12v poika (7 luokkalainen) yksin lääkäriin?
Pojalla nousi kuume sunnuntaina 38,7 ja valitteli kurkkuaan. Eilen kuume samoissa lukemissa ja kurkku edelleen kipeä.
Minä olen nyt töissä, mutta poika soitti herättyään, että kurkku kipeämpi kuin aiemmin ja siellä valkoisia läiskiä.
Nyt varaan lääkärin pojalle, jotta saa ab-kuurin jos on angiina. Itse olen töissä ilta kasiin saakka, joten en poikaa pääse lääkäriin viemää. Voiko tämän ikäinen mielestänne mennä ilman vanhempaa lääkäriin?
Vai valittaisinko migreeniä ja lähtisin kesken päivän kotiin.
Kommentit (26)
Ai että se on työnantajan vika ja työnantajalle on oikein valehdella?
Jos fyysinen kunto kestää - ei ole liian kipeä - niin kyllä 12-vuotiaan jo luulisi pärjäävän yksinkin. Onhan siellä sairaalassa sitten henkilökunta auttamassa kunhan vaan sinne asti osaa mennä.
Voi mennä, ohjeistat vain. Jos ootte käyneet ennenkin niin saattaa handlata ilman ohjettakin.
Miksi et muute tarkastanut pojan vointia aamulla?
On meillä tuon ikäiset itse käyneet.
Asia on niin yksinkertainen. Eri juttu, jos jokin monimutkaisempi homma, jonka on hyvä vanhemman kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos fyysinen kunto kestää - ei ole liian kipeä - niin kyllä 12-vuotiaan jo luulisi pärjäävän yksinkin. Onhan siellä sairaalassa sitten henkilökunta auttamassa kunhan vaan sinne asti osaa mennä.
Sairaalassa? Eiköhän sitä terveyskeskukseen mennä kuitenkin.
Luoja paratkoon! - Ellei uon ikäinen voisi mennä itsenäisesti lääkäriin ilmn saattajaa ja läsnäolevaa vanhempaa, niin jokin on hieman pielessä...
Vierailija kirjoitti:
itseasiassa vuosi sitten minulla oli tyttö samanikäinen ja kovassa kuumeessa ja vatsataudissa. Tällä kertaa mies oli kotona (yleensä työmatkalla).
Kysyin pomolta, että onko mahdollista saada palkatonta vapaata, jos lapsi liki 40 asteen kuumeessa. Ei osannut vastata kysymykseen, mutta sanoi suoraan, että helpoimmalla pääsee jos soitat itse olevasi pari päivää sairaana.
Mikä tuossa eniten arveluttaa; osaako perille, osaako ilmoittautua, mitä lääkärille puhutaan/mitä lääkäri vastaa?
Mä laittaisin yksin menemään ja sanoisin, että soittaa sitten kun on lääkärillä, että voisin itsekin osallistua keskusteluun ja kuunnella mitä puhutaan.
Millä hän sinne menee? Kävellen, miten pitkä matka? Taksilla, onko rahat? Ja osaako tilata, minä en varmaan osaisi tämän taksiuudistuksen jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itseasiassa vuosi sitten minulla oli tyttö samanikäinen ja kovassa kuumeessa ja vatsataudissa. Tällä kertaa mies oli kotona (yleensä työmatkalla).
Kysyin pomolta, että onko mahdollista saada palkatonta vapaata, jos lapsi liki 40 asteen kuumeessa. Ei osannut vastata kysymykseen, mutta sanoi suoraan, että helpoimmalla pääsee jos soitat itse olevasi pari päivää sairaana.
Miksi sun piti saada vapaata jos kerran mies oli kotona?
Varmaan pystyy ja osaa mennä itsekin, jos ohjeistat, mutta itse ajattelisin omalle kohdalle, että melkein 39 astetta kuumetta ja mennä lääkäriin yksin..lähtisin kyllä äitinä mukaan, jos vaan mahdollista.
Lämpöä melkein 39 ja pitäisi mennä yksin lääkäriin. Ei todellakaan. Haloo ap.
Ja sitten käy vielä yksin apteekissakin? Ja hänen kelakorttinsa on hänellä itsellään?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten käy vielä yksin apteekissakin? Ja hänen kelakorttinsa on hänellä itsellään?
Kela-kortti ei ole mitenkään välttämätön.
Mutta itse kyllä lähtisin mukaan, en valehtelemalla vaan selittäisin työnantajalle mikä on syy. Mutta en voisi kuvitella olevani työpaikassa jossa ei joustettaisi tuollaisessa tilanteessa, tiedän että kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta, sitten ehkä voisikin iskeä "migreeni".
Kyllä mä menisin mukaan. En iän takia. Se on täysin riittävä. Mutta kuume on sen verran korkea, että varmaan tosi heikko olo.
Mikset vain sano esimiehelle, että tällainen tilanne? Ei meillä ainakaan pitäisi tällaista varten erikseen anoa mitään vapaata.
Korkeakuumeinen tarvitsee saattajan, voi vaikka pyörtyä tai oksentaa. Ei siinä lapsi sitten yksin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakuumeinen tarvitsee saattajan, voi vaikka pyörtyä tai oksentaa. Ei siinä lapsi sitten yksin pärjää.
Höpö höpö, nyt puhutaan lapsesta ei ylipainoista aikuisesta jolle jo se 37 liian raskas ponnistus.
Osaa varmaan käydä yksin jos annat ohjeet