Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttäviä tilanteita kaupassa.

Vierailija
09.09.2019 |

Oma ärsyttävä kokemus, yksi niistä.

Olen 25v. Tässä taannoin työpäivän jälkeen, lähdin väsyneenä kävellen lähikauppaan ostoksille.

Sujautin vain pankkikortin taskuun, kun en jaksanut ottaa isoa lompakkoani mukaan.
Ihan pikkulapsiperheen perusostoksia keräsin kaupasta, mm. Ruokaa, paketti vaippoja. Lisäksi YKSI saunasiideri, jolla olin ajatellut itseäni hemmotella.

Pääsen jonottamisen jälkeen kassalle ja pöyristyksekseni nuorehko kassatyttö pyytää multa paperit siideripönikästä...
Heitän vastakysymyksen kassalle, että onko tosissaan? Kertoi olevansa ja kun ei kerran papereita ollut mukana, niin ei suostunut myymään.

Väsyneenä ihmisen v-käyrä hiukka helpommin pompahtaa, niin kävi mullekin.
Kiitin tyhjästä, jätin kaikki ostokset kassalle pakkaamattomana, kävelin kotiin hakemaan ne paprut ja hurautin Prismaan.

En ylpeä toiminnastastani mutta shit happens...

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nono, älkääs pillastuko toverit. Myönnän käyttäytyneeni typerästi mutta don't we all sometimes.

Mutta ei hätää, kyllä kestän minuun kohdistuvat tikarinne... 😅

Muilla "ärsyttäviä", noloja, tms. kauppakokemuksia?

Ap

Käyttäydyit typerästi? Käyttäydyit enemmän kuin typerästi, sillä ainakin jääkaappi ja tuoretuotteet jotka sinä jätit kassalle menevät hävikkiin. Ei niitä ole kassalla aikaa viedä takaisin hyllyyn. Joten kun kaupan hävikki nousee, nousee sen hinnatkin. Joten kiitti vaan id ootti.

Kaupan kassan vika ei ole se, että sinä et näytä yli 30 v. ja olit unohtanut henkkarin kotiin.

Järkevä ihminen olisi jättänyt sen sidukan kassalle, mutta sinulle näytti se sidukka olevan tärkeämpi kuin muut ostokset. Ei kukaan muuten tuolla lailla kilahtele asiasta.

Ihan normimeininkiä on nykyään, että kaupoissa kysytään kaikilta alle 30v. näyttäviltä henkkarit.

Vierailija
62/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä klasikko tapahtuma toistuu turhan usein kun on pitkät jonot. Ihmiset jonottaa ja huokailee hidasta jonon kulkua ja annas olla kun oma vuoro napsahtaa ihmetellään kaikessa rauhassa että kassa saa kaikki ostokset piipattua, ei elettäkään että paikkaisi kamoja ja kun maksun aika tulee aletaan kaivamaan lompakkoa kassin pohjalta ja arvuutellaan mikä niistä n. 200 kortista sieltä lompakosta, jossa monessa näyttää olevan viikon hesarit taivuteltuina paksuudesta päätellen, käypi ja ei kyllä ole kiirettä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäistavarakaupan liiton säännöt eivät ole sama kuin laki, joka muistaakseni vaatii tarkastamaan paperit alle 18-vuotiaaksi epäillyiltä kaupassa.

Mikähän funktio olisi tarkastaa paperit alle 18-vuotiailta? Eikö se pointti yleensä ole tarkastaa niistä papereista, että alkoholia tai tupakkaa ostava on yli 18-vuotias?

Vierailija
64/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään muulla harkintakyky ole koskaan pettänyt? Epäilen.

Ehkä käytökseni muuttuu vähän ymmärrettävämmäksi, kun kerron nyt teille olevani mies...

Mutta nöyrät pahoitteluni sikailustani. Ihan kaikille.

Ap

Harkintakyky on pettänyt monta kertaa mutta 51 ikävuoteeni mennessä en yhtään ainoaa kertaa ole toiminut noin törkeästi missään julkisella paikalla.

Ja miksi ihmeessä käytöksesi muuttuisi ymmärrettävämmäksi koska olet mies? Päinvastoin vielä pahempaa koska kassalla on möykkäämisesi ja aggressiivisuutesi (turha väittää että muka ihan korrektisti puhuit) takia ollut perusteltu syy pelätä turvallisuutensakin puolesta. Tuollainen kahjo saattaa ihan hyvin vaikka lyödä.

Vierailija
65/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä totaalisen typerää käytöstä jättää ostokset siihen hihnalle ja vaan häipyä tiehensä. Ei mitään ymmärrystä tuollaista kohtaan, ei vaikka miten sinua olisi ketuttanut. Kun on vielä kyseessä lähikauppa, niin ehkä vain yksi työntekijä vuorossa. Tosi mukavaa hänelle alkaa viedä niitä ruokatavaroita, vaippoja yms. takaisin paikoilleen. Ihan mielenkiinnosta, oletko tuon jälkeen kertaakaan kehdannut käydä tuossa lähikaupassa? Nimittäin itse en kyllä ikinä enää siellä naamaani kehtaisi näyttää. Hävettäisi oma hölmöyteni ja törkeä käytökseni niin paljon.

Mä taas menisin uudestaan ja sama satsi. Jos kysyy paperit jättäisin romut kassalle.

Hähä!

Sinccis

Niinkauan kunnes ei enää kysy!

Protestillasi on väärä kohde. Kassatyöntekijä ei voi yksin lakia muuttaa.

Vierailija
66/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelläni kanssa aina sama, kysytään henkkareita ja vieläpä sama kassarouva. On nähnyt ne henkkarit jo varmaan 15 kertaa. Onko noin huono muisti vai muuten vaan kiusallaan en tiedä. 

Niin perus suomalaista ajattelua ku vaan voi olla... Siellä kaupassa käy varmaankin muutama sata muutakin sun lisäks.. ellet erotu joukosta jotenkin todella silmiinpistävästi niin tuskin kukaan kaupan kassa jaksaa jokasen tuntemattoman ihmisen naaman panna muistiin.. Itse ollut joskus R-kioskilla töissä ja siellä hyvin usea asiakas luulee olevansa ainut ja erityinen jotta hänet muistetaan varmasti.. JOO EI OLE NÄIN.. muistin ehkä 20 asiakasta jotka kävi joka päivä siellä kiskassa, mutta ne loput pari tuhatta nii ei muistunu kyllä naama mieleen.

Vierailija
67/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsytti, kun ostin itsepalvelukassalla muiden ostosten mukana elokuvan ja laite pyysi myyjän paikalle tarkistamaan asiakkaan iän, enkä saanutkaan näyttää papereita.

No elokuva tosin oli k12 ja minä olen 48, mutta olis se nyt silti voinut sen iän tarkistaa. 😂

Olisit voinut olla 10v. Ei se laite tunnista asiakkaan ikää.

Ymmärsit väärin. Mua ärsytti, kun myyjä ei tarkistanut mun ikääni. Noin vain oletti, että olen yli 12v. 😂

Vierailija
68/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni täytti kesällä 40 v, sen harvan kerran kun alkoholia ostaa muualla kuin kotikaupungissa,, joutuu edelleen paperit näyttämään. Hiukan asialle hymähtelee. Hän on siro, hoikka ja kieltämättä nuoren näköinen.

Vierailija
69/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä klasikko tapahtuma toistuu turhan usein kun on pitkät jonot. Ihmiset jonottaa ja huokailee hidasta jonon kulkua ja annas olla kun oma vuoro napsahtaa ihmetellään kaikessa rauhassa että kassa saa kaikki ostokset piipattua, ei elettäkään että paikkaisi kamoja ja kun maksun aika tulee aletaan kaivamaan lompakkoa kassin pohjalta ja arvuutellaan mikä niistä n. 200 kortista sieltä lompakosta, jossa monessa näyttää olevan viikon hesarit taivuteltuina paksuudesta päätellen, käypi ja ei kyllä ole kiirettä mihinkään.

Juur näin. Lopuksi kaivetaan lotto ja muut veikkauskupongit esille, ensin tietysti ne pitää tarkistaa, että onko voittoa ja sitten uusitaan, otetaan vielä se keno ja eurojackpotti, ei laiteta tällä viikolla jokeria. Jos vielä Ässä-arvan ottaisin. Voitko vielä rikkoa tämän kympin kolikoiksi. Niin minun piti vielä se tili maksaa nollille paljonkos se olikaan. Vielä jos postimerkkejä...

Vierailija
70/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käytökseni muuttuu vähän ymmärrettävämmäksi, kun kerron nyt teille olevani mies...

Ap

Minkälainen on mies, joka tekee aloituksen kaupassakäynnistä av-palstalle :D? Ja jankuttaa _yksi_siideri :D. 

Vierailija
71/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkälainen on mies, joka tekee aloituksen kaupassakäynnistä av-palstalle :D? Ja jankuttaa _yksi_siideri :D. 

Naisen tekemä provo, lisäprovo kun kerrotaan että törppöilijä on mies.

Vierailija
72/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa se helv kapula seuraavalle, idiootit!

Nopeutatte kaikkien asiointia.

Vierailija
73/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioin eilen S Marketissa. Minulla oli kärry piripintaan ruokaa ja jne. Kassatyttö pyysi minua laittamaan hihnalle lapun, ” tämä kassa ei käytössä”. Tein niin. Heti siihen tuli asiakas, joka ihmetteli, minne nyt voi maksaa Veikkauksen.

Tämä kassatyttö kohautti olkapäitä ja vastasi: ” en mä tiedä, minut komennettiin tähän”.

Minä laitan ostoksiani hihnalle joka ei liiku. Pyydän tyttöä laittamaan hihnan pyörimään. Hän on osin selkä minuun päin ja pyörittelee päätään. Ei löydä nappulaa josta hihnan saisi pyörimään.

En tiedä minäkään enää mitä pitäisi tehdä. Yhtäkään tuotetta ei tämä tyttö ole vielä kassaan lyönyt. Minulla on viikon ostokset kärryssä, rupee kyllä ärsytys käyrä nousemaan.

Sitten siihen tulee joku toinen myyjä suihkepullo ja rätti kädessä. Siivooja ? Keskustelee tytön kanssa. Tyttö tuumaa minulle, että hän on tuuraaja ja juuri tullut töihin 🥴

Okei, vastaan, mutta että maksaisin mielelläni nämä ostokset ja mielellään tämän vuorokauden aikana.

Toinen myyjä saa hihnan pyörimään. Ostaisin vielä tupakkaa, kerron merkin ja määrän. Tyttö etsii ja etsii. Näyttää askia joka ei ole pyytämäni.

Laskin, että ostosten tekoon kului aikaa n. 15 min.

Maksamiseen yli puoli tuntia.

Ja kyseessä iso s market. Vilkaisin lähtiessäni, oliko muita kassoja auki. Olihan siellä reunalla yksi ja kamala jono siellä hänellä. 👀

Vierailija
74/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juur näin. Lopuksi kaivetaan lotto ja muut veikkauskupongit esille, ensin tietysti ne pitää tarkistaa, että onko voittoa ja sitten uusitaan, otetaan vielä se keno ja eurojackpotti, ei laiteta tällä viikolla jokeria. Jos vielä Ässä-arvan ottaisin. Voitko vielä rikkoa tämän kympin kolikoiksi. Niin minun piti vielä se tili maksaa nollille paljonkos se olikaan. Vielä jos postimerkkejä...

En ole ikinä nähnyt kenenkään asiakkaan käyttäytyvän noin kassalla.

Tosin käyn yleensä kaupassa illalla kun asiakkaita on vähemmän.

Vierailija
75/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä voit ottaa sen kummemmin miettimättä donitsit ja pullat ja sämpylät paistopisteeltä.

Citymarketissa sinun pitää ottaa em. tuotteita oikean värisiin pusseihin.

S-marketissa pitää muistaa punnita kaikki pussit erikseen.

Vierailija
76/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä voit ottaa sen kummemmin miettimättä donitsit ja pullat ja sämpylät paistopisteeltä.

Citymarketissa sinun pitää ottaa em. tuotteita oikean värisiin pusseihin.

S-marketissa pitää muistaa punnita kaikki pussit erikseen.

Pitääkö Lidl kaikkia asiakkaita lähtökohtaisesti varkaina, koska tuotteiden punnitseminen tapahtuu aina kassalla?

Vierailija
77/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kesätyökassan näkökulmasta, on vaikeaa välillä arvioida ihmisten ikää. Itse olen 22-vuotias ja  itseäni vanhempien ihmisten ikäarviointi on erityisen hankalaa. Tämän takia olen varmasti jättänyt noin kolmekymppisiltä kysymättä ja kysynyt nelikymppisiltä. Mielummin sitä kuitenkin kysyy varmuuden vuoksi kuin vahingossa myy vanhan näköiselle alaikäiselle...

Vierailija
78/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kesätyökassan näkökulmasta, on vaikeaa välillä arvioida ihmisten ikää. Itse olen 22-vuotias ja  itseäni vanhempien ihmisten ikäarviointi on erityisen hankalaa. Tämän takia olen varmasti jättänyt noin kolmekymppisiltä kysymättä ja kysynyt nelikymppisiltä. Mielummin sitä kuitenkin kysyy varmuuden vuoksi kuin vahingossa myy vanhan näköiselle alaikäiselle...

Vaikka kysyisit paperit kaikilta alkoholia ja tupakkaa ostavilta mummoiltakin, et tekisi mitään väärin.

Vierailija
79/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää kysyä joka kerta ja kysymisestä laitetaan merkintä kassaan.Niitä seurataan.

Vierailija
80/82 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tilanne on, jos kaupan kassa sysää ostokseni siihen maksulaitteen kohdalle eikä anna ostoshihnan kuljettaa niitä päätyyn asti. Näin on , jos ostan suht vähän esim. lehden, jäätelön ja kahvipaketin. Haluan kuitenkin pakata ne kassiin ja pakkaaminen on huomattavasti helpompaa siellä ostoshihnan lopussa jossa on taso jonka päälle voin laittaa kassin.