Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*ttu että ärsyttää kun mies ei osaa yhtään suunnitella syömisiään ja siksi pitäisi jatkuvasti ravata ulkona syömässä/tilata noutoruokaa

Vierailija
07.09.2019 |

Tehdään 1-2 kertaa viikossa ruokaostokset, ateriaruuat ostetaan yhteisiksi mutta aamu-, ilta- ja välipalat molemmat valitsevat omansa, koska makumme on aika eri. Mies syö lähinnä leipää erilaisin päällystein, minä puuroja, smoothieita ja hedelmiä ja marjoja.

Ongelma on siinä, että mies ei yhtään osaa ajatella, kuinka paljon noita ruokiaan tarvitsee tai ehkä isompana ongelmana, rajoittaa kulutustaan siten, että ruuat riittävät sille ajalle mille pitääkin. (Mies on vähän ylipainoinen, eli ei todellakaan haittaisi jos oppisi vähän kuin kantapään kautta olemalla vaikka sitten hetken nälässä.) Nyt on tilanne se, että mies söi jo perjantaina päivällisen päälle kaikki leipänsä ja juustonsa, joten vinkui jo illalla tilausta pizzeriasta ja nyt aamulla viimeistään pitää päästä ulos brunssille, koska kotona ei ole mitään syötävää. Varmaan sanomattakin selvää, että ihan lähellä olisi ruokakauppa, joten tänne kotiinkin saisi kyllä ostettua syötävää paljon pienemmällä vaivalla kuin se brunssille lähtö. Sanoin, että minä olen jo syönyt aamupalan enkä lähde tänään brunssille, mies tuolla vain marttyyrina puhisee ja väittää, ettei ole loukkaantunut.

Minun puuroja, marjoja ja jogurtteja saisi syödä ihan niin paljon kuin sielu sietää, mutta ei kelpaa, kun ei ole rakennetta ja kaipaa suolaista ja rasvaista.

Onneksi miehen hyvät puolet peittoavat tämän huonon, että ei olla eroamassa. Halusin vaan vähän tuulettaa päätä anonyymisti tämän suhteen. Ja edistystäkin on onneksi vähän tullut, kun ennen mies saattoi myöhään illalla paistaa seuraavalle päivälle tarkoitetut broilerit jo iltapalaksi, mutta sille tein tosi tiukan stopin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Ette sovi toisillenne.

Vierailija
2/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän brunssille ja pitseriaan mennä vain nälän takia, vaan fiiliksen. Mustakin on ihanaa aloittaa viikonloppuaamu brunssilla.

Toki jos miehesi on punkero, tuo voi ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruokanatsi. Olisitte menneet brunssille jonnekin Sandron tyyppiseen paikkaan niin saisitte terveellistä ruokaa molemmat.

Nyt täytyy varmaan uskoa, ettei miestä haittaa muutamat liikakiloni, koska ikinä ei itke siitä mitä syön ja jos nälissäni syön jotain ahnaasti, on vaan tyytyväinen että maistuu ja saan itseni ravituksi.

Ehkä sun miehen kannattaisi rajoittaa höttöhiilaria, saattaa olla että se ylläpitää nälkää. Vaikka ruokalusikallinen rasvaa mielummin kuin leipä.

Vierailija
4/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän brunssille ja pitseriaan mennä vain nälän takia, vaan fiiliksen. Mustakin on ihanaa aloittaa viikonloppuaamu brunssilla.

Toki jos miehesi on punkero, tuo voi ärsyttää.

Me käydään brunsseilla ja muutenkin ulkona syömässä todella usein. Huomattavasti useammin kuin suomalaiset keskimäärin. Mutta mun mielestä siitäkin lähtee fiilis, jos sitä joutuu "pakon edestä" tekemään siksi kun toinen kokee ettei kotona ole mitään ruokaa, versus että saisi rauhassa mennä ja ottaa sen ihan osaksi päiväohjelmaa. Brunssit on luksusta kun niillä käy silloin tällöin, mutta arkistuvat jos joutuu jatkuvasti ravaamaan. 

Vierailija
5/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytte kaupassa noin harvoin? 

Vierailija
6/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ääripää on oma mieheni. Vakava fitnessharrastaja (toisenä ääripäänä hän on päivätyössn liike-elämässä johtavassa asemassa) joka suunnittelee ruokavalionsa excelillä ja ruoka on samaa päivästä toiseen.

No, joskus kanan tilalla on nautaa tai kalaa, ja joskus tekee riisin sijaan bataattia. Pinaattia menee säkeittäin, ja kuukaudessa kulutamme yli 200 kananmunaa. Kauppareissut ovat toki helppoja, tehokkaita ja suunnitelmallisia, eikä kauppalappuja juuri tarvita. Lisäksi arki on tehokasta koska ruuanvalmistus sujuu ammattikeittiön tehokkuudella.

Ja tämä mies ei ole ylipainoinen🥰

Vierailija
7/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli että mies maksaa haluamansa ekstrabrunssit. Oppii yllättävän äkkiä ennakoimaan.

Vierailija
8/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei ainakaan tarvitse käydä tuon useammin, mutta mies on toki täysin vapaa käymään kaupassa juusto-, leipä- ja meetvurstiostoksillaan vaikka kahdesti päivässä. 

Vierailija
9/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten usein kaupassa pitäisi käydä? Me teemme myös töihin mukaan otettavat lounaat itse kotona (2 aikuista) ja käymme kaupassa / nettitilaamme ruuat tasan yhden kerran viikossa.

6

Vierailija
10/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaakin kiinnostaa sun ärsytykses. Jos niin paljon ärsyttää, niin sitten eroat.

Sinccis

Vierailija
11/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein kaupassa pitäisi käydä? Me teemme myös töihin mukaan otettavat lounaat itse kotona (2 aikuista) ja käymme kaupassa / nettitilaamme ruuat tasan yhden kerran viikossa.

6

Minä käyn joka päivä vähintään kerran, joskus jopa useammin. En kestäisi jos pitäisi tietää sunnuntaina mitä haluan syödä torstaina

Vierailija
12/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä huoli että mies maksaa haluamansa ekstrabrunssit. Oppii yllättävän äkkiä ennakoimaan.

Kaikilla ei ole rahahuolia. En koskaan mieti rahaa, kun syön. Siihen menee oletettavasti 500-800 e/kk.

Vierailija
13/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että suurin ongelma on miehen vinkuminen? Kuulostaa siltä, että mies tahtoo syödä ulkona ja siksi ei lähde kauppaan. Onko teillä sen verran rahaa, että laskette nuo ulkona syömiset budjettiin? Onko miehellä tylsää ja tahtoisiko hän ylipäätään käydä jossain ulkona enemmän?

Vierailija
14/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakkaseen vararuokia. Sitten kun mies änkyttää nälkäänsä niin ota pakkasesta pari leivänkannikaa ja käske puputtaa niitä.

Vierailija
15/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että suurin ongelma on miehen vinkuminen? Kuulostaa siltä, että mies tahtoo syödä ulkona ja siksi ei lähde kauppaan. Onko teillä sen verran rahaa, että laskette nuo ulkona syömiset budjettiin? Onko miehellä tylsää ja tahtoisiko hän ylipäätään käydä jossain ulkona enemmän?

Kyllä meillä on varaa syödä ulkona, olemme keskituloinen dink-pari. Pointtina on ehkä pikemminkin se, että minä en halua jatkuvasti syödä ulkona jo ihan arkistumisen vuoksi. Haluan, että brunssille lähtö on kiva juttu, jota osaa jo odottaa, eikä sellainen, että mennään vaan johonkin missä on tilaa. Toki suoraan sanoen syy siihen, miksi toinen meistä on normaalipainoinen ja toinen ei, on luultavasti juuri tässä, että mulle käy viikonloppuisinkin aamupalaksi puuro lisukkeilla, kun toinen kaipaa nakit, pekonit ja croissantit. 

Vierailija
16/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pakkaseen vararuokia. Sitten kun mies änkyttää nälkäänsä niin ota pakkasesta pari leivänkannikaa ja käske puputtaa niitä.

Ei kelpaa pakastettu leipä hänelle, on kuulemma ällöttävää. Kokeiltu on, juuri näitä tilanteita varten. Ja sitä leipää suurempi ongelma on melkein ne leikkeleet ja juustot, joita syödään vaikka sitten suoraan paketista ilman leipää, ja kas vain, ne loppuu ja paljasta leipää nyt ei kukaan hänen mukaansa syö. 

Vierailija
17/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on varaa syödä ulkona, olemme keskituloinen dink-pari. Pointtina on ehkä pikemminkin se, että minä en halua jatkuvasti syödä ulkona jo ihan arkistumisen vuoksi. Haluan, että brunssille lähtö on kiva juttu, jota osaa jo odottaa, eikä sellainen, että mennään vaan johonkin missä on tilaa. Toki suoraan sanoen syy siihen, miksi toinen meistä on normaalipainoinen ja toinen ei, on luultavasti juuri tässä, että mulle käy viikonloppuisinkin aamupalaksi puuro lisukkeilla, kun toinen kaipaa nakit, pekonit ja croissantit. 

Tässä on nyt se ongelma, että mies arvostaa nautintoaan enemmän kuin vyörärönympärystään ja sinä enemmän miehen ulkonäköä kuin sitä, että hän elää haluamallaan tavalla. Onko tämä ainoa asia, jossa yrität muuttaa häntä? Antaako mies sinun olla oma itsesi?

Vierailija
18/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä tätä aloitusta. Jos rahat olisivat tiukassa, ymmärtäisin että täytyy suunnitella ruokaostokset kunnolla. Mutta jos tulot riittävät, mikä on ongelma sen pizzatilauksen kanssa?

Vierailija
19/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole rahahuolia. En koskaan mieti rahaa, kun syön. Siihen menee oletettavasti 500-800 e/kk.

Me ei pystytty kolmen perheenäkään syömään noin paljon. Asioilla on syy-seuraussuhteet, ja joskus niiden konkretisoiminen auttaa. Etenkin jos toinen on laiskottelevaa tai ajattelematonta tyyppiä. Ei liity rahahuoliin.

Vierailija
20/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen uhrautuu ja syö väkisin kaikki leivät, että olis tekosyy lähteä sun kanssa ulos syönään, ja tässä on kiitos :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi