Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei psykiatrit koskaan määrää mulle opamoxia tms?

Vierailija
09.09.2019 |

Eivät koskaan ole edes ehdottaneet, vaikka hoitosuhteet alkaneet jo alaikäisestä asti, ajoittaisia paniikkikohtauksia ja päällä aina ahdistus sekä itsemurha-ajatukset.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat että tulet terveeksi.

Vierailija
2/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tulee aika nopeasti vaste. Saat hetken päästä vetää kuin karkkia eikä vaikuta mitenkään. Kai sulla jokin neurolepti on millä sut huumataan vässykäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät kokemuksesta ettei siitä seuraa kuin entistä sairaampi, bentsoja jatkuvasti kinuava potilas.

Vierailija
4/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tulee aika nopeasti vaste. Saat hetken päästä vetää kuin karkkia eikä vaikuta mitenkään. Kai sulla jokin neurolepti on millä sut huumataan vässykäksi?

No ihan perus sertraliini ja ketiapiini. Näillä ainakin läskiks saa jos ei muuta. Hoikka blondi kaverini saa aina opamox-reseptinsä uusittua ilman hankaluuksia. Vetää niitä päivittäin.

Vierailija
5/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on tuttu aine, kun tiedät kaivata?

Ei ne sitten taida viinareseptejäkään määrätä?

Vierailija
6/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään on tuttu aine, kun tiedät kaivata?

Ei ne sitten taida viinareseptejäkään määrätä?

Tuttu vain kaverin suusta ja sen menoa seuranneena en tosin ole varma uskaltaisinko edes kokeilla. Kunhan ihmettelen, miksei mulle koskaan ole ehdotettu ko. lääkettä.

Ap

Vierailija
7/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta puolet elämästä mielenterveysongelmia, milloinhan se paraneminen tapahtuu?

Vierailija
8/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syödä lääkkeitä.

Vahvaa Kamomilla teetä ja ramavittia/ferroforte valmistetta joka päivä. Aloita sillä. 

Ja liian sokeripitoiset jutut pois. Eli ei karkkia ja leivonnaisia...

Vierailija
9/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittaisiin paniikkikohtauksiin ei mitään opamoxia määräillä. Täytyy tosiaan olla tiheästi niitä, niin paha paniikki ettei siitä itsehoitokonstein selviä. Lääkkeet aina on helpoin tapa hoitaa oireita, kukaan ei jaksa enää itsehoitoa kokeilla. Ja kuvitellaan, että lääkkeet saadaan vain, koska mä nyt vaan haluan kun kaverillakin on.

Onhan ne bentsot toki aluksi hauskoja, mutta turha odottaa, että vähäisiin oireisiin sellaisia saat.

Itse ihan osastojaksoja läpi käyneenä voin kertoa, että sielläkään ei bentsoja annettu, jotta olisin rauhoittunut.

Vierailija
10/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa mennä päivystykseen jos itsemurha altis olet. Pääset suljetulle jossa ei todellakaan sen kummemmin lääkehoitoa jaella. Jos et ole toteuttamassa itsemurhaa tai todella varma ajatuksista niin osastolle ei pääse.

Mun kohdalla oli jo tilanne se, että olin tekemässä jotain.

Eikä se osastolla makaaminen ratkaise muuta kuin sen, että katsovat hetken perääsi.

Vierailija
11/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään ollaan varovaisia huumelääke reseotien kanssa. Niihin jää koukkuun helposti jos niitä ei käytä oikeaan tarpeeseen. Mulla opamox käytössä ahdistukseen ja paniikki oireisiin. Silti joka kerta kun resepti uusitaan mua muistutellaan sen koukuttavuudesta ja ettwi joka ahdistukseen voi syödä vaan silloin kun ei muuten enää kestä. Ja oon sentään syönnyt sitä krooniseen ahdistukseen 7 vuotta jo, n. 60tablettia menee silti vaan vuodessa. Että jos sitä jokaiselle määrättäisi tosta vaan ilman että on tarvetta ja älyä sen oikeaan käyttöön olis aika paljon enemmän lääkkeiden väärinkäyttöä ja katumyyntiä.

Vierailija
12/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset puhuu opamoxista kun se olisi lääke joka oikeasti auttaa johonkin? Placeboa se on, toista yhtä surkeaa lääkettä saa maailmasta hakea. :D

Vierailija
13/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata syödä lääkkeitä.

Vahvaa Kamomilla teetä ja ramavittia/ferroforte valmistetta joka päivä. Aloita sillä. 

Ja liian sokeripitoiset jutut pois. Eli ei karkkia ja leivonnaisia...

Kirjoittaa henkilö, joka on sairastanut paniikkia, ahdistusta jne meinannut pyörtyä, happi loppunut jne.

Nyt tiedän mistä oli kyse omalla kohdalla.

Väärää ravintoa olin laittanut koneistooni vuosia ja sitten se alkoi skragaamaan... Lääkkeet olisivat vain peittäneet oikean vaivan...

Vierailija
14/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta puolet elämästä mielenterveysongelmia, milloinhan se paraneminen tapahtuu?

Uskooko joku vieläkin nykyään, että lääkkeet auttaisivat mielenterveysongelmiin? Mitä jos menisit psykoterapiaan selvittämään, mistä oireissasi oikeasti on kyse.

Vierailija
15/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin Diapamia rentoutumiseen mutta ei irtoa kuin antipsykoottisia ☹️

Vierailija
16/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyään ollaan varovaisia huumelääke reseotien kanssa. Niihin jää koukkuun helposti jos niitä ei käytä oikeaan tarpeeseen. Mulla opamox käytössä ahdistukseen ja paniikki oireisiin. Silti joka kerta kun resepti uusitaan mua muistutellaan sen koukuttavuudesta ja ettwi joka ahdistukseen voi syödä vaan silloin kun ei muuten enää kestä. Ja oon sentään syönnyt sitä krooniseen ahdistukseen 7 vuotta jo, n. 60tablettia menee silti vaan vuodessa. Että jos sitä jokaiselle määrättäisi tosta vaan ilman että on tarvetta ja älyä sen oikeaan käyttöön olis aika paljon enemmän lääkkeiden väärinkäyttöä ja katumyyntiä.

Minä olen ottanut 2 tabletti joka ilta jo 20 vuotta. Joskus otan päivälläkin.

Vierailija
17/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria nappailut kivat psykoosit niistä...

Vierailija
18/20 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin. Olen käynyt läpi todella pahan loppuunpalamisen josta yhä toivun. Olen tavallinen työssäkäyvä perheenäiti. Ensimmäinen minulle määrätty lääke oli bentso. Kotona huomasin ja pyysin vaihtoa ja hoidon seurantaa (?) omatoimisesti. Nämä onnistui. Vuoden päästä mulle määrättiin Opamox tarvittaviin. Tämä oli Ok ja on mulla käytössä edelleen. Tarve onneksi hyvin vähäinen. 6kk sitten vaihdettiin yksi lääke joka taas bentsopohjainen. Tästä ei ollut minulle apuja ja käyttö jäi. Omakannan reseptiluettelo melko synkkä vaikkei käytössä nuo enää olekaan..

Vierailija
19/20 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa mennä päivystykseen jos itsemurha altis olet. Pääset suljetulle jossa ei todellakaan sen kummemmin lääkehoitoa jaella. Jos et ole toteuttamassa itsemurhaa tai todella varma ajatuksista niin osastolle ei pääse.

Eikä se osastolla makaaminen ratkaise muuta kuin sen, että katsovat hetken perääsi.

Ootko ollut osastolla?!

Minä olin vuoden täysi-ikäisenä, oli vapaata yms loppuvaiheessa. Siellähän vasta lääkkeitä kokeillaan ja jutteluapua yms kerhoja pidetään.

Eikä siellä pääse kauaa makoilemaan, koska sut pidetään liikkeellä.

Tai sit ite oon vaan ollut hyvässä paikassa. Pikkupaikkakunnalla

Vierailija
20/20 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut osastolla?!

Minä olin vuoden täysi-ikäisenä, oli vapaata yms loppuvaiheessa. Siellähän vasta lääkkeitä kokeillaan ja jutteluapua yms kerhoja pidetään.

Eikä siellä pääse kauaa makoilemaan, koska sut pidetään liikkeellä.

Tai sit ite oon vaan ollut hyvässä paikassa. Pikkupaikkakunnalla

Olen ollut. Siellä sai maata jos siltä tuntui. Totta kai siellä kannustetaan ryhmätoimintaan, mutta jos kieltäytyi, jätettiin rauhaan.

Sain kamalia harhakohtauksia etenkin öiseen aikaan, en saanut tähän mitään lääkitystä. Osasyynä se, että psykiatrilla ei ollut aikaa tavata minua ja toisena syynä se, että olin siellä muista syistä, kuin harhoista.

Diagnoosin jonka sain, oli epävakaa persoonallisuushäiriö.. Kotiin lähdin viikon päästä. Meillä päin on todella hankalaa saada psykiatrin aikoja, diagnoosit tehdään yleislääkäreiden avulla ja lääkitykset voivat vaihdella litosta bentsoihin. Itselläni ei vieläkään olla harhoja saatu täysin kuriin, samalla vanhalla lääkkeellä mennään.