Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet, onko teistä ok jos lapsi tulee koulun jälkeen

Vierailija
09.09.2019 |

Toiselle vanhemmalle suönään ja tekemään läksyt kun toinen vanhempi on töissä? Vaikka siis olisi tämän toisen vanhemman vuoroviikko?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Ok

Vierailija
2/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ok, kaikilla ehkä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä lapselle on parasta

Vierailija
4/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo olisi mahdollista, niin sehän ei olisi pelkästään ok, vaan kaikella mahdollisella tavalla lapsen etu. Se olisi myös molempien vanhempien etu. Sen luona, jossa lapsi voisi vierailla saisi olla lapsen kanssa. Työssäkäyvä vanhempi taas voisi keskittyä töiden tekemiseen, kun tietäisi, ettei lapsen tarvitse olla yksin.

Vierailija
5/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsi on siis usein tullut koulun jälkeen meille kun äitinsä on myöhempään töissä ja minä sekä lapsen isä ollaan kotona.

Äidin mielestä tämä ei sovi, koska kapsi syö meillä ja äiti on tehnyt eväät jääkappiin. Yritin sanoa että meille on ihan ok että lapsi syö meidän kanssa, mutta hänestä olisi parempi että mentäisiin sopimuksen mukaan..

Vierailija
6/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika ihmeelliseltä kuulostaa, jos ei olisi ok. Molemmat kodithan ovat lapsen _koteja_, jolloin hän voinee itse päättää kummassa viettää aikaansa koulun jälkeen ja vuoroviikoin viettää yönsä toisessa paikassa.

Vierailija
7/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille olisi kyllä ihan ok enkä ymmärrä miten se ketään haittaa.

Miehen lapsi on meillä vuoroviikoin ja tulee joskus käymään äitiviikollakin. On jo lukion ekaluokkalainen, että ei ainakaan pakotettuna tule :)

Vierailija
8/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen lapsi on siis usein tullut koulun jälkeen meille kun äitinsä on myöhempään töissä ja minä sekä lapsen isä ollaan kotona.

Äidin mielestä tämä ei sovi, koska kapsi syö meillä ja äiti on tehnyt eväät jääkappiin. Yritin sanoa että meille on ihan ok että lapsi syö meidän kanssa, mutta hänestä olisi parempi että mentäisiin sopimuksen mukaan..

Päästääkö äiti lapsen käymään luonaan, vaikka olisi isäviikko? Jos ei, niin en ymmärrä, miten joku ei päästä lasta kotiinsa.

Vierailija
9/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni asuu aika kaukana, ja kun vanhempi lapsi ei halua isäviikoilla istua pitkää matkaa bussissa, tulee melkein päivittäin luokseni koulun jälkeen. Tekee läksyt, syö välipalaa ja on valmiina odottamassa, kun isä hakee töistä tullessa.

Vierailija
10/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olisi kannattanut miettiä ennen eroa ja ydinperheen rikkomista... Siitä tulee kuitenkin ikuinen tyhjä olo ja hyljätyksi tulemisen pelko lapselle

Vierailija
11/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeekohan asian jotenkin uhkaavaksi itselleen, tai potee huonoa omaatuntoa myöhäisistä työvuoroista. Mun mielestä olis ihanaa, ettei lapsen tarvis olla yksin kotona, jos toisenlainen vaihtoehto on olemassa. Eihän lasta voi hyvänen aika käännyttää ovelta, kun "tulee väärällä viikolla".

Vierailija
12/42 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli. Exästä ei ollut. En ymmärrä miksi yksin kotona olisi parempi kuin yhdessä äidin kanssa.

Vierailija
13/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli. Exästä ei ollut. En ymmärrä miksi yksin kotona olisi parempi kuin yhdessä äidin kanssa.

Kirjoitin ylläolevan. Jäin miettimään, mitä exäni ajatteli tuolloin. Ihan alussa se meni jotenkin niin, että hänen mielestään lapset olivat liikaa kiinni minussa, eivätkä oppineet elämään isäviikoilla ilman minua, jos kävivät luonani. Sitten kun lapset kasvoivat, niin he tulivat luokseni pelaamaan. Isä oli tietokonevastainen, eikä tykännyt että he tulivat pieneksikään ajaksi.

Vierailija
14/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ok, ja toivoisinkin sitä. Olen äitipuolena kahdelle koululaiselle. Harmittaa että lasten äiti halusi kynsin ja hampain pitää kiinni sopimuksesta, ja lapset eivät jotenkin ymmärrä, tai olettavat ettei äiti hyväsky sitä, että he tulisivat meille koulun jälkeen tekemään läksyt ja välipalalle. Äidin mielestä ainoa lasten"hoito" on sitä että lasten on jäätävä yöksi kun tulevat meille. Sitten hän harmittelee että on niin rankkaa lasten kanssa kun pitää koko ajan tehdä ruokaa jne. Minä tekisin kyllä lasten kanssa täällä ruokaa vaikka joka toinen päivä, mutta se ei käy jos lapset eivät samalla jää yöksi. 

Vierailija
15/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on rutiinit ja yhteisesti sovitut säännöt, että lapsi tietää kumpi vanhemmista sen kopin ottaa.

Vierailija
16/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että on rutiinit ja yhteisesti sovitut säännöt, että lapsi tietää kumpi vanhemmista sen kopin ottaa.

Mun miehen exä on tällainen rutiini-itkijä. Esim. puuroa ei voi syödä illalla kun se on aamupalaruokaa, eikä viiliä voi syödä ilman hillosilmää. Sairasta.

Vierailija
17/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ydinperheessäkin molemmat vanhemmat ovat ottamassa koppia, mutta samoin lapselle voi sanoa säännön kumpi vanhempi on tavoitettavissa paremmin. Eli eroperheessäkin molemmat ottavat koppia, mutta toinen on vuoroviikoin enemmän vastuussa.

Vierailija
18/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ok. Ja tehdäänkin niin. Meillä ekaluokkalainen ja tietysti menee koulusta sinne, missä on aikuinen kotona.

Vierailija
19/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä tavallaan ymmärrän lapsen äitiäkin. Ei ole kiva, jos ruokaa menee roskiin. Esikoisellani oli aikoinaan tapana syödä milloin kenenkin kaverinsa kotona ja mua oikeasti ärsytti, kun lapsi tuli ruoka-aikaan kotiin ja kertoi juuri syöneensä. Meinasin jo ripustaa sille "Ei saa ruokkia" -kyltin kaulaan. Koira kyllä kiitti, kun sai kuppiinsa esikoisen sapuskat. 

Voisiko asiasta sopia lapsen äidin kanssa paremmin? Lapsen kannalta on hyvä, jos hän voi koulun jälkeen olla toisen vanhempansa luona. Voisiko äiti varata kotiin sellaista välipalaa, joka säilyy? Tai voisitteko sopia, että lapsi syö välipalansa aina teillä? 

Vierailija
20/42 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on? Mitä ihmettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän