Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet, onko teistä ok jos lapsi tulee koulun jälkeen

Vierailija
09.09.2019 |

Toiselle vanhemmalle suönään ja tekemään läksyt kun toinen vanhempi on töissä? Vaikka siis olisi tämän toisen vanhemman vuoroviikko?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kierointa vieroitusta leikkiä hyvää äitipuolta toisen lapsille. -eri

Sanoin vain, kuinka asia on. Siitä tulee pikkuhiljaa kilpajuoksu ädin ja ns. äitipuolen välille. Nähty.

Vierailija
42/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan ole sydäntä sanoa lapselle, ettei ole tervetullut isänsä kotiin. 

Eli saa totisesti tulla. Itsepähän olen ottanut miehen, jolla on lapsi. Mikä oikeus minulla olisi ruveta tätä lasta tölvimään ja pahaa mieltä aiheuttamaan. 

Meillä on miehen kanssa yksi yhteinen kaksivuotias lapsi ja ilman muuta isoveli saa tulla meille.  Ihan sama mikä viikko. 

Minulle viikkosysteemi tarkoittaa vain, että päävastuu lapsen olemisesta on viikon "omistajalla". Lapsella on aina kaksi kotia. Ja kotiin saa tulla lupaa kysymättä. 

Tuo viimeinen lause: noin minäkin luulin. Kunnes täysi-ikäisenä molemmat lapseni sanoivat, että isän luona ei koskaan koti tuntunut kodilta. Vain minun luonani oli koti.

En tiedä, kumpi vaikutti asiaan enemmän: minä olin ollut lasten kanssa silloin, kun he olivat pieniä sekä kotiäitinä että tehnyt lyhyempää päivää. Vai se, että isän luona oli uusi nainen, ja jos nainen on kodinhengetär, niin se kotihan on erilainen mihin olivat minun luonani tottuneet.

Varmaan vaikuttaa myös, kumpi jäänyt siihen alkuperäiseen kotiin.

Tunnen pari perhettä, jossa isän uusi vaimo on sietänyt miehensä aiempia lapsia just tasan siiheksi, kunnes täyttävät 18. Sitten ei ole enää isän luo asiaa kuin kahville kylään joskus ja jouluna. Esim lasten huoneet otettu muuhun käyttöön ja vuoteet purettu, yöpymiseen tarjolla ehkä joku varapatja lattialla, mieluiten ei yökyläilyjä.

Kamalaa. Miten mikään vanhempi suostuisi tuohon? Meillä on omia ja yhteisiä lapsia ja kaikille on tehty selväksi että me ollaan perhe ja meidän kotiin saa tulla kun haluaa.

Tietenkin koti muuttuu kun lapset lähtee mutta tahallinen tuhoaminen on ilkeyttä.

Olen eri, mutta ehkä ylläolevissa perheissä lapset ovat muutenkin käyneet harvakseltaan. He eivät itsekään miellä kotia kodiksi. Se on vain kyläilypaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme