Lapsettomat vs. Äidit
Mua aina ihmetyttää, miksi lapsettomat vääntävät äitiyden kokemuksista etenkin tällä palstalla joka päivä, mutta eivät tajua, että lapsia hankkinut on ollut sekä lapseton että lapsellinen. Me kyllä tiedetään millaista elämä on ennen lapsia ja miten se vertautuu life after.
Jos siis sanon, että väsymys on aivan erilaista lasten kanssa tai että kokee jotain aivan uudenlaista, uskomatonta rakkautta lasten myötä, miksi siitä pitää vängätä? Eikö voi vain hyväksyä, että äitiys on niin omanlaisensa kokemus, ettei sitä voi tajuta, jos ei ole lapsia? Vähän kuin ei voi tietää miltä orgasmi tuntuu, jos sitä ei ole kokenut. ”Hyvältä” kun on aika laimea vastaus.
Ja kyllä, luulin itse samaa ennen lapsia, pöllö kun olen.
Kommentit (25)
Mitä nyt merkille laittanut, niin monestihan äidit jaksaa vääntää tästä. Tulee vaan mieleen että puretaan sitä v*tutusta lapsettomiin, kun he eivät halua lisääntyä ja joudu läpikäymään samaa. Halutaan että muutkin on väsyneitä 24/7 eikä pääse ilman lasta mihinkään.
Ihan vain ap:lle tiedoksi, että aikasi ennen lapsia ei ole yhtä kuin muiden ihmisten aika ilman lapsia. Tosi typerä aloitus ja osoittaa kai vain sen, että lapsia hankkineiden paras funktio maailmassa lienee juurikin se lasten hankkiminen. Jättää ne vähän enemmän älliä vaativat asiat sitten muille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain ap:lle tiedoksi, että aikasi ennen lapsia ei ole yhtä kuin muiden ihmisten aika ilman lapsia. Tosi typerä aloitus ja osoittaa kai vain sen, että lapsia hankkineiden paras funktio maailmassa lienee juurikin se lasten hankkiminen. Jättää ne vähän enemmän älliä vaativat asiat sitten muille.
Siinä oikein stereotypioiden vaalija.
Ihmettelinkin kun ei kukaan ole vielä tuonut tätä puoltaan asiasta esille, mutta tulihan se sieltä.
Huomautan kuitenkin - vaikka tuollaiset heitot pitäisikin jättää omaan arvoonsa - että tahallisesti lapsettomaksi jättäytyminen ei vaadi sitäkään vähäistä ällimäärää, mitä tarvitaan lapsen aikuiseksi kasvattamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oikein stereotypioiden vaalija.
Ihmettelinkin kun ei kukaan ole vielä tuonut tätä puoltaan asiasta esille, mutta tulihan se sieltä.
Huomautan kuitenkin - vaikka tuollaiset heitot pitäisikin jättää omaan arvoonsa - että tahallisesti lapsettomaksi jättäytyminen ei vaadi sitäkään vähäistä ällimäärää, mitä tarvitaan lapsen aikuiseksi kasvattamiseksi.
Yhtä arvoton on oma heittosi. -eri
Tietysti rakkaus mullakin on erilaista kohteesta riippuen. Lähinnä kritisoin ajatusta siitä että äidinrakkaus olisi jotain niin suurta että ylittäisi kaiken muun. Mulla vaikuttaa varmaan sekin että olin 40 kun tulin äidiksi. Elettyä elämää oli takana ja usein kai nuorempana koetut asiat on ihmiselle niitä suurempia. Tietysti äitiys on mulle ainutlaatuinen kokemus. Mutta kun jotain kokee, jää jotain muuta kokematta. Nyt en tule tietämään millainen olisi ollut loppuelämä lapsettomia