Ärsyttäviä tilanteita kaupassa.
Oma ärsyttävä kokemus, yksi niistä.
Olen 25v. Tässä taannoin työpäivän jälkeen, lähdin väsyneenä kävellen lähikauppaan ostoksille.
Sujautin vain pankkikortin taskuun, kun en jaksanut ottaa isoa lompakkoani mukaan.
Ihan pikkulapsiperheen perusostoksia keräsin kaupasta, mm. Ruokaa, paketti vaippoja. Lisäksi YKSI saunasiideri, jolla olin ajatellut itseäni hemmotella.
Pääsen jonottamisen jälkeen kassalle ja pöyristyksekseni nuorehko kassatyttö pyytää multa paperit siideripönikästä...
Heitän vastakysymyksen kassalle, että onko tosissaan? Kertoi olevansa ja kun ei kerran papereita ollut mukana, niin ei suostunut myymään.
Väsyneenä ihmisen v-käyrä hiukka helpommin pompahtaa, niin kävi mullekin.
Kiitin tyhjästä, jätin kaikki ostokset kassalle pakkaamattomana, kävelin kotiin hakemaan ne paprut ja hurautin Prismaan.
En ylpeä toiminnastastani mutta shit happens...
Kommentit (82)
Minä meinasin ostaa Lidlistä laatikollisen kaljaa ennen klo. 9. En tiennyt tästä kellonajasta.
Kassa sanoi ettei voi antaa.
En todellakaan syyttänyt myyjää millään lailla. En protestoinut millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsytti, kun ostin itsepalvelukassalla muiden ostosten mukana elokuvan ja laite pyysi myyjän paikalle tarkistamaan asiakkaan iän, enkä saanutkaan näyttää papereita.
No elokuva tosin oli k12 ja minä olen 48, mutta olis se nyt silti voinut sen iän tarkistaa. 😂
Olisit voinut olla 10v. Ei se laite tunnista asiakkaan ikää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap hyvin. Tulin kerran ulkomailta ja ravintoloissa sai käydä rauhassa syömässä, viinin kera ja ostaa sitä kaupoista.
Tulin takaisin härmään ja olin kusettamassa koiraa. Meinasin ostaa sellaisen 2,5% halppislonkeron (jotka enää näin herran vuonn 2019, eivät ole halpoja) ja kassa alkoi tivaamaan papereita.
Sanoin, että tää on ykköstä, hei !?
No, meillä kysytään siitäkin. Haistatin vtut ja vedin kotona pienet tömpsyt baarikaapista.
Sinccis
Unohditko suomalaiset käytännöt lyhyen ulkomaanmatkan aikana? Unohtuiko kielikin? Oliko käytöstapoja alun perinkään?
Vierailija kirjoitti:
Minä meinasin ostaa Lidlistä laatikollisen kaljaa ennen klo. 9. En tiennyt tästä kellonajasta.
Toimit kuten sivistynyt ihminen toimii.
Ärsyttävä tilanne kaupassa. Äiti ja lapsi tulevat kauppaan. Äiti lukitsee silmänsä ostettaviin tuotteisiin, sulkee kokonaan korvansa ja lapsi lähtee seikkailemaan omille teilleen. Jonkin ajan kuluttua lapsi alkaa kaivata äitiään ja huutelee "Äiti!" Kaikki muut kuulee, mutta äiti ei. Huuto vaan kovenee ja kovenee, "Äitiii, ÄITIII, ÄääIiTIiiii!!!", vieläkään ei äiti reagoi.
Miksi ette pidä lapsianne lähellänne kaupassa?! Siellä ne tenavat yksinään haahuilee ja pilaa tuotteita, käpälöi paistopisteen ja irtokarkkilaarien tuotteita yms.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä totaalisen typerää käytöstä jättää ostokset siihen hihnalle ja vaan häipyä tiehensä. Ei mitään ymmärrystä tuollaista kohtaan, ei vaikka miten sinua olisi ketuttanut. Kun on vielä kyseessä lähikauppa, niin ehkä vain yksi työntekijä vuorossa. Tosi mukavaa hänelle alkaa viedä niitä ruokatavaroita, vaippoja yms. takaisin paikoilleen. Ihan mielenkiinnosta, oletko tuon jälkeen kertaakaan kehdannut käydä tuossa lähikaupassa? Nimittäin itse en kyllä ikinä enää siellä naamaani kehtaisi näyttää. Hävettäisi oma hölmöyteni ja törkeä käytökseni niin paljon.
Mä taas menisin uudestaan ja sama satsi. Jos kysyy paperit jättäisin romut kassalle.
Hähä!
Sinccis
Niinkauan kunnes ei enää kysy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap hyvin. Tulin kerran ulkomailta ja ravintoloissa sai käydä rauhassa syömässä, viinin kera ja ostaa sitä kaupoista.
Tulin takaisin härmään ja olin kusettamassa koiraa. Meinasin ostaa sellaisen 2,5% halppislonkeron (jotka enää näin herran vuonn 2019, eivät ole halpoja) ja kassa alkoi tivaamaan papereita.
Sanoin, että tää on ykköstä, hei !?
No, meillä kysytään siitäkin. Haistatin vtut ja vedin kotona pienet tömpsyt baarikaapista.
Sinccis
Unohditko suomalaiset käytännöt lyhyen ulkomaanmatkan aikana? Unohtuiko kielikin? Oliko käytöstapoja alun perinkään?
Ei se ole Suomalainen käytäntö, koska aina muualla on myyty. Ainoastaan tuon yhden kerran ei.
Sinccis
"kestän kyllä tikarinne" ap vetää uhrikortin esiin, kun hänen omasta huonosta käytöksestään huomautetaan. Aika noloa, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää pihtaavat kassat, mutta on niissä hyviä ja antaviakin.
Sinccis
Olet kyllä harvinaisen pässi ihminen. Toivottavasti karma iskee jossain vaiheessa ja joku ääliö tulee työpaikallesi (tosin aika epätodennaköistä että missään töissä olet noilla älynlahjoilla) ja aiheuttaa sinulle paljon harmia ja vaivaa vain koska toimit 100 % työnantajan sinulle antamien sääntöjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsytti, kun ostin itsepalvelukassalla muiden ostosten mukana elokuvan ja laite pyysi myyjän paikalle tarkistamaan asiakkaan iän, enkä saanutkaan näyttää papereita.
No elokuva tosin oli k12 ja minä olen 48, mutta olis se nyt silti voinut sen iän tarkistaa. 😂
Olisit voinut olla 10v. Ei se laite tunnista asiakkaan ikää.
Öyh Öyh ja maksukorttiin sitä ei saada integroitua.
Ei varmaan niin.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimit kuten sivistynyt ihminen toimii.
Bäää äääää
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä harvinaisen pässi ihminen. Toivottavasti karma iskee jossain vaiheessa ja joku ääliö tulee työpaikallesi (tosin aika epätodennaköistä että missään töissä olet noilla älynlahjoilla) ja aiheuttaa sinulle paljon harmia ja vaivaa vain koska toimit 100 % työnantajan sinulle antamien sääntöjen mukaan.
Natsitkin lämmitti uuneja vaan siksi, että työnantaja käski.
Sinccis
Syytön minä olen.
Eikö kellään muulla harkintakyky ole koskaan pettänyt? Epäilen.
Ehkä käytökseni muuttuu vähän ymmärrettävämmäksi, kun kerron nyt teille olevani mies...
Mutta nöyrät pahoitteluni sikailustani. Ihan kaikille.
Ap
Ärsyttävä piirre on myymälät jossa tuote maksetaan kaupan sisällä ja sitten pitäisi jonottaa vielä normikassassa näyttääksen kuitti esim. verkkokauppa ja gigantti. Itse kysyn voiko maksaa kassalla, ettei tarvitse kahta kertaa jonottaa, jos ei olen kävellyt pokkana ulos ja myyjä ryntää perään, mutta siinähän juoksee.
Jos ei myy, kerään 6 ostoskärryllistä tuotteita ja viimeiseksi laitan yhden siiderin hihnalle ;)
Siihen jää ostokset sit ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä ärsyttävää, kun muutama vuosi sitten jätin lompakon veljen autoon kauppaan mennessä ja otin vain sen kortin mukaan. Ostin olutta, ja yllättäen kassa kysyikin ne paperit, ei auttanut kuin pyytää veljeltä autonavaimet ja juosta hakemaan koko lompakko. Henkkarit nähtyään kassa pahoitteli, mutta mä kiitin kohteliaisuudesta iloisesti hymyillen.
N45
Onko tosiiaankin olemassa 45 vuotias nainen joka ei tiedä että alkoholia ostaessa voi joutua näyttämään paperinsa? Jos on niin todella noloa.
Kyllä! Muutama vuosi sitten en tosin ollut vielä edes 45. Mutta sen ikäiseltä nyt harvemmin kysellään :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään muulla harkintakyky ole koskaan pettänyt? Epäilen.
Ehkä käytökseni muuttuu vähän ymmärrettävämmäksi, kun kerron nyt teille olevani mies...
Mutta nöyrät pahoitteluni sikailustani. Ihan kaikille.
Ap
Sarkastiset pahoittelut ei toimi koskaan, sori. Toivottavasti osaat hävetä ja käyt pyytämässä anteeksi työtään hienosti tekevälle myyjältä. Vain näin toimimalla saat pelastettua itseltäsi ääliön leiman.
Kaappijuoppojen klassikko "vain YKSI siidei" 😂
Oli kyllä totaalisen typerää käytöstä jättää ostokset siihen hihnalle ja vaan häipyä tiehensä. Ei mitään ymmärrystä tuollaista kohtaan, ei vaikka miten sinua olisi ketuttanut. Kun on vielä kyseessä lähikauppa, niin ehkä vain yksi työntekijä vuorossa. Tosi mukavaa hänelle alkaa viedä niitä ruokatavaroita, vaippoja yms. takaisin paikoilleen. Ihan mielenkiinnosta, oletko tuon jälkeen kertaakaan kehdannut käydä tuossa lähikaupassa? Nimittäin itse en kyllä ikinä enää siellä naamaani kehtaisi näyttää. Hävettäisi oma hölmöyteni ja törkeä käytökseni niin paljon.