Miten eyelinerin saisi kunnolla pois?
En oli ikinä osannut poistaa sitä tehokkaasti. Tuntuu että joka pesun jälkeen vanupuikkoon jää mustaa, kun silmän ympäriltä pyyhkii, vaikka olisin pessyt ja huuhdellut silmän alueen hyvin jollain tarkoitukseen sopivalla pesuaineella. Olen myös käyttänyt vanulappuja ja topseja, mutta aina tuntuu että silmää saa hinkata niin kauan, että iho ärtyy, vaikka koitan puhdistaa mahd. hellästi ja vähällä voimalla.
Eli kyllähän eyliner sinänsä lähtee, mutta miten sen saisi pois vähän vähemmällä työllä ja ilman ihoärsytystä? Tuo ongelma on kaikkien mustien silmämeikkien kanssa, mutta ei muiden. Muu meikki lähtee varsin hyvin kohtuullisella ja nopealla pesulla.
Kommentit (4)
Itse kun pesen meikinpoistoaineella kasvot niin hieron sitä luomienkin päälle ja pesen veden kanssa pois niin hyvin lähtee. En hinkkaa millään vanupuikoilla.
Mikä ei lähde vedellä, lähtee rasvalla. Mulla on vanulappu ja kookosöljyä.
Ei kannata hinkata, vaan käyttää mahdollisimman tehokasta kaksifaasista puhdistusainetta (sellaista, jossa on 2 toisistaan erottuvaa kerrosta), ja painaa sillä aineella kostutetulla vanulapulla silmää riittävän pitkään, jopa puoli minuuttia. Sitten kun on antanut näin aineen imeytyä ripsiin ja iholle, voi vain yhdellä vedolla pyyhkäistä pääosan meikistä pois. Jos on limakalvoilla ripsien sisäpuolella myös ollut rajausta, sitten voi vähän vanulapun kulmalla vielä joutua poistamaan sitä mutta tosi helposti lähtee voimakaskin meikki.