Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin äitisi tuki sinua naiseksi kasvamisessa?

Vierailija
06.09.2019 |

Saitko mielestäsi tarpeeksi tukea? Koetko, että naiseus yhdisti sinua äitisi? Miten kokemuksesi ovat sinuun vaikuttaneet?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiksi kasvetaan, naisiksi tullaan. 

Perustelut tälle väitteelle?

Vierailija
22/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun äiti ole mua siinä mitenkään tukenut. Ei neuvonut eikä auttanut. Ei kertonut menkoista, ei neuvonut ostamaan rintsikoita, ei edes varoittanut miehistä. Ei edes käskenyt alkaa huolehtimaan hygieniasta paremmin kun tulin murrosikään! Sekin piti tajuta ja opetella itse.

Tajusin itse ostaa rintsikat vasta 8 luokalla kun mulla oli jo ihan b-kupin rinnat. 

Nyt kun ajattelen, niin mä olin tosi pahasti heitteillä vaikka ei mun äiti ja isä edes mitään alkkiksia olleet. Mutta eipä meidän välit mitenkään kovin hyvät olekaan. Soitellaan noin kerran kuussa eikä ole nähtykään tänä vuonna kuin varmaan kerran tai kaksi, en edes muista. Vaikka asutaan samassa kaupungissa.

Ei kaikki ikätovereitteni vanhemmat ihan tuollaisia olleet.

Olen mä vähän pettynyt äitiini joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui ja vittuili, arvosteli ulkonäköäni. Mädätköön rauhassa.

Vierailija
24/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukenut yhtään mitenkään. Äiti oli niin henkisesti estoinen ihminen, ettei hänen kanssaan mistään voinut puhua.

Vierailija
25/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun äiti ole mua siinä mitenkään tukenut. Ei neuvonut eikä auttanut. Ei kertonut menkoista, ei neuvonut ostamaan rintsikoita, ei edes varoittanut miehistä. Ei edes käskenyt alkaa huolehtimaan hygieniasta paremmin kun tulin murrosikään! Sekin piti tajuta ja opetella itse.

Tajusin itse ostaa rintsikat vasta 8 luokalla kun mulla oli jo ihan b-kupin rinnat. 

Nyt kun ajattelen, niin mä olin tosi pahasti heitteillä vaikka ei mun äiti ja isä edes mitään alkkiksia olleet. Mutta eipä meidän välit mitenkään kovin hyvät olekaan. Soitellaan noin kerran kuussa eikä ole nähtykään tänä vuonna kuin varmaan kerran tai kaksi, en edes muista. Vaikka asutaan samassa kaupungissa.

Ei kaikki ikätovereitteni vanhemmat ihan tuollaisia olleet.

Olen mä vähän pettynyt äitiini joo.

Ihan vastaava äiti löytyy minultakin.

N34

Vierailija
26/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osti sidepaketin vessan kaappiin ja thäts it. Niin ja varoitti, että kaikki miehet haluaa vaan sitä ja kotiintuloaika klo21 18v asti.

Minun äitini ei kertonut mitään kuukautisista ja ymmärsin kyllä olla puhumatta niistä hänelle, kun ne alkoivat. Varastin sitten hänen siteitään koko nuoruuteni ja hän teeskenteli, että ei huomannut, että edes tarvitsin siteitä.[/quote

Meillä sama! Onneksi tyttäreni kertoi, vaikka en itse ole oikein hänelle osannut näistä asioista puhua. 

Ei minua muutenkaan mitenkään erityisesti naiseksi kasvatettu. Samanlaisen kasvatuksen olemme veljeni kanssa saaneet.

Vierailija
27/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella täytyy aina olla omaa rahaa jemmassa. Koskaan ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu.

Tyhmää, köyhää tai juoppoa älä mieheksesi ota.

Näin 60-70 luvuilla.

Vierailija
28/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki on muiden syytä. Tuttua shittiä koko sivusto täynnä. Loppua ei näy.

Vierailija
29/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osti sidepaketin vessan kaappiin ja thäts it. Niin ja varoitti, että kaikki miehet haluaa vaan sitä ja kotiintuloaika klo21 18v asti.

Minun äitini ei kertonut mitään kuukautisista ja ymmärsin kyllä olla puhumatta niistä hänelle, kun ne alkoivat. Varastin sitten hänen siteitään koko nuoruuteni ja hän teeskenteli, että ei huomannut, että edes tarvitsin siteitä.[/quote

Meillä sama! Onneksi tyttäreni kertoi, vaikka en itse ole oikein hänelle osannut näistä asioista puhua. 

Ei minua muutenkaan mitenkään erityisesti naiseksi kasvatettu. Samanlaisen kasvatuksen olemme veljeni kanssa saaneet.

Miten se vaikutti sinuun? Osaatko olla ylpeä omasta naiseudestasi?

Vierailija
30/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ostanut jonkun murrosiästä kertovan kirjan ja antoi sen. Siteistä on huolehtinut. Seksistä ei ole kauheasti mitään puhuttu.

Saitko ohjeita ihonhoitoon, meikkaamiseen, hiustenlaittoon tai pukeutumiseen? Entä miten hankit ensimmäiset rintsikat?

Muistan hämärästi ensimmäiset liivit, toppimalliset, ja kyllä äiti ne minulle osti. Meikkaamaan olen opetellut itse, olisiko vinkkejä saanut sitten lehdistä. Muistan kun äiti joskus sanoi "saat kyllä tuon luomivärin tasaisesti". On meillä ollut ajoittain tosi vaikeaakin, perheneuvolassakin käyty, mutta tässä kysyttiinkin nyt naiseuden tukemisesta. Eli voi sanoa, että on tukenut.

Vierailija
31/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kaikki on muiden syytä. Tuttua shittiä koko sivusto täynnä. Loppua ei näy.

Hae itsellesi apua. Mielenterveysongelmia voidaan hoitaa.

Vierailija
32/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään :D Äitini oli aivan ihana ihminen ja maailman paras äiti, mutta näissä asioissa hän oli aivan mahdoton. Jos kysyin kuukautisista, vastaus oli aina "et sinä vielä ymmärrä" tai jotain "kyllä sinä sen sitten opit". Mitään ei koskaan puhuttu niistä, naiseudesta, seksistä - ne olivat aikuistuttuanikin äidilleni aivan mahdoton asia puhua. En tiedä, milloin hänellä oli menopaussi, ja oliko se vaikea vai helppo vai mitä. Siskoni on aivan samanlainen, hän nyt ei puhu oikeastaan mistään avoimesti. Kaikki on vaikeaa ja salaista.

Olisin kyllä kaivannut äitini ja siskonikin apua ja tukea näissä jutuissa, mutta onneksi ympärilläni oli sentään jotain luotettavia vanhempia ihmisiä, jotka uskalsivat puhua. Päätin jo nuorena, että jos joskus saan lapsia, vastaan kaikkiin heidän kysymyksiinsä suoraan ja avoimesti - tietysti heidän ikäänsä sopivalla tavalla. Vaikka en kaikessa aina äitinä olekaan onnistunut, niin lasteni mukaan siinä olen hyvä, että minulta voi kysyä mitä vaan ja mistä vaan, aina vastaan tai ainakin yritän vastata, ja myönnän, jos en tiedä. Ehkä minun on syytä olla kiitollinen oman perheeni vanhemmille naisille, että itse yritän olla avoimempi.

Vierailija
33/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään :D Äitini oli aivan ihana ihminen ja maailman paras äiti, mutta näissä asioissa hän oli aivan mahdoton. Jos kysyin kuukautisista, vastaus oli aina "et sinä vielä ymmärrä" tai jotain "kyllä sinä sen sitten opit". Mitään ei koskaan puhuttu niistä, naiseudesta, seksistä - ne olivat aikuistuttuanikin äidilleni aivan mahdoton asia puhua. En tiedä, milloin hänellä oli menopaussi, ja oliko se vaikea vai helppo vai mitä. Siskoni on aivan samanlainen, hän nyt ei puhu oikeastaan mistään avoimesti. Kaikki on vaikeaa ja salaista.

Olisin kyllä kaivannut äitini ja siskonikin apua ja tukea näissä jutuissa, mutta onneksi ympärilläni oli sentään jotain luotettavia vanhempia ihmisiä, jotka uskalsivat puhua. Päätin jo nuorena, että jos joskus saan lapsia, vastaan kaikkiin heidän kysymyksiinsä suoraan ja avoimesti - tietysti heidän ikäänsä sopivalla tavalla. Vaikka en kaikessa aina äitinä olekaan onnistunut, niin lasteni mukaan siinä olen hyvä, että minulta voi kysyä mitä vaan ja mistä vaan, aina vastaan tai ainakin yritän vastata, ja myönnän, jos en tiedä. Ehkä minun on syytä olla kiitollinen oman perheeni vanhemmille naisille, että itse yritän olla avoimempi.

Ihailtavaa toimintaa! Olen onnellinen lastesi puolestasi.

Vierailija
34/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että onko Suomessa yleisesti ollut erilainen kulttuuri, että sille ei ole niin hirveästi annettu painoa. Jos kuvittelisi vaikka, millaista jossain Italiassa (?) Venäjällä tai jossain olisi ollut? On Suomi kai tasa-arvoisempikin, ei ole ehkä miehiä niin tarvetta ollut miellyttää ulkonäöllä?

Vierailija
35/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hengeltään negatiivinen ketju.

Sitä saa mitä tilaa. Hirveä litania ahdistavia tungettelevia kysymyksiä.

Vierailija
36/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae itsellesi apua. Mielenterveysongelmia voidaan hoitaa.

Niin...mikään ei auta, jos ei ota apua vastaan, tiedäthän sen.

Vierailija
37/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että onko Suomessa yleisesti ollut erilainen kulttuuri, että sille ei ole niin hirveästi annettu painoa. Jos kuvittelisi vaikka, millaista jossain Italiassa (?) Venäjällä tai jossain olisi ollut? On Suomi kai tasa-arvoisempikin, ei ole ehkä miehiä niin tarvetta ollut miellyttää ulkonäöllä?

Miksi laittautumisessa on sinusta kyse nimenomaan miesten miellyttämisestä?

Vierailija
38/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hengeltään negatiivinen ketju.

Sitä saa mitä tilaa. Hirveä litania ahdistavia tungettelevia kysymyksiä.

Itse valitset mitä ketjuja luet ja mihin kommentoit. Luonnollisesti naiseutta käsittelevässä ketjussa keskustellaan naiseksi kasvamisesta eri näkökulmista.

Vierailija
39/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään äitini kertonut... ei siis kuukautisista, siteistä, jne. ei ollut mitään suihkua meillä. salaa pesin pesuvatissa. ei siihen aikaan mitään suihkua ollut koulussakaan. ei puhunut mitään miehistä, murrosiästä eikä mistään. töitä piti tehdä vaan kovasti. meillä ei saanut mitään meikkailla eikä laitella itseään. peiliin ei edes saanut katsoa. kyllä olisi minulla tarinaa kerrottavana, ette taida uskoa mutta kaikki on totisinta totta.

kun kävin nuorena siis 14 v töissä, niin kotiin piti antaa 1000 mk, ruokarahaa, joten repikää siitä. ei sitten itselle jäänyt enään paljon mitään.

Vierailija
40/124 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten rintaliivien hankinta järjestyi? Saitko opetusta laittautumiseen?

Ostin ekat liivit joskus 22 vuotiaana. Opetusta laittautumiseen ??

Taidat olla pienirintainen?

Miksi se sinua kiinnostaa?

Koska olen itse ollut nuoresta asti isorintainen. Ellen olisi pystynyt ostamaan rintaliivejä, niin olisin nuorena vaikka varastanut ne, jotta olo ei olisi ollut niin tukala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi