaa tapet taisiin.
No joskus olen kuullut kun kissa hyökännyt jäniksen kimppuun ja samanlaiselta kyllä kuulosti, sen vuoksi luultiinkin että kissa nyt saanut isomman saaliin.
Mistä tiedät miltä sika kuulostaa kun sitä tapetaan? Jos sian tappaa nopeasti niin eikai siitä ääntä edes pääse.