Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jussi Halla-aho on suunnilleen ainoita poliitikkoja, jotka ovat oikeasti työttömien ja pienituloisten puolella

Vierailija
07.09.2019 |

https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/PoytakirjaAsiakohta/Sivut/PTK_27+2019…

"16.05 JussiHalla-aho ps (vastauspuheenvuoro)

Arvoisa puhemies! Työllisyysasteesta puhutaan Suomessa paljon, mutta vielä tärkeämpää olisi puhua siitä, tulevatko ihmiset palkallaan toimeen. Osa-aikaisen ja heikosti palkatun työn osuus kasvaa kaiken aikaa. Samassa tahdissa kasvavat toimeentulo‑ ja asumistukiasiakkaiden määrä ja julkisen talouden menot.
Työvoimavaltaisilla aloilla, kuten Postissa tai vaikkapa hoiva-alalla, niin sanottu työperäinen maahan muutto vääristää työmarkkinoita. Työnantaja voi huoletta kyykyttää työntekijöitään ja alentaa palkkoja, koska vaikka työntekijät lähtisivät, tilalle saadaan koska tahansa halvempia. Köyhästä maasta tulevan ihmisen kannattaa ottaa työ vastaan millä tahansa palkalla, koska se takaa oleskelu luvan ja pääsyn suomalaisen sosiaaliturvan piiriin. On tiedossa, että työpaikkoja jopa myydään lähtömaissa.

On irvokasta valittaa, että Suomessa ei löydy töille tekijöitä, jos palkat poljetaan niin alas, ettei niillä tule toimeen. Kysynkin, miten hallitus aikoo puolustaa suomalaista työvoimaa ja ehkäistä halpa‑ ja orjatyömarkkinoiden syntymistä."

Siinäpä on paljon enemmän asiaa kuin missään porvaripuolueiden työttömien kyykytyspuheissa ja Halla-aho ja perussuomalaiset näyttävät olevan harvoja, jotka ovat aidon oikeasti työttömien ja pienituloisten puolella.

Suomessa ei edelleenkään ole mitään työvoimapulaa. On vain pulaa niistä, ketkä haluaisivat tehdä töitä mahdollisimman halvalla, kaikkein mieluiten kokonaan ilman palkkaa.

Kommentit (43)

41/43 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu2 kirjoitti:

Köyhät pitäisi elävältä haudata

Sanoo Silppu, joka ei ikinä työllistyisi mihinkään, mutta on elättinä perheyrityksessä.

Minä olen työllistynyt aina. En ole kenenkään elätti. Minä enkä mieheni työskentele perheyrityksessä vaan suuressa ja kansainvälisessä yrityksessä korkeissa viroissa

Vierailija
42/43 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäjien muisti on lyhyt! Persut ja siniset eivät ikinä olleet köyhien ja sairaiden puolella.

Vedättävät hölmöjä äänestäjiä... puheillaan. Teot kertovat kaiken eli katsokaa miten persut äänestävät. Äänestävät rikkaiden ja köyhien kyykyttämisen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppu2 kirjoitti:

Köyhät pitäisi elävältä haudata

Sanoo Silppu, joka ei ikinä työllistyisi mihinkään, mutta on elättinä perheyrityksessä.

Minä olen työllistynyt aina. En ole kenenkään elätti. Minä enkä mieheni työskentele perheyrityksessä vaan suuressa ja kansainvälisessä yrityksessä korkeissa viroissa

Eikö virkoja ole vain valtionhallinnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme