Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea pakottaa ihmiset käyttämään mobiilipankkia! Ihan sikamaista! Aikooko kukaan muu vaihtaa pankkia sen vuoksi? S-pankki

Vierailija
06.09.2019 |

onneksi hyväksyy tunnuslukutaulukot.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukutaulukot ovat kusisinta paskaa koskaan.

Itse itket ja kuset housuusi, kun puhelin tippuu vessanpönttöön.

Vierailija
42/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla ei ole mitään mobiilipankkia/tunnuslukusovellusta vastaan mutta Nordean sovellus ja verkkopankki jumittaa koko ajan. Vain ehkä 30% ajasta saan kirjaudurtua, muina aikoina tulee “tilapäinen häiriö” tai “tapahtuma peruutettu” ilmo.

Minulla ei ole käynyt noin ikinä. Puoli vuotta olen käyttänyt melkein päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älypuhelin ja tunnuslukusovellus, juu!

Kaikki hyvin niin kauan kunnes puhelin hajoaa. Oli yhtä perkelettä saada uuteen puhelimeen tunnuslukusovellus. Onko kenellekään muulle käynyt? Voin kertoa, että et voi käyttää tiliäsi lainkaan ennen kuin olet käynyt fyysisesti pankissa tunnistautumassa :D Aissaatana et oli kivaa.

Vierailija
44/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyvin niin kauan kunnes puhelin hajoaa. Oli yhtä perkelettä saada uuteen puhelimeen tunnuslukusovellus. Onko kenellekään muulle käynyt? Voin kertoa, että et voi käyttää tiliäsi lainkaan ennen kuin olet käynyt fyysisesti pankissa tunnistautumassa :D Aissaatana et oli kivaa.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
45/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla ei ole mitään mobiilipankkia/tunnuslukusovellusta vastaan mutta Nordean sovellus ja verkkopankki jumittaa koko ajan. Vain ehkä 30% ajasta saan kirjaudurtua, muina aikoina tulee “tilapäinen häiriö” tai “tapahtuma peruutettu” ilmo.

Minulla myös tunnuslukusovellus tökkii. Se avaa kyllä aina ongelmitta sen ekan sivun, jossa sanotaan, että tunnuslukusovellus on valmiina käyttöön. Mutta siihen se jää sitten jumiin, eli se sivu, jossa voit näppäillä PIN-koodin ei avaudu. Tätä tapahtuu ehkä joka neljäs tai viides kerta, eli aika usein. :(

Vierailija
46/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuntuu ottavan koville monella. Minulla on ollut tabletilla ja toisessa kännykässä molemmissa omat tunnuslukusovellukset. Pankkiasiat voi hoitaa missä vaan, milloin vain. Olen ottanut ne käyttöön heti kun markkinoille tulivat.

Kännyllä/tabletilla voi asioida omakannassa, omaverossa, tsekata työeläkeotteensa ym.

Verkkokauppa- ja leffa ja teatteriliput, sekä junaliput voi maksaa kätevästi. Kaikki laskuni tulevar e-laskuina, ja käyn hyväksymässä ne ja vaihtamassa eräpäivän palkkapäiväksi.

Käyn verkkopankissa päivittäin ja tarkistan samalla rahastojen tilanteen.

Toine mahtava asia on mahdollisuus tilata viranomaisposti sähköisenä suomi.fi/viestit kautta. Saat kaikki postit, mm. Ilmoitukset äänioikeudesta vaaleissa suoraan sähköpostiisi. Myös veroilmoitukset ja verotuspäätökset tulevat sähköisenä ilmoituksena. Voit käydä muokkaamassa veroilmoitustasi sitten omaverossa.

Työterveyden omaMehiläinen toimii verkkopankkitunnistuksella, sieltä voit tarkistaa tuloksesi.

Minusta digitalisointi helpottaa asioiden sujuvaa hoitamista. Vanhukset tarvitsevat tukea, mutta kyllä keski-ikäisten ja sitä nuorempien pitäisi osata hoitaa omat asiansa digitaalisesti, ei käy järjen päälle

Vierailija
47/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi vaihtaa pankkia.

Vierailija
48/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Onko kokemusta? Minulla on.

Vierailija
49/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt jo monta vuotta sitä mobiilipankkia ja se toimii aina. Kerran puhelimeni hävisi ja asensin sovelluksen myös väliaikaiseen puhelimeen. Sekin toimi.

Vierailija
50/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut Nordean tili ainakin 15v ja ei mitään ongelmia tunnusluku-appin tai mobiilipankin kanssa. Nordean palvelu muutenkin parantunut vielä hitosti tässä vuoden parin aikana.

Nämä tietoturvasta itkevät - osaatteko näyttää caseja joissa tunnuslukuapp olisi jotenkin pettänyt ja olisi johtanut vahinkoon? Minä osaan kyllä näyttää caseja joissa käyttäjätunnus ja tunnuslukulista on luovutettu hämäräheikeille..

Tuo nykysysteemi on erittäin toimiva ja turvallinen eikä tarvitse stressata että tunnuslukulista loppuu kesken esim. matkalla. Lisäksi se on sidottu juuri yhteen laitteeseen ja on vielä suojattu erillisellä PINillä, niin vaikea keksiä miten tekninen murtaminen onnistuisi? Kohta toki joku kouluttautumaton mamma tulee kertomaan ..

Vierailija
51/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeelliset ärsytyksen aiheet kyllä, tekniikka nyt vaihtuu ja siihen on helppo sopeutua. Eniten itse kaipaan sitä aikaa, kun oli henkilökohtainen kontakti ja hänen numeronsa käyntikortissa. Ei tarvinnut selittää jollekin perusasiakaspalvelijalle jotain, mitä hän ei yleensä täysin osaa, vaan yhdistää puhelun jonnekin.

Vierailija
52/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeelliset ärsytyksen aiheet kyllä, tekniikka nyt vaihtuu ja siihen on helppo sopeutua. Eniten itse kaipaan sitä aikaa, kun oli henkilökohtainen kontakti ja hänen numeronsa käyntikortissa. Ei tarvinnut selittää jollekin perusasiakaspalvelijalle jotain, mitä hän ei yleensä täysin osaa, vaan yhdistää puhelun jonnekin.

Itse nautin siitä, ettei joudu soittamaan mihinkään. Joissain tapauksissa voi joutua laittamaan viestin mobiilipankista ja sekin on helppoa, kun sen voi tehdä silloin kun itselle sopii ja lukea vastaukset, kun itselle sopii.

Vierailija
53/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin siitä, ettei joudu soittamaan mihinkään. Joissain tapauksissa voi joutua laittamaan viestin mobiilipankista ja sekin on helppoa, kun sen voi tehdä silloin kun itselle sopii ja lukea vastaukset, kun itselle sopii.

Rutiiniasiat hoituvat viestien tai chatin kautta hyvin, mutta vähän epätavallisemmat jutut vaativat joskus ns. asiantuntijaa ja ajanvarausta.

Vierailija
54/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt, mutta Nordea kyllä varoitti tuosta kun heille tulin asiakkaaksi. Mutta kyllä tunnuslukusovellus helpottaa elämää niin paljon, että voin sen yhden käynnin konttoriin tehdä sitten jos kännykkä hajoaa. Ehkä selviän jopa siitä 15 minuutin käynnistä kiroilematta kuin merimies.

Vierailija
55/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ne Nordean videot,

Monimutkaista on ja hankalaa. Voihan helekatti...   Syötä yhdeksännumeroisia lukuja pelkästään tunnistautumiseen.

Asiakatunnuksen muistan ulkoa ja se tunnuslukutaulukko on pieni, yksinkertainen ja helppo.

Pitäisi hankkia jotain ylimääräisiä vempaimi!.   En myöskään halua älykännykkää.  Tavallinen puhelin riittää soittamiseen.

Miten käy heille älykännyköiden omistajille puhelimen rikkoutuessa tai kadotessa?  Miten silloin  käy tunnistautuminen ja laskujen maksu?

Tällä hetkellä riittää läppäri ja paperinen tunnuslukutaulukko.

Varmasti turvallisempaa kuin pankkitietojen säilyttäminen puhelimessa.

Ei tarvitse opiskella mitään videoita. Kun alat maksaa laskua niin näyttö kertoo sinulle yksityiskohtaisesti mitä pitää tehdä ja mitä näpytellä. Senkun vaan seuraat ohjeita.

Vierailija
56/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiipankki on loistava

Vierailija
57/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kirjautumistavat toimii ihan hyvin, ette vaan osaa. Kannattaa muuten pitää useampaa kirjautumistapaa mahdollisena, jos joku ei välillä toimi. Pätee kaikkiin pankkeihin.

Eipä muuten toimi yhtä hyvin Nordean tapauksessa! Mobiili pankkiin ainostaan mobiili tunnusluku softalla joka ei toimi jailbreak/rooted luurilla. Ja sitten kehtaa laskuttaa lisää jos ei käytä mobiili pankkia!

Ei nordealla peruspankkipalvelut maksa mitään. Minä en käytä mobiilipankkia, ja ei peruspankkipalvelut maksa yhtään mitään. Maksan ainoastaan sijoituspalveluiden lisäpalveluista 4 euroa kuussa.

Vierailija
58/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai oikeasti? Miehellä on tili Nordeassa niin kauan, että saa vain lainan maksettua pois ensi vuonna, sitten jättää laitoksen taakseen, on niin surkeaa ollut kaikki sen kanssa. 

Se tästä nyt vielä puuttuu, ettei tietokoneella voisi käyttää verkkopankkia, vai puhutko tuosta tunnuslukusovelluksesta, kun siihen tai -laitteeseen on pakko siirtyä?

Mikä syy tämä on muka pitää asiakassuhdetta yllä? Tietääkseni lainoja saa muistakin pankeista.

Vierailija
59/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne toimii mun lankapuhelimessani?

Älä huoli. Ei se lankapuhelin enää kohta toimi. Telia on jo palvelut ajanut alas, ja elisa ja dna seuraavat perässä.

Vierailija
60/85 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan niitä numeroliuskoja. Varsinkin op:n listassa on sen verran paljon numeroita, että suutin aika menee oikean tarkastusnumeron etsimiseen.

Otin Nordean tunnuslukusovelluksen käyttöön heti kun se tuli ja hyvin on toiminut. Samoin S-pankkin vastaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan