Ärsyttäviä tilanteita kaupassa.
Oma ärsyttävä kokemus, yksi niistä.
Olen 25v. Tässä taannoin työpäivän jälkeen, lähdin väsyneenä kävellen lähikauppaan ostoksille.
Sujautin vain pankkikortin taskuun, kun en jaksanut ottaa isoa lompakkoani mukaan.
Ihan pikkulapsiperheen perusostoksia keräsin kaupasta, mm. Ruokaa, paketti vaippoja. Lisäksi YKSI saunasiideri, jolla olin ajatellut itseäni hemmotella.
Pääsen jonottamisen jälkeen kassalle ja pöyristyksekseni nuorehko kassatyttö pyytää multa paperit siideripönikästä...
Heitän vastakysymyksen kassalle, että onko tosissaan? Kertoi olevansa ja kun ei kerran papereita ollut mukana, niin ei suostunut myymään.
Väsyneenä ihmisen v-käyrä hiukka helpommin pompahtaa, niin kävi mullekin.
Kiitin tyhjästä, jätin kaikki ostokset kassalle pakkaamattomana, kävelin kotiin hakemaan ne paprut ja hurautin Prismaan.
En ylpeä toiminnastastani mutta shit happens...
Kommentit (82)
Oli kyllä ärsyttävää, kun muutama vuosi sitten jätin lompakon veljen autoon kauppaan mennessä ja otin vain sen kortin mukaan. Ostin olutta, ja yllättäen kassa kysyikin ne paperit, ei auttanut kuin pyytää veljeltä autonavaimet ja juosta hakemaan koko lompakko. Henkkarit nähtyään kassa pahoitteli, mutta mä kiitin kohteliaisuudesta iloisesti hymyillen.
N45
Oikein toimit. Tällaisessa tilanteessa nimenomaan jätetään kaikki ostokset tiskiin ja mennään kauppan missä kassatyöntekijät eivät huvikseen kiusaa asiakkaita.
Mua taas ärsytti, kun ostin itsepalvelukassalla muiden ostosten mukana elokuvan ja laite pyysi myyjän paikalle tarkistamaan asiakkaan iän, enkä saanutkaan näyttää papereita.
No elokuva tosin oli k12 ja minä olen 48, mutta olis se nyt silti voinut sen iän tarkistaa. 😂
Kyllä sitä minua yksi kerta nauratti kun henkkarit kysyttiin. Tämä kassa oli varmaan hikiseen 18-vuotias, itse yli 30 vuotta.
Todella noloa jos jossain on nainen joka ei osaa ottaa papereita mukaan kun ostaa alkoholia.
Käsittämättömän nolo teko naiselta.
Joillakin on taas se luetun ymmärtäminen hieman hakusessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä minua yksi kerta nauratti kun henkkarit kysyttiin. Tämä kassa oli varmaan hikiseen 18-vuotias, itse yli 30 vuotta.
Käsittämättömän noloa ettet tiedä alkoholinmyyntisäädöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Hurautit kauppaan ilman ajokorttia ja olisit poliisille kiukutellut samalla tavalla?
Lukea. Ymmärtää.
Kävellen lähikauppaan.
Sinccis
Ymmärrän ap hyvin. Tulin kerran ulkomailta ja ravintoloissa sai käydä rauhassa syömässä, viinin kera ja ostaa sitä kaupoista.
Tulin takaisin härmään ja olin kusettamassa koiraa. Meinasin ostaa sellaisen 2,5% halppislonkeron (jotka enää näin herran vuonn 2019, eivät ole halpoja) ja kassa alkoi tivaamaan papereita.
Sanoin, että tää on ykköstä, hei !?
No, meillä kysytään siitäkin. Haistatin vtut ja vedin kotona pienet tömpsyt baarikaapista.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömän noloa ettet tiedä alkoholinmyyntisäädöksiä.
Kyllä se käsittämätöntä on kun tiedän.
Nauratti vaan se kuinka kysyttiin oli jutun pointti. Jos et sitä sinä tiedä ?
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä ärsyttävää, kun muutama vuosi sitten jätin lompakon veljen autoon kauppaan mennessä ja otin vain sen kortin mukaan. Ostin olutta, ja yllättäen kassa kysyikin ne paperit, ei auttanut kuin pyytää veljeltä autonavaimet ja juosta hakemaan koko lompakko. Henkkarit nähtyään kassa pahoitteli, mutta mä kiitin kohteliaisuudesta iloisesti hymyillen.
N45
Onko tosiiaankin olemassa 45 vuotias nainen joka ei tiedä että alkoholia ostaessa voi joutua näyttämään paperinsa? Jos on niin todella noloa.
Niitä myytiin joskus meinaan 3 markalla, viimexi kun katsoin kaupassa oli halpuutettu hinta 1,98e
Se olisi niinku 4 kertainen hinta 20 vuodessa. Sama kun silloinen 25 000e auto maksaisi nykyään 100 000e.
Joissain tuotteissa on kyllä hintoja halpuutettu ihan älyttömästi ylöspäin.
Sinccis
En voi uskoa, että joku käyttäytyisi noin tökerösti. Ap:llä täytyy olla jotain aivoissa pahasti vialla, jos tarina on tosi. Tosi nolo temppu!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap hyvin. Tulin kerran ulkomailta ja ravintoloissa sai käydä rauhassa syömässä, viinin kera ja ostaa sitä kaupoista.
Tulin takaisin härmään ja olin kusettamassa koiraa. Meinasin ostaa sellaisen 2,5% halppislonkeron (jotka enää näin herran vuonn 2019, eivät ole halpoja) ja kassa alkoi tivaamaan papereita.
No, meillä kysytään siitäkin. Haistatin vtut ja vedin kotona pienet tömpsyt baarikaapista.
Sinccis
Haistettelit syyttömälle?
Käsittämättömän noloa. Ei järki paljon päätä pakota.
Ap yrittää rennosti pukata englantia väliin, että olisi muka pikkujuttu. Uskomattoman välinpitämätön toimintaa ja vielä 25v ihminen kyseessä. Mikä sinua vaivaa ap? Toivottavasti liioittelit.
Ap:n kirjoitus oli ihan keksitty. Liian huolella sorvattu tarina ja muutenkin, oliko tämä ap muka ensimmäistä kertaa elämässään ostamassa siideriä tai vastaavaa? Eikö muka ole ikinä ennen kysytty papereita, mistä olisi jäänyt tietoisuus siitä, että niitä kysytään?
Ja yhden - niin todellakin, kuten hän itsekin korosti : YHDEN siiderin takia hän jätti sitten mukamas ostoksensa siihen ja marssi ulos kaupasta. Juu en usko.
Vierailija kirjoitti:
Uskokoon ken haluaa...
En minäkään usko, että joku olisi noin tökerö asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Haistettelit syyttömälle?
Käsittämättömän noloa. Ei järki paljon päätä pakota.
Syyllinen oli! Rangaistus: pieru nenään kassalle
Sinccis
Kuuleppas nyt rakas neiti kaikkitietävä . Tässä nyt puhuttiin ärsyttävistä kauppakokemuksista ja kerroin mikä minua ärsyttää. En valittanut tai kerjännyt sääliä vaan harmittelin lähinnä omaa hölmöyttäni en muista kyykistyä jos haluan jotain alahyllyltä.. Onhan selkäkipu paljon pienempi ongelma kuin se että luullaan alle 30 vuotiaaksi.