Anoppi tarjoaa lapsille ja pojalleen...
Anoppi vie lapsiamme konsertteihin ja näytöksiin.. ja miestäni kulttuuritilaisuuksiin. Minut jätetään täysin ulkopuolelle.
Yrittääkö anoppi näyttää että ei hyväksy minua? Vai onko tämä ihan normaalia käytöstä?
Kommentit (92)
On täysin normaalia, että aikuinen ihminen saa ihan itse valita kenen kanssa viettää aikaa ja kenen ei.
Minusta ei ole normaalia, mutta ei ole mieheltäsikään ottaa vastaan lippuja jos sinua ei kutsuta. Olisi ok jos pyytäisi vain lapset.
Siis toki ihminen saa käyttää rahansa kuten tahtoo mutta mielestäni tuo on epäkohteliasta.
Miksi hänen pitäisi? Koska ole hänen poikansa vaimo hänen pitää viettää sinun kanssa pakkokivaa ettet sinä koe oloasi epävarmaksi? Jokainen on itse vastuussa siitä omasta itsetunnostaan, joten sano anopille HV ja elä omaa elämääsi.
Jos haluaa poikansa seurakseen, se on ihan ok. Yksin ei ole kiva mennä, eikä se tarkoita, että koko perhe pitää ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi? Koska ole hänen poikansa vaimo hänen pitää viettää sinun kanssa pakkokivaa ettet sinä koe oloasi epävarmaksi? Jokainen on itse vastuussa siitä omasta itsetunnostaan, joten sano anopille HV ja elä omaa elämääsi.
Ei ole pakko viettää aikaa mutta on aika tylyä kutsua koko muu perhe paitsi yhtä. Etenkin kun kutsuu sen kutsumatta jätetyn alaikäiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko viettää aikaa mutta on aika tylyä kutsua koko muu perhe paitsi yhtä. Etenkin kun kutsuu sen kutsumatta jätetyn alaikäiset lapset.
Tylyä tai ei jokaisella on se itsemääräämisoikeus valita ketä kutsuu ja ketä ei ja sen kanssa on aikuisen ihmisen opittava elämään, että kaikki ei aina mene tismalleen oikein.
Minulla myös anoppi joka jättää minut aina mainitsematta. Puhuu minun kuullen esim talomme olevan poikansa, samoin lasten, auton ja kaiken arvokkaan. Kun antaa pojalleen rahaa lahjaksi, sanoo kuulleni että "tämä raha on sitten vain sinulle".
Mielestäni todella huonoa käytöstä anopilta. Hajoittaa perhettä käytöksellään. Eikö anopillasi ole ketään muuta ketä viedä?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni todella huonoa käytöstä anopilta. Hajoittaa perhettä käytöksellään. Eikö anopillasi ole ketään muuta ketä viedä?
Aika huteralla pohjalla on parisuhde, jos se ei tätä kestä :D
Olettepas ilkeitä. Ei ole normaalia käytöstä todellakaan. Sama kuin itse kutsuisit konsertteihin sun muihin vain appiukon. Ymmärtäisin jos edes joskus pääsisit mukaan, mutta jos aina jätetään kotiin niin ei ole nomaalia. En ymärrä miksi miehesi edes menee aina ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi haluaa viettää aikaansa poikansa kanssa niin hänen pitäisi viedä joku muu tai ottaa myös tämän vaimo mukaan? Ihan oikeasti yrittäkää edes asettua anopin asemaan :D Tuskin tekään haluatte, että mukaan tulee joku muu, jos haluatte jotain yhteistä kivaa.
Mitä miehesi sanoo asiasta? Jos asiasta keskustaisiin avoimesti ja yhdessä hyväksyttäisiin, että kaikille sopii, että anoppi käy vain poikansa kanssa tai vain lasten kanssa, niin tilanne olisi erilainen. Mutta jos ap vain jätetään perheen ulkopuoliseksi eikä asiasta edes puhuta hänen kanssaan, niin se kuulostaa syrjinnälle, joka rikkoo perhettä vastaan.
Selkeästi anopilla jotain hampaankolossa. Tai muutoin vain itsekeskeinen ja huonotapainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi haluaa viettää aikaansa poikansa kanssa niin hänen pitäisi viedä joku muu tai ottaa myös tämän vaimo mukaan? Ihan oikeasti yrittäkää edes asettua anopin asemaan :D Tuskin tekään haluatte, että mukaan tulee joku muu, jos haluatte jotain yhteistä kivaa.
Haluaako poika viettää noin paljon aikaansa äidin kanssa?
Miksi haluaisi? Ei kuulosta ihan normaalilta.
Luulisi että poika haluaa mieluummin viettää aikaansa oman perheensä kanssa.
Oma vanhempani on narsisti, ja aika monenlaisia outoja kuvioita olen nähnyt. Tuo, mitä AP:n anoppi tekee, on yksi näistä oudoista kuvioista. Siinä ei ole kyse siitä, että vanhempi haluaisi viettää aikaa lapsensa kanssa. Siinä on kyse kontrollista ja siitä, että näytetään kuka täällä määrää.
Mä tykkään viettää välillä aikaa kahdestaan tyttäreni kanssa meitä molempia kiinnostavien asioiden puitteissa eikä käsittääkseni vävylläni ole ollut mitään tätä vastaan. Kuinka paljon olet jutellut anoppisi kanssa kulttuurista, musiikista, teatteriesityksistä yms? Tarkoitan, että tietääkö anoppisi sinunkin olevan kiinnostunut niistä? Jos et ole mitenkään osoittanut, että nämä asiat sua kiinnostavat, miksi anoppi pyytäisi sinuakin mukaansa?
Mua ei olisi aikoinaan haitannut, tietty mun on helppo sanoa koska eivät apet pahemmin osottaneet kiinnostusta meillä ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylyä tai ei jokaisella on se itsemääräämisoikeus valita ketä kutsuu ja ketä ei ja sen kanssa on aikuisen ihmisen opittava elämään, että kaikki ei aina mene tismalleen oikein.
Toki, minä puhuinkin nyt käytöstavoista, en laeista.
Mutta mitä ihmettä miehesi oikein ajattelee kun hän ottaa noita vastaan?
"Kiitos tarjouksesta äiti. Tulemme koko perheellä ja maksamme itse liput."
Tai
"Kiitos, mutta en tule ellei vaimoani ole kutsuttu."
Tai
"Kiitos ei. Lapset menisivät varmaan mielellään *lastenkonserttiin* jos haluat viedä heidät".
Ei ole oikein viettää aikaa ihmisen kanssa, joka ei pidä puolisosta ja jättää tämän ulkopuolelle. En itse viettäisi aikaa ihmisen kanssa joka inhoaa miestäni.
Mäkin koen, että anoppi yrittää hajottaa perheen. Ensinnäkin hyppyyttää miestäni kaikilla hankinnoillaan, vaikka on terve ja autoileva eläkeläinen. Sitten on vaatinut viikonloppulounaan luonaan lapsille ja miehelleni. Eli istuvat siellä joka lauantain aamusta iltaan ja mieluiten yrittäisi lapsille yökylääkin. Itse olen ollut harvakseltaan mukana ja silloinkin tyly vastaanotto" ai säkin tulit".
Kulttuurimenoja on myös innokas lapsille ja itselleen buukkaamaan omin päin. Pakkohan se on mennä kun niin kiva tapahtuma.
Hän on liikaa läsnä elämässämme ja tämä aiheuttaa riitoja parisuhteessa.
No ei tuntuisi missään tuollainen.. En minä ainakaan halua anopin kanssa viettää paljon aikaa, mutta miehelle hän on äiti ja läheisempi. Minä vietän aikani sitten mieluummin oman äitini kanssa ja ymmärrän että hän ei ole yhtä läheinen miehelleni kuin minulle. Meidän ei muutenkaan tarvitse mennä joka paikkaan yhdessä.
Eikö sun äiti vie sua?