Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sijoittamisesta ja säästämisestä annetaan naistenlehdissä yms liian "positiivinen kuva"?

Vierailija
09.09.2019 |

Tyyliin " 20 -50 euroa kuussa rahastoihin" ja pian on tilillä kymppitonneja. Siis aina on hyvä säästää, se on hienoa. Lisäksi useimmiten kannattaa ensin säästää puskuri ettei joudu vinguttamaan esim. luottokorttia. Mutta oikeasti se sijoittaminen ei nyt keskituloiselle ole niin helppo homma kuin annetaan ymmärtää. Tietenkin jos aloittaa tosi nuorena, niin pienelläkin sijoitussummalla ehtii kertyä paljon. Mutta jos puhutaan 35-50-vuotiaina aloittaneista, niin aika karu tie on, olen todennut. Itse olen sijoittanut ainakin 300 joka kuukausi ainakin viiden vuoden ajan ja ainakin Nordnet on hädin tuskin plussalla. Tietty se taas kääntyy jne, mutta eipä tässä paljon downsfiftata, jos ei ole perintöjä , joita sijoittaa. Saati jos sijoitussumma olisi 20 e kuussa. Älkää uskoko kaikkea mitä lehdissä lukee. Anteeksi tämä purkaus.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kehoitetaan sen verran monelta suunnalta sijoittamaan osakkeisiin, että pysyisin ainakin  niistä poissa. Loin viime kesänä isältä perittyjen osakkeiden pohjalta virtuaalisalkun, ja sen korkein arvo oli viime vuoden elokuussa. Sen jälkeen se ei ole kertaakaan noussut yli sen. Luultavasti luvassa on vain enemmän laskua, jos mennään taantumaan, siitä kielii myös kullan suosio sijoitusinstrumenttina. Eli: ap on oikeassa.

Olen sijoittanut 40 vuotta. Nyt siis pitäisi luopua osakkeista. Mihin tuottavampaan neuvoisit sijoittamaan?

Vierailija
122/123 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hämmentävää. Aina välillä täällä on ketjuja, joissa kaikenlaiset tietäjät ihmetelevät, miksi kaikki eivät sijoita kaikkia tulojaan, koska sijoittaminen kannattaa aina ja vain idiootti ei sijoita.

Ja sitten on pitkiä ketjuja, joissa tuumitaan, että eipä tuo kannata, tuottoa ei tule ja jos tulee, se menee kuluihin. Osakekurssit romahtavat, 50e kuussa on ehkä 52 euroa eläkeiässä jos hyvin käy ja ainoastaan Nordnetissä luuhaava taitava ostaja-myyjä saattaa sijoittamisesta vähän hyötyäkin, jos tuuri käy. 

En tiedä mitä tehdä! Vanhemmillani on pankin rahastoja, mutta nyt pelkään, että miinukselle nekin menevät, koska eivät todellakaan ole mitään sijoitusguruja. Itselläni on säästötilillä sen verran, ettei tunnu fiksulta makuuttaa, mutta eipä fiksulta vaikuta mikään muukaan.

Hajauta ja pidä. Älä hätäänny, jos välillä tulee laskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lykkäsin riskiyhtiöihin rahulit ns pikavoittojen toivossa ja sinnehän ne meni. Yhtiöt toki yhä pystyssä, joten en ole lähtenyt realisoimaan. Kaikenlaisia ihmeitähän tapahtuu.

Ehkä nyt olisi oston paikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi