Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero pian yhteenmuuton jälkeen, kokemuksia?

Vierailija
07.09.2019 |

Olemme seurustelleet pari vuotta ja asuneet viimeiset 5 kk yhdessä. Mies muutti vuokrayksiöstään minun omistuasuntooni. Aluksi kaikki tuntui menevän hyvin, mutta nyt minua on alkanut ahdistaa koko suhde ja tuntuu ettei meillä ole yhteistä tulevaisuutta. Syinä mm. kommunikaation puute ja kuollut seksielämä (miehen puolelta). Jos menisi näin huonosti emmekä asuisi yhdessä, eroaisin varmasti. Mutta nyt tunnen olevani ihan hirveä ihminen, kun tekisi mieli vain sanoa miehelle, että muuttaa pois, varsinkin kun myi melkein kaikki huonekalunsa ym. tavaransa kun muutti tänne. Ahdistaa koko juttu :( Onko muita, jotka ovat todenneet, että yhteenmuutto oli virhe?

Kommentit (74)

1/74 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ylipäänsä ottaa joku pummi niskoilleen?

Jos aikuinen mies asuu vuokrayksiössä, niin kyllä siitä voi jo päätellä jotain.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
2/74 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta meillä on melkolailla samanlainen tilanne päällä. Ollaan seurusteltu neljä vuotta ja vuosi asuttu yhdessä. Eilen mies ilmotti että haluaa erota koska ei osaa asua kenenkään kanssa yhdessä ja on pohjimmiltaan niin sinkkuihminen. Kaikki on muuten hyvin, mies vaan ei halua asua yhdessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minustakin tuntuu että meillä meni paljon paremmin kun ei asuttu yhdessä. Tai olisi parempi kun olisi muutettu asuntoon, joka on molemmille uusi, niin olisi ollut luontevampaa rakentaa yhteistä elämää. Nyt mies vaan on ja möllöttää ja käyttäytyy niin kuin minä olisin pelkkä vuokraemäntä.

Ap

Vierailija
4/74 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin 4v miehen kanssa.Asuimme alle vuoden yhdessä.Sin aikana hän muutti kerran jo pois pariksi kuukaudeksi.Ei onnistunut meillä.Siinä näki,että emme olleet sopivia toisillemme.

Vierailija
5/74 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 5 kk on melko pitkä aika. Luulin että olisi kyse muutamasta viikosta.

Kai mies sai maksun myymistään tavaroista? Jos oikein tuntuu pahalta, tarjoudu etsimään avuksi torista uusia huonekaluja ja auta kantamisessa. En kyllä ymmärrä miksi syyllistyä tavaroista, kun mieskin on hyvällä omalla tunnolla lopettanut suhteen mutta asuu vielä nurkissasi. Yleensä nämä menevät vielä niin, että nainen siivoaa, pyykkää ja laittaa ruuat. Vaikka suhde olisi miten huono.

6/74 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies sulle vuokraa?

Vierailija
7/74 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa ”vuokraa” n. puolet siitä mitä maksoi yksiöstään. Tähän sisältyy vesi, sähkö, lämmitys ym. kulut eli ei maksa niistä erikseen enää.

Ap

Vierailija
8/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa ”vuokraa” n. puolet siitä mitä maksoi yksiöstään. Tähän sisältyy vesi, sähkö, lämmitys ym. kulut eli ei maksa niistä erikseen enää.

Ap

Ja tuo summa sitten kattaa teidän nykyiset asumismenot, veden ja sähkön miehen osalta? Vai maksatko kenties itse suurimman osan?

9/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, että jos mies on tottunut asumaan vuokralla, hänellä ei ehkä ole sellaista aikuisen vastuun käsitettä kuin sinulla.

Hän saattaa kuvitella, että kun maksaa vuokraa, niin mitään ei tarvitse sitten tehdä.

Asetelma on todella epätasapainoinen ihan lähtökohdiltaan.

En ihmettele, että homma ei toimi. Miehen pitää aikuistua vielä.

Seuraavalla kerralla kun olet samassa tilanteessa uuden miehen kanssa, ostakaa yhteinen asunto 50/50 periaatteella ja kummallakin oma laina. Se on ainoa aidosti tasa-arvoinen tapa tehdä tuo homma.

Vierailija
10/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealta vauhdilta kuulostaa, jos seurustelua on kaikkiaan pari vuotta ja siitä jo viisi kuukautta olette asuneet yhdessä.

Vierailija
11/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopealta vauhdilta kuulostaa, jos seurustelua on kaikkiaan pari vuotta ja siitä jo viisi kuukautta olette asuneet yhdessä.

? No ei kylla minun korviini kuulosta. En tiennyt etta on olemassa joku aikaraja, kuinka kauan pitaa seurustella ennen kuin saa muuttaa yhteen. :D 

Me mentiin avoliittoon 8kk seurustelun alkamisesta (so. ensitapaamisestamme) ja sita ennen mies oli jo useamman kuukauden ajan ollut tyyliin kuusi paivaa (ja yota) viikossa mun luona. "Virallisesti" (so. kirjat mun luona) mies on nyt asunut 3kk mun kanssa yhdessa, ja arki sujuu ihanasti. <3 

Vierailija
12/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit pyytää miestä muuttamaan pois jos yhdessä asuminen ei toimi. Mistäpä sen olisi voinut etukäteen tietää? Ei se ole yhtään sen kummallisempaa erota nyt kuin vuodes päästä. Teet vain teille molemmille palveluksen kun et pitkitä asiaa. 

Vierailija
13/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä alkanut harmittamaan kun hän mahdollistaa sinun vaurastumisesi. Se on aika tehokas munankutistaja.

Vierailija
14/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette pysty puhumaan asioista, niin ero on paras ratkaisu. Kokeilkaa vielä, jos puhuminen onnistuu. Kuuntele, mitä miehesi haluaa sanoa. Jos mies ei puhu, niin kysy. Kysy kuitenkin niin, ettet tee johdattelevia kysymyksiä, vaan annat miehelle mahdollisuuden kertoa, mitä hän itse ajattelee. Helpompi on erotakin, jos pystytte keskustelemaan asiasta.

Vierailija
15/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? No ei kylla minun korviini kuulosta. En tiennyt etta on olemassa joku aikaraja, kuinka kauan pitaa seurustella ennen kuin saa muuttaa yhteen. :D 

Me mentiin avoliittoon 8kk seurustelun alkamisesta (so. ensitapaamisestamme) ja sita ennen mies oli jo useamman kuukauden ajan ollut tyyliin kuusi paivaa (ja yota) viikossa mun luona. "Virallisesti" (so. kirjat mun luona) mies on nyt asunut 3kk mun kanssa yhdessa, ja arki sujuu ihanasti. <3 

Hienoa, että teillä menee loistavasti, mutta ap:lla ei mene. Jos he eivät olisi hätäilleet asian kanssa niin tässä tilanteessa ei oltaisi.

Vierailija
16/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä alkanut harmittamaan kun hän mahdollistaa sinun vaurastumisesi. Se on aika tehokas munankutistaja.

Mieskö ei vaurastu, vaikka maksaa nykyisin vähemmän asumisestaan kuin ennen?

Vierailija
17/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi erota nyt kuin vaikka 10 vuoden päästä, kun tulos on kuitenkin sama. Mitä pikemmin, sitä parempi.

Vierailija
18/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossa vaiheessa, noin lyhyen aikaa suhteessa, ei vielä pitäisikään olla kuin auvoa 

Vierailija
19/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että teillä menee loistavasti, mutta ap:lla ei mene. Jos he eivät olisi hätäilleet asian kanssa niin tässä tilanteessa ei oltaisi.

Ei tuo valttamatta "hatailysta" johdu. Pari vuotta seurustelua ei mun mielesta ole hatailya jos sen jalkeen haluaa muuttaa yhteen, sehan on tosi pitka aika. 

Vierailija
20/74 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuossa vaiheessa, noin lyhyen aikaa suhteessa, ei vielä pitäisikään olla kuin auvoa 

Niin kai. Talla viikolla 11 kuukautta, eika yhtaan riitaa/erimielisyytta ole viela ollut.