Ero ennen lapsen syntymää
Käytännön neuvoja kaipaan, en siis moralisointia.
Ero miehen kanssa tulee, olen jo päättänyt niin. Ollaan avoliitossa, ei naimisissa.
Eikö ole niin, että kun ei olla naimisissa, minun ei tarvitse antaa miehelle huoltajan oikeuksia? Ja saan vapaasti yksin päättää, missä lapsi asuu? Lapsihan tulee kirjoille sinne missä äiti asuu?
Tarkoitus muuttaa eron jälkeen paikkakunnalle jossa mulla paremmat turvaverkot. Myös jatkossa haluan mahdollisimman vapaasti päättää lapsen asioista. Isä saa muuten tietysti nähdä lasta niin paljon kuin haluaa.
Kommentit (211)
En jaksa lukea koko ketjua mutta luulen että mies saa isyyden heittämällä ja aika helpolla oikeudessa yhteishuoltajuuden jos sitä haluaa. Eli ap paras alkaa sovittelemaan... Ehdit varmasti kuitenkin muuttaa haluamallesi paikkakunnalle ja ehkei oikeus määrää sinua muuttamaan takaisin miehen paikkakunnalle. Saattaa kuitenkin määrätä auttamaan sinua tapaamisten järjestämisissä, siis matkoissa ja niiden kustannuksissa.
- nainen minäkin
Ap olet ihan k ä s i t t ä m ä t t ö m ä n itsekäs ihminen. Viestisi oikein huokuvat sitä että ainoa mikä merkitsee ovat sinun omat halusi. Muiden tarpeista ja oikeuksista viis. Säälin lastasi. Toiset vaan saavat laihemmat eväät elämän alkuun. 😩 Äitinä voisit tähän vaikuttaa, mutta et aio, koska oma napasi menee edelle.
Lapsi voi muuten hyvin katleroitua sinulle myöhemmin, koska riistit häneltä isän. Tai sitten hänestä tulee samanlainen äidissäriippuja kuin sinusta, ja hänen omat parisuhteensa tulevat menemään plörinäksi aivan kuten sinun. Koska sinä et ainakaan tällä hetkellä ole kypsä antamaan hänelle tervettä mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi välttyä ajaukselta, että helpompaa se on mies pakottaa ja alistaa isäksi kun nainen äidiksi. - No joo mies joka ei missään mimessä halua saada jälkikasvua on viisainta pitää housut jalassa tai muutoin varmistua huolella omasta ehkäisystään. Mut enemmän kuin mies minua harmittaa tulevan lapsen puolesta.
Olen varmaan hieman vanhan-aikainen mutta minusta lapsi "ansaitsee" kaksi vanhempaa. Tiedän kyllä, että aina ei ole mielekästä vanhempien jatkaa ja elää yhdessä lapsen rinnalla. Silti minusta lapsi "ansiatsee" tietää, ainakin sen kuka hänen isänsä on.
Se on sitten ajankysymys millaiseksi isän ja lapsen suhde myöhemmin muodostuu. Mutta ei ole aivan tavatonta, että vuosikymmeniä myöhemmin iäsn kuoltua tyhjistä ilmestyy naisia ja / tai miehiä, jotka haluaisivat saada ainakin osansa miehen perinnöstä.
Ja tässä kohaa tieysti tavataan syyllistää edesmennyttä miestä, lapsen isää kun vei hautaan asti tällaisen salaisuuden Eikä tietenkään haluta sanoa mitään pahaa tai ikävää asiaa lapsen äidistä, joka yhdessä lapsen kanssa katosi ja hävisi teille tietämättömilel kun oletti ja uskoi, ettei hän mitään enää miieheltä tulisi saamaan. Usko tällaiseen saattoi toki olla peruseltu.
Mutta tarvitsiko hänen myös riistää lapsensa oikeus toiseen vanhempaansa, vaikka "suhde" olisi jäänytkin hyvin etäiseksi tai jopa olemattomaksi.
Kirjoitat nyt puuta heinää. Mies saa tavata lasta niin paljon kuin haluaa ja olla tälle isä. Minä haluan vain että asumme lapsen kanssa eri paikkakunnalla ja päättää lasta koskevista käytännön asioista.
Ja sinä edellä ilmeisen provosivasti; en voinut vältyä mielikuvalta, että haluat omia ja pitää lapsen kokonaan itselläsi ja miehen roolina olisi vain -yksinkertaistaen- maksajan osa.
Kun edellä kirjoitit, että "Myös jatkossa haluan mahdollisimman vapaasti päättää lapsen asioista. Isä saa muuten tietysti nähdä lasta niin paljon kuin haluaa" - Niin tulee mielikuva, että mies saa avat lasa niin paljon kuin haluaa mutta jos sinä sattuisit samanaikaisesti haluamaan jotain muuta, niin sinun halusi menisi aina tuolloin miehen halun edelle.
Ei vaan mulla on pelkona se että jos mies vain voi, hän yrittää estää sen että asuisi eri paikkakunnalla kuin minä.
Mutta ilmeisesti ei voi, ainakaan jos muutan ennen lapsen syntymää.
Ja kyllä mun haluni voida valita lapsen asuinpaikkakunta on nyt asia joka menee miehen toiveiden ohi.
Sinun halusi menee miehen toiveiden edelle. Kannattaa sanoa tuo myös lastenvalvojalle, ja sanotkin, koska olethan luotettava aikuinen.
Kyllä vain tulen sanomaan että muutin paikkakunnalle jossa minulla on turvaverkot kunnossa ja hyvin palkattu työ ja pystyn turvaamaan erotilanteessa lapsen toimeentulon paremmin kuin olisin toisella paikkakunnalla pysynyt. En usko että sitä pidetään pahana. Ap
Kyllä vain pidetään, sinunlaistesi metkut ovat hyvin tiedossa. -Lastenvalvoja
Oho. Onpas siellä sitten asenteellista väkeä töissä. Hyvä tietää, kiitos. Ap
Juuri sinun kaltaisten ihmisten takia hyvä että heitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-mammat autuaasti unohtavat, että isättömillä lapsilla on huomattavasti huonommat lähtökohdat elämälle.
(Varmasti tähänkin tulee tatuoituja viihde- ja sekakäyttäjämammoja uliulisemaan, että ei näin saa sanoa, koska heille tulee paha mieli, vaikka Adam-Brigittellä onkin se huumeongelma ja vankilatuomio takana.)Sääliksi käy lasta, jolla moinen "äiti".
En käytä päihteitä. Olen absolutisti jopa. Mulla on ammatti. Mahdollisuus palata työhön jossa tienaan hyvin. Ja kyllä olen naisten kasvattama. Kasvanut itsenäisten naisten keskellä. Ihan hyvä malli lapselle minusta. Parempi kuin kasvaa ydinperheessä ja kasvaa miehen patavanhoillisen suvun tavoille..ap
Voi luoja. Sulla on oikein ammatti eikä edes sen verran pätevyyttä, että olisit saanut kuin yhden työpaikan, sekin varmaan jonkun tutun kautta säälistä. Ja selvää on, että olet saanut kotoasi kieroutuneen parisuhdemallin kun olet lähtemässä yht'äkkiä, anteeksi, parin viinon varoitusajalla kotiin äidin ja siskojen luo ja estät lapsesi isän "vaikutuksen" lapseesi. Isän vaikutus lapseen on kuitenkin yleensä positiivisempi kuin isättömyys tai lapsen rooli pelinappulana vanhempien valtapeleissä. Ei sua kai voi auttaa, menetetty tapaus, sinä ja lapsesi. Onneksi jää ainokaiseksi.
Sori vaan mutta sen verran pätevyyttä että on soiteltu perään ja kyselty takas. Että turha dissata ja haukkua. Olet pahansuopa ihminen. Ap
Olisitte käyttäneet kondomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sinä ap uhoat tekeväsi sitä ja tätä tai jätät tekemättä sitä ja tätä, niin elämä tulee kostamaan kaiken sinulle vielä. Ehkä se tulee miehesi kautta ( hän saa yksinhuoltajuuden, koska olet ollut hankala hoitamaan asioita yhteisesti, vieraannutat yms.) tai lapsesi kautta paljon myöhemmin ( lapsi alkaa inhota sinua, koska et ole antanut isä-lapsi-suhteen kehittyä jo alusta asti). Mutta sinä ratkaisusi teet. Mutta se, että luulet, että voit tehdä ihan mitä vain, koska olet äiti etkä isä, on pskapuhetta.
Sori, mutta sun pahantahtoisuutesi on nyt niin suurta että huh huh. Ap
Tämä ei ole mitään verrattuna sinun pahantahtoisuuteesi lapsen isää kohtaan.
En minä halua mitään pahaa lapsen isälle.. Sitä vain on nyt vaikea välttää..ap
Olisiko syynä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä ...
Etteks te nääs trollia tunnista :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sinä ap uhoat tekeväsi sitä ja tätä tai jätät tekemättä sitä ja tätä, niin elämä tulee kostamaan kaiken sinulle vielä. Ehkä se tulee miehesi kautta ( hän saa yksinhuoltajuuden, koska olet ollut hankala hoitamaan asioita yhteisesti, vieraannutat yms.) tai lapsesi kautta paljon myöhemmin ( lapsi alkaa inhota sinua, koska et ole antanut isä-lapsi-suhteen kehittyä jo alusta asti). Mutta sinä ratkaisusi teet. Mutta se, että luulet, että voit tehdä ihan mitä vain, koska olet äiti etkä isä, on pskapuhetta.
Sori, mutta sun pahantahtoisuutesi on nyt niin suurta että huh huh. Ap
minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä ...
Jos jätän moraalin nyt sivuun, niin:
Nykyään myönnetään harvoin yksinhuoltajuutta. Yhteishuoltajuus on normi. Jos mies on kunnollinen ja hakee yhteishuoltajuutta niin hän sen todennäköisesti saa. Kuitenkin saat pikkuvauvan äitinä varmasti lähihuoltajuuden. Ja jos olet jo muuttanut raskausaikana uudelle paikkakunnalle niin mies ei mitenkään voi saada sinua muuttamaan takaisin. Sinun täytyy joka tapauksessa muuttaa erilleen miehestä raskausaikana. Jos synnytät lapsen asuen siellä missä nyt, ja isyys tunnustetaan, niin mies saattaa pystyä estämään lapsen kirjojen muutoksen siitä osoitteesta.
Myöhemmin, jos miehellä on yhteishuoltajuus (kuten tulee olemaan jos hän haluaa) ja hän on muuttanut kanssasi samalle paikkakunnalle ja on aktiivien isä, niin hän voi estää lapsen myöhemmät muutot. Mutta tätä ensimmäistä ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytä se lapsi vaan siellä missä asutte. Anna miehelle huoltajuus ja muuta itse omien töittesi perässä sinne minne haluat. Tienaat paremmin ja tietenkin maksat elarit. Voit tavata vapaasti lasta, jos jaksat matkustaa. :)
Ai niin, mutta eihän tämä nyt jostakin syystä varmaan mitenkään käy.
Tietenkään en halua luopua lapsesta, mikä ihme se on.
Kun voin elää lapsen kanssa, tietysti valitsen sen. Minähän sen lapsen kannan ja synnytän. Ap
Täytyy olla keksitty juttu - kukaan ei voi olla noin tyhmä
5/5 you got us fooled! :D
Kyllä oli kipeä provo, ei voi muuta sanoa. 👏👏👏👏👨👩👧💔💔💔🎉🎇🎆🎊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tylyä kohtelua, niin miestä kohtaan kuin lastakin kohtaan. Tasa-arvosta taaskaan näy jälkeäkään.
Kuule ihan sama mitä moralistit sanoo. Asia vain on niin, että hyvän elämän rakentaminen mulle ja lapselle ei ole mahdollista nykyisellä paikkakunnalla.
Toisella paikkakunnalla mulla on ystäviä, suku ja mahdollisuus palata entiseen hyvin palkattuun työpaikkaan. Pystyn siellä huolehtimaan paremmin itsestäni ja lapsesta. -ap
Huomatkaa, kumpi on etusijalla, vaikka jo kieliopillisen etiktetinkin mukaan pitäisi mainita toinen ihminen ensin ja vasta sitten itsensä. Toki sehän on jo selvää, kun haluaa tuhota lapsensa lapsuuden oman hyvänolon ja tunnepuuskien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään myönnetään harvoin yksinhuoltajuutta. Yhteishuoltajuus on normi. Jos mies on kunnollinen ja hakee yhteishuoltajuutta niin hän sen todennäköisesti saa. Kuitenkin saat pikkuvauvan äitinä varmasti lähihuoltajuuden. Ja jos olet jo muuttanut raskausaikana uudelle paikkakunnalle niin mies ei mitenkään voi saada sinua muuttamaan takaisin. Sinun täytyy joka tapauksessa muuttaa erilleen miehestä raskausaikana. Jos synnytät lapsen asuen siellä missä nyt, ja isyys tunnustetaan, niin mies saattaa pystyä estämään lapsen kirjojen muutoksen siitä osoitteesta.Myöhemmin, jos miehellä on yhteishuoltajuus (kuten tulee olemaan jos hän haluaa) ja hän on muuttanut kanssasi samalle paikkakunnalle ja on aktiivien isä, niin hän voi estää lapsen myöhemmät muutot. Mutta tätä ensimmäistä ei voi.
Kiitos tästä vastauksesta. Ja kiitos myös muutamalle muulle asiallisesti kommentoineelle. Myös niille jotka olivat eri mieltä mutta asiallisesti.
Mä jätän tän ketjun nyt tähän. Täällä alkaa olla sellainen moraaliraivo pinnassa että turha jatkaa. Alan itsekin jo vastailla kärjekkäämmin kuin mitä pohjimmiltaan ajattelen.
Puhun kyllä miehen kanssa enkä jätä yllättäen. Ap
Nykyaikana musta on kyllä aika rohkeaa luottaa työnantajan sanoihin, että duunia riittää, vaikka on raskaana, eikä voi tietää, minkälaista elämästä lapsen kanssa tulee = kuinka paljon poissaoloja jne tulee olemaan.
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun lapsi muuttaa työnantajan kuvaa hyvästä työntekijästä ja siinäpä sitten on ap ihan samassa tilanteessa kuin nyt, ilman duunia, nyt vain YHna lapsen kanssa.
Muutoinkin ilmeisesti mies ei vain ole tarpeeksi huomionut sukunsa pilalle lellimää Apta ja nyt siitä maksaa lapsi sitten joutumalla eroon isästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään myönnetään harvoin yksinhuoltajuutta. Yhteishuoltajuus on normi. Jos mies on kunnollinen ja hakee yhteishuoltajuutta niin hän sen todennäköisesti saa. Kuitenkin saat pikkuvauvan äitinä varmasti lähihuoltajuuden. Ja jos olet jo muuttanut raskausaikana uudelle paikkakunnalle niin mies ei mitenkään voi saada sinua muuttamaan takaisin. Sinun täytyy joka tapauksessa muuttaa erilleen miehestä raskausaikana. Jos synnytät lapsen asuen siellä missä nyt, ja isyys tunnustetaan, niin mies saattaa pystyä estämään lapsen kirjojen muutoksen siitä osoitteesta.Myöhemmin, jos miehellä on yhteishuoltajuus (kuten tulee olemaan jos hän haluaa) ja hän on muuttanut kanssasi samalle paikkakunnalle ja on aktiivien isä, niin hän voi estää lapsen myöhemmät muutot. Mutta tätä ensimmäistä ei voi.
Kiitos tästä vastauksesta. Ja kiitos myös muutamalle muulle asiallisesti kommentoineelle. Myös niille jotka olivat eri mieltä mutta asiallisesti.
Mä jätän tän ketjun nyt tähän. Täällä alkaa olla sellainen moraaliraivo pinnassa että turha jatkaa. Alan itsekin jo vastailla kärjekkäämmin kuin mitä pohjimmiltaan ajattelen.
Tsemppiä ap!
On kyllä erikoinen juttu. Et sitten voinut lopettaa sitä suhdetta ja muuttaa kotipaikkakunnallesi takaisin ennen raskautumista? Ja voin kyllä sanoa, että tuskin vanhempasi tulevat auttamaan sinua koliikkivauvan tai korvakipuisen taaperon yöitkujen kanssa yhtä paljon kun lapsen isä auttaisi. Siinä eivät paljon ne työpaikat vaakakupissa paina, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroat miehestä ilman mitään syytä? Sinuna miettisin vielä..
Suhde ei käytännössä toimi ja ympäristö on minulle väärä. Ap
Ei hyvää päivää! Oikeasti.. sä oot raskaana ja lapsi tulossa. Perhe hajoaa sen takia, että paikkakunta on sulle väärä. Tää ei voi olla todellista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraaliraivo? No, mietitään hetki.. Eroat tulevan lapsen isästä väärän paikkakunnan takia, kerrot, kuinka mies saa viettää lapsen kanssa aikaa niin paljon kuin haluaa, sitten oletkin yksin tekemässä päätökset. Ihan oikeasti tahdon kysyä sulta kaikella kunnioituksella.. oletko tosissasi?
Aloittajalle on selkeästi joku raskaudessa laukaissut traumoja päälle joka purkautuu sitoutumis kammona ja ahdustuksena miestä kohtaan. Kuulostaa melkein psykoottiselta käytökseltä.Hakeuitisin mielenterveys palveluiden pariin. Parin vupden päästä viimeistään kaduttaa varmasti eikä mies silloin enää ota takaisin.
Alan kyllä ketjun edetessä vahvasti kallistua trollin puoleen. Ei kukaan voi oikeasti olla noin helevetin itsekeskeinen ja tyhmä.