Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea pakottaa ihmiset käyttämään mobiilipankkia! Ihan sikamaista! Aikooko kukaan muu vaihtaa pankkia sen vuoksi? S-pankki

Vierailija
06.09.2019 |

onneksi hyväksyy tunnuslukutaulukot.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tästä nyt vielä puuttuu, ettei tietokoneella voisi käyttää verkkopankkia, vai puhutko tuosta tunnuslukusovelluksesta, kun siihen tai -laitteeseen on pakko siirtyä?

Jotain puhelinsysteemiä tarkoitan. En tiedä miksi sitä kutsutaan.  Hermot menee näiden uudistusten kanssa ja mitään muuta eivät tuo tullessaan kuin pelkkiä hankaluuksia. 

Mulla on tavallinen puhelin ja pieni läppäri. En tarvitse muuta. Nordean tunnuslukutaulukko on pieni ja näppärä, eikä paina mitään.

S-pankki jatkaa tunnuslukukortin käyttöä. Heille tulee vain lisänä puhelinvarmistus tekstiviestinä tms. Olen todennut S-pankin huomattavasti helpommaksi ja kivemmaksi pankiksi asioida. Aionkin tehdä jatkossa niin, että siirrän palkan Nordeasta S-pankkiin ja maksan laskut sun muut sitä kautta.  Vaihtaisin pankkia kokonaan mutta sitten menisivät luottokortit uusiksi. Siihen rumbaan en jaksa ryhtyä.

Vierailija
22/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näihin systeemeihin saa opetusta?

En tosiaankaan ymmärrä mitään tällaisten vehkeiden päälle.  Minulla on tavallinen puhelin, jota käytän puheluihin. Muunlaista vehjettä en kaipaa. Ei kaipaa myöskään 80-vuotias äitini, joka haluaa asioida ainoastaan pankkikonttorissa. Sekin tehty melkeinpä mahdottomaksi.

T.  Mummo ja isomummo

Jos on vain tavallinen puhelin, niin Nordeasta voi tilata sen pienen tunnuslukulaitteen ja sen käyttöohjeet löytyy youtubesta eli googlaa: Nordea tunnuslukulaite YouTube.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta kehittyy, kehity mukana.

Vierailija
24/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on voinut harjoitella vasta noin 20-35 vuotta, joten mikä on niin vaikeaa? 85-vuotias isänikin osaa, koska on opetellut.

Miten ei joku pärjää luurin/tabletin/tietokoneen kanssa? Dementikot ymmärrän, ne taantuvat.

Vierailija
25/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaankaan ymmärrä mitään tällaisten vehkeiden päälle.  Minulla on tavallinen puhelin, jota käytän puheluihin. Muunlaista vehjettä en kaipaa. Ei kaipaa myöskään 80-vuotias äitini, joka haluaa asioida ainoastaan pankkikonttorissa. Sekin tehty melkeinpä mahdottomaksi.

T.  Mummo ja isomummo

Jos on vain tavallinen puhelin, niin Nordeasta voi tilata sen pienen tunnuslukulaitteen ja sen käyttöohjeet löytyy youtubesta eli googlaa: Nordea tunnuslukulaite YouTube.

Kiitos!

Onko sinulla kokemusta sen käytöstä? Onko monimutkainen? En kestä mitään härveleitä. Naputa sitä ja naputa tätä. Vähän sama kun yrittää soittaa johonkin yritykseen ja joutuu kuuntelemaan diibadaat ja jonottaa puoli tuntia ....kunnes puhelu katkeaa. Ja jonottaminen maksullista.

Ja mitä sitten kun nämä härvelit eivät toimi. Laskut jäävät maksamatta. Kuka ne korot ja muistutuslaskut maksaa? No, asiakaspa tietenkin.  

T.  Hiekkaa ja kuraa kengissä

Vierailija
26/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.  Mummo ja isomummo

Ostin elokuussa 81-vuotiaalle äidilleni iPadin. Hänellä ei ollut edes älypuhelinta ennestään, vain Doron seniorikännykkä. Nyt hän makselee sujuvasti laskuja iPadilla, tarkistaa laboratoriotuloksensa Omakannasta, kuuntelee paljon musiikkia (juuri äsken juttelimme ja hän oli todella onnellinen siitä miten paljon YouTubesta löytyy vanhoja häntä kiinnostavia kappaleita), ottaa valokuvia ja jakaa niitä yhteiseen kansioomme, ja olemme myös soittaneet videopuheluja Facetimella.

Hän oli monta vuotta näitä laitteita vastaan mutta lopulta järki voitti. Esim.  Marevan-kokeen tuloksia piti odottaa postitse viisi päivää (soittivat vain jos arvoissa oli selkeää häikkää), nyt hän saa ne paljon nopeammin. Laskujen maksaminen maksupalvelussa otti 2,5 euroa per lasku ja piti varata viikko aikaa maksulle.

Vierailija
27/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne toimii mun lankapuhelimessani?

Vierailija
28/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne toimii mun lankapuhelimessani?

Niin, tai minun morsetuslaitteessani. Savumerkitkään eivät enää toimi.

Vierailija
29/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.  Mummo ja isomummo[/quote

Minä en kaipaa asiointia pankissa, iphone hoitaa missä vain.

Vierailija
30/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.  Mummo ja isomummo

Ihan löytyy googlaamatta Nordean sivuilta.

Vierailija
31/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjautumistavat toimii ihan hyvin, ette vaan osaa. Kannattaa muuten pitää useampaa kirjautumistapaa mahdollisena, jos joku ei välillä toimi. Pätee kaikkiin pankkeihin.

Eipä muuten toimi yhtä hyvin Nordean tapauksessa! Mobiili pankkiin ainostaan mobiili tunnusluku softalla joka ei toimi jailbreak/rooted luurilla. Ja sitten kehtaa laskuttaa lisää jos ei käytä mobiili pankkia!

Hmm. Olikohan alaspeukuttajan mielestä joku virheellinen asia, tekstissä?

Vai onko nerdean työntekijä vaan peukuttamassa alas, negatiivisia asioita oman yrityksen palveluista?

Vierailija
32/85 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ne Nordean videot,

Monimutkaista on ja hankalaa. Voihan helekatti...   Syötä yhdeksännumeroisia lukuja pelkästään tunnistautumiseen.

Asiakatunnuksen muistan ulkoa ja se tunnuslukutaulukko on pieni, yksinkertainen ja helppo.

Pitäisi hankkia jotain ylimääräisiä vempaimi!.   En myöskään halua älykännykkää.  Tavallinen puhelin riittää soittamiseen.

Miten käy heille älykännyköiden omistajille puhelimen rikkoutuessa tai kadotessa?  Miten silloin  käy tunnistautuminen ja laskujen maksu?

Tällä hetkellä riittää läppäri ja paperinen tunnuslukutaulukko.

Varmasti turvallisempaa kuin pankkitietojen säilyttäminen puhelimessa.

Vierailija
33/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.  Mummo ja isomummo

Kiitos!

Onko sinulla kokemusta sen käytöstä? Onko monimutkainen? En kestä mitään härveleitä. Naputa sitä ja naputa tätä. Vähän sama kun yrittää soittaa johonkin yritykseen ja joutuu kuuntelemaan diibadaat ja jonottaa puoli tuntia ....kunnes puhelu katkeaa. Ja jonottaminen maksullista.

Ja mitä sitten kun nämä härvelit eivät toimi. Laskut jäävät maksamatta. Kuka ne korot ja muistutuslaskut maksaa? No, asiakaspa tietenkin.  

T.  Hiekkaa ja kuraa kengissä

Jos ei halua uusia puhelinvempaimia, niin on tasan kaksi vaihtoehtoa eli joko käytät tuota tunnuslukulaitetta tai asioit siis häiriköit pankkikonttorissa. Ei ole kokemusta tuosta laitteesta, mutta aika yksityiskohtaisesti tuossa neuvotaan miten edetään esim. laskuja maksaessa.

Vierailija
34/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mobiilipankki ja tunnuslukusovellus on parasta mitä tällä vuosikymmenellä on keksitty.

Vierailija
35/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää mobiilipankki ja tunnuslukusovellus on parasta mitä tällä vuosikymmenellä on keksitty.

Parasta mitä koskaan keksitty häkkereille. "älykkäät mepit" keksinyt taas idean josta heillä ei ole riittävää teknistä ymmärrystä.

Vierailija
36/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjautumistavat toimii ihan hyvin, ette vaan osaa. Kannattaa muuten pitää useampaa kirjautumistapaa mahdollisena, jos joku ei välillä toimi. Pätee kaikkiin pankkeihin.

Eipä muuten toimi yhtä hyvin Nordean tapauksessa! Mobiili pankkiin ainostaan mobiili tunnusluku softalla joka ei toimi jailbreak/rooted luurilla. Ja sitten kehtaa laskuttaa lisää jos ei käytä mobiili pankkia!

Hmm. Olikohan alaspeukuttajan mielestä joku virheellinen asia, tekstissä?

Vai onko nerdean työntekijä vaan peukuttamassa alas, negatiivisia asioita oman yrityksen palveluista?

Ihan vaan yhdyssanavirheille ja huonolle oikeinkirjoitukselle annoin alanuolen.

-----

Minulla on ollut tunnuslukulaite kohta kolme vuotta ja se on oikein näppärä ja helppo käyttää. Toki hieman hitaampaa sen käyttö on kuin tunnuslukutaulukon, koska pitää näpytellä useampaan kertaan eri numerosarjoja. Minulla ei ole koskaan niin kiire, että en ehtisi näitä rauhassa näpyttää, mutta hätäisemmälle henkilölle voi koitua hermoja raastavaksi hommaksi.

Puhelimeen en ole ladannut sovellusta tms., koska mietin tietoturvaa, että onko kovin hyvä? 

Vierailija
37/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.  Mummo ja isomummo

No ei mistään, kun asenne on tuo.

Minun 7-kymppinen äitini opetteli tietokoneen käytön työkkärin kurssilla ja 9-kymppinen vaarini opetteli netin käytön ihan itsekseen. Asennevamma ei taida kyllä itsekseen korjaantua.

Vierailija
38/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut niin, että Nordea aikoo alkaa laskuttamaan ylimääräistä asiakkailta, jotka eivät käytä mobiilipankkia? Milloin se astuu voimaan?

Vinkki: ota Nordeasta asuntolaina, saat ilmaisen pankin! Kulut 0€

Ai että ilmaisen pankin? :D

Sittenhän siinä lainassa ei varmaankaan ole korkoa?

Vierailija
39/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ne Nordean videot,

Monimutkaista on ja hankalaa. Voihan helekatti...   Syötä yhdeksännumeroisia lukuja pelkästään tunnistautumiseen.

Asiakatunnuksen muistan ulkoa ja se tunnuslukutaulukko on pieni, yksinkertainen ja helppo.

Pitäisi hankkia jotain ylimääräisiä vempaimi!.   En myöskään halua älykännykkää.  Tavallinen puhelin riittää soittamiseen.

Miten käy heille älykännyköiden omistajille puhelimen rikkoutuessa tai kadotessa?  Miten silloin  käy tunnistautuminen ja laskujen maksu?

Tällä hetkellä riittää läppäri ja paperinen tunnuslukutaulukko.

Varmasti turvallisempaa kuin pankkitietojen säilyttäminen puhelimessa.

No miten käy sinulta laskujen maksu, kun tietokoneesi hajoaa, tunnuslukutaulukkosi syttyy tuleen ja lompakkosi putoaa järveen? Ainakaan itse en ole ikinä kännykkääni vielä hukannut. Ja siinä tarvitsee muistaa 4 numeroa, ei yhdeksää.

Nordealla ymmärretään kyllä, että osa asiakkaista suivaantuu ja vaihtaa pankkia. Juuri ne asiakkaat, joiden muutosvastarinta tekee heistä sekä hankalia että kalliita asiakkaita.

Vierailija
40/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole mitään mobiilipankkia/tunnuslukusovellusta vastaan mutta Nordean sovellus ja verkkopankki jumittaa koko ajan. Vain ehkä 30% ajasta saan kirjaudurtua, muina aikoina tulee “tilapäinen häiriö” tai “tapahtuma peruutettu” ilmo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi