Onko 3500e hyvä alkupalkka vastavalmistuneelle amk-insinöörille ilman kokemusta?
Poika oli tänään saanut vakisopimuksen valmistuttuaan ja oli pyytänyt tätä palkkaa, mihin oltiin suostuttu heti. Nyt kaivelee mieltä, olisiko pitänyt kuitenkin pyytää enemmän. Toisaalta työkokemusta ei juuri ole vielä.
Kommentit (52)
Amk koneinssi 5v kokemuksella bruttopalkka Hki 4000€/kk
Huh huh joku amk pelle saa nykyisin tuollaista palkkaa?? Ihan mennyt maailmankirjat sekaisin. Joku 2200e/kk olisi ehkä kohtuullinen. Ei kyllä ihme että työt menee kiina intiaan kun suomessa tuollaisille elämänsä pilanneille alisuorittajillekin pitää tuollaista satupalkkaa maksella.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään insinööriä joka tienaisi alle tuon. Jos olette pk-seudulla, olisitte voineet helposti pyytää 4 000e/kk. Työantaja nyt voitti.
Älä valehtele. Täällä yksi insinööri yli 20 vuoden työkokemuksella pääkaupunkiseudulta. Olen nyt urani huipulla ja palkkaa en ole koskaan saanut tämän enempää. Brutto on nyt 2800 e/kk. Pari vuotta sitten se oli 2250 e/kk.
Kuullostaa ihan hyvältä alkupalkalta. Itsekin olen insinööri ja palkkani on juurikin tuo 3500e ja työkokemusta on sentään jo 20 vuotta. ICT-alalla olen.
M50
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketään insinööriä joka tienaisi alle tuon. Jos olette pk-seudulla, olisitte voineet helposti pyytää 4 000e/kk. Työantaja nyt voitti.
Täällä Kymenlaaksossa vasta valmistunut insinööri tienaa 2500-3000 euroa keskimäärin.
Itse olen nyt tehnyt inssin hommia noin 10 vuotta ja palkka on 3600e/kk
m38
Miesinsinöörien alkupalkka voisi olla 3000e/kk ja naisinsinöörieillä vaikka 2500e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vastavalmistunutta ilman työkokemusta? Insinööriliitto sivuilta voi vapaasti katsoa palkkataulukon.
Vierailija kirjoitti:
Miesinsinöörien alkupalkka voisi olla 3000e/kk ja naisinsinöörieillä vaikka 2500e/kk
Sukupuoli ei voi vaikuttaa palkkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei voi vaikuttaa palkkaukseen.
kyllä se vaikuttaa koska viisaille ja ahkerille työntekijöille maksetaan parempaa palkkaa. eli kyllä sukupuoli vaikuttaa palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh joku amk pelle saa nykyisin tuollaista palkkaa?? Ihan mennyt maailmankirjat sekaisin. Joku 2200e/kk olisi ehkä kohtuullinen. Ei kyllä ihme että työt menee kiina intiaan kun suomessa tuollaisille elämänsä pilanneille alisuorittajillekin pitää tuollaista satupalkkaa maksella.
Usein yksityiset yritykset maksaa sen mukaan, mitä lisäarvoa työntekijä tuo yritykselle. Voit olla vaikka tohtori, mutta jos hierot jossain nollatutkimusryhmässä valtion apurahoilla niin ei siitä kukaan maltaita maksa.
Törkeen hyvä alkupalkka varsinkin AMK-inssille.
Mielestäni todella hyvä alkupalkka. Tuttavan poika on vastavalmistunut lääkäri terveyskeskuksessa Helsingissä ja palkka oli tämän vuoden maaliskuussa peräti 3300 e/kk.
Olen DI ja alkupalkkani oli 2500€
Hyvä alkupalkka on. Meillä aloittelevat saa 3k.
Voi pyytää korotusta sitten kun on osoittanut kykynsä.
Ja jengi tarttui trolliin. Jos kyseinen aloittaja oikeasti haluaisi tietää, niin googlella olisi asia olisi selvinnyt vallan nopeasti eikä kysellä täältä ellei ole ihan tyhmä. Ei edes otettu kantaa, että millä alalla. No saa sen kateuden tälläkin tavalla ansaittua. Tosin ap tuskin on missään töissä.