Ihannepaino, jos pituus 164 cm
Kommentit (44)
Oma ihannepainoni on 58-60 kg ja pituutta on 166 cm. Nyt painan 64 kg, vatsa röllöttää ja on jenkkakahvojen alut.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään pituus miinus 10 kg on sopiva naisille. (joo ja sen 1:n voi unohtaa myös edestä norsut)
Eli 164 cm, alle 54 kg.
Jos ei kroppa jotenkin erilainen, isot tissit yms. voi tulla helposti pari kiloa.
Zinccis
Ei todellakaan. Olen 166 cm pitkä. 57 kiloisena olin aivan luuranko. Ihannepaino riippuu ihan siitä, miten rasva jakaantuu vartaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48-52
Minä olen sirorakenteinen 158cm ja tuolla painolla olen hoikka.
Niin? Normaali ihminen on hoikka.
Kun itse painoin tuossa pituudessa 48 kg, kaikki haukuivat minua nälkäkurjeksi ja laudaksi ja liian laihaksi.
Kun painoin myöhemmin 10 kg enemmän eli 58 kg, olin kuulemma lihava, oikea läski.
Että niin tai näin, aina väärin päin, muiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähintään pituus miinus 10 kg on sopiva naisille. (joo ja sen 1:n voi unohtaa myös edestä norsut)
Eli 164 cm, alle 54 kg.
Jos ei kroppa jotenkin erilainen, isot tissit yms. voi tulla helposti pari kiloa.
Zinccis
Ei todellakaan. Olen 166 cm pitkä. 57 kiloisena olin aivan luuranko. Ihannepaino riippuu ihan siitä, miten rasva jakaantuu vartaloon.
Puhutiinkin normaaleista terveistä ihmisistä, eikä mistään läskiämpäreistä.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Kun itse painoin tuossa pituudessa 48 kg, kaikki haukuivat minua nälkäkurjeksi ja laudaksi ja liian laihaksi.
Kun painoin myöhemmin 10 kg enemmän eli 58 kg, olin kuulemma lihava, oikea läski.
Ja taas sinccis oli oikeassa. Minähän sanoin, että siinä välissä on oikea paino.
Kultainen keskitie
Zinccis
Ei luuranko, ei läski, vaan terve, normaali, lihaksikas ihminen. Sellaiseksi ihminen on luotu.
Ei luukasaksi, eikä läskisoossiksi.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Ja taas sinccis oli oikeassa. Minähän sanoin, että siinä välissä on oikea paino.
Kultainen keskitie
Zinccis
Ei luuranko, ei läski, vaan terve, normaali, lihaksikas ihminen. Sellaiseksi ihminen on luotu.
Ei luukasaksi, eikä läskisoossiksi.
Zinccis
164 senttiselle naiselle hyvä paino huitelee siinä 55 kilon hujakoilla. Exä oli tuon pituinen ja 48 kiloisena alkoi olla jo luiseva, 60 kiloisena oli selvää jenkkakahvaa ja vatsamakkaraa. Parhaimman näköinen oli kuitenkin lähempänä viittä- kuin kuuttakymmentä.
Oma paino oli 38 v saakka n 52 kg ja olin hyvin laiha. 60 kg on ihannepainoni jonka olen valitettavasti jo ylittänyt
Itse olen 163cm ja silloin kun paino oli 63-65kg näytän kuvissa hyvältä. Painon noustua 70, näytän jo pulskalta.
Aika vaikea sanoa mitään tarkkaa lukemaa ihannepainolle, jos ei ole tietoa vartalotyypistä tai naisihanteesta ylipäätään.
Sama kilomäärä näyttää aika erilaiselta omenavartalolla ja tiimalasilla. Jollain ihanteena taas voi olla anorektinen heroin chic, toisella sporttinen lihaksikkuus ja yhdellä vähän naisellisemmat muodot.
Jos taas puhutaan puhtaasti lääketieteellisestä ihannepainosta, niin varmaan se on jossain siellä BMI:n normaalialueella, olettaen, että kehonkoostumuskin on ok ja sisäelinrasvaa ei ole liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hui mitä veikkailuja. Olen tuon 164 ja painan 54. Mahasta saa jo nyt otteen, että jos vielä tulis 10 kiloa tähän lisää niin ties missä asti maha roikkuis.
Mitat yksistään eivät paljoa kerro. Itse olen 165cm ja 62-63kg, ja mahasta saa pienen otteen.
Kun olin 55 kg, niin olin todella hoikka, eikä saanut mahasta otetta muuta kuin nahasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos melkolailla lihakseton niin sopiva paino 60 kg tai vähän alle. Mikäli lihaksia selkeästi niin paino voi helposti olla 70 kg lähettyvillä ilman, että läskiä on liikaa.
Joopa joo. Olen 176 cm ja 63 kg, normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
48-52
Niin ikävältä kun se tuntuu myöntää, tällä painohaarukalla olet todennäköisesti kauneimmillasi.
Hoikkana.
Itse olen 161 ja todennut tuntevani kroppani omakseni ja näyttänytkin parhaalta mahdolliselta noin 50-kiloisena. Kun painoin 56kg, oli polo pöhö ja naama mallia palli.
Itse olen 165/45 ja hieman alipainoinen, olen kuitenkin ruumiinrakenteeltani siro ja muodoton joten uskoisin että noin 50 kg olisi ihannepainoni. Tällä painollakin keho kyllä toiminut täysin moitteetta, menkat tulleet aina normaalisti ja hyvä fyysinen kunto.
Ihmiset ovat ikävä kyllä nykyään selvästi pulskemmassa kunnossa kuin parikymmentä vuotta sitten ja silloin normaalipainoinen erottuu nykyään poikkeuksellisen hoikkana. Jos ei ole tosi urheilullinen tai muodokas tiimalasivartalo isoilla tisseillä niin bmi-laskuri antaa ihannepainon yläkanttiin, suurin osa miehistä tykkää nykyäänkin hoikista naisista.
Naisilla yleensä 100 miinus pituus tai vieläkin vähemmän on hyvä pituus-painosuhde.
Eli 164 cm, alle 54 kg.
Zinccis