Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotias Emma koki loppunsa pyöräillessään kotinsa takapihalla - 3 pitbullia hyökkäsi ja repi hänen kaulansa auki, naapuri näki tilanteen ja viskasi koiria tiiliskivellä mutta oli liian myöhäistä

Vierailija
05.09.2019 |

Eikö ole surullinen uutinen?

Saadaankohan näitä tappajakoiria koskaan kuriin? Pienet lapset ei voi olla enää turvassa edes idyllisen kotinsa takapihalla, kun koirat voi yhtäkkiä tulla ja repiä kaulan auki.

https://www.thesun.co.uk/news/9767182/girl-9-dies-three-pit-bulls-bike-…

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kannattaa tehdä jos koira uhkaavasti lähestyy? Päästää oma koira vapaaksi että se pääsee tämmöistä tappajakoiraa karkuun ja itse maahan mahalleen naama alas ja kädet niskan suojaksi?

Tuosta tilastosta voit katsoa että nämä tappaa eniten pikkulapsia. Miten opetat jollekkin 2-vuotiaalle milloin pitää leikkiä kuollutta?

Jos on yhtään pitbull videoita katsonut, niin tietää ettei näiden kanssa edes paikallaan oleminen auta, nämähän roikkuu ihan elottomassa esineesssäkin kymmeniä minuutteja pelkkien leuka- ja niskalihastensa varassa nykien. Että onnea matkaan hälle, joka meinaa kuollutta esittää. Ainoa tapa puolustautua on esim. turvasumute (tai vaikka dödö/lakkapullo taskussa) ja siitä koiran silmille, mahdollisesti kipu ja sokeutuminen on niin paha että koira lopettaa siihen, mutta ei välttämättä. Voi myös yrittää potkia koiraa pois, mutta näiden kivunsieto on jalostettu niin huippuunsa, että päälle ne tulee vaikka potkaisisit täysiä kuuseen niin että koira jo hoipertelee tajuttomuuden rajamailla.

Semmoisia kivoja sessejä pitbullit.

Vierailija
102/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki koitat pitää olla kurissa. Rodulla ei oo väliä, jos on päässä tai omistajassa vikaa niin sitten on. Itselläni on käsivarressa arvet, kun mun kimppuun kävi lapinkoira.

Kylläpä rasittaa lukea tällaisia joka ikinen kerta. Joo, kaikki koirat voivat purra rodusta riippumatta mutta eiköhän siinä nyt hyvänen aika ole ihan pikkuisen eroa pureeko villakoira vai pitbull. Tottakai ottaisin kunnon arvet Lapinkoiran puremasta mieluummin kuin kuolisin tappajakoiran repiessä kurkkuni auki. Nämä rodut tulisi kieltää kokonaan, en kertakaikkiaan käsitä miksi sitä ei ole jo tehty koska näitä kammottavia tapauksia on aivan liikaa.

Ei ole vielä Suomessa.

On jännää että susia vihataan ja pelätään vaikkei susi ole tappanut yhtäkään ihmistä yli sataan vuoteen. Koirat taas tappavat Suomessakin ihmisiä, mitä? Muutaman vuoden välein? Jos ei verenmyrkytyksiä lasketa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksi Suomessakin pidetään koiria irti! Omalla aidatulla pihalla se on ok, mutta muuten ei. Meidänkin naapurissa pidetään koiraa vapaana takapihalla, jossa ei ole mitään aitaa ja on ainakin pari kertaa jo juossut tielle rähisemään ohikulkeville koirille ja ONNEKSI omistaja on aina ehtinyt juoksemaan perään. V*ttu, jos minulla olisi koira en edes sen koiran oman turvallisuuden takia uskaltaisi päästää vapaaksi oman onnensa nojaan, vaikka kuinka näkisin sen liikkeet ikkunasta (kuin tämä meidän naapuri).

Mua pelottaa nää "aidatut pihat" joiden takana se koira seuraa muristen ja haukkuen niin kauan kun pystyy.

Ja yksi hyppy/riuhtaisu niin se koira olisi sen puutarhaverkkoaidan toisella puolella.

Vierailija
104/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kä'äntöveitsi hyvä olla aina taskussa, sillä koiraa silmään

Vierailija
105/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ammun jokaisen irtiolevan koiran Suomessa, joka käyttäytyy vaarallisesti ihmisiä ja lemmikkejä kohtaan. Ihan sama paljonko tulee sakkoa. Asettakaan en välttämättä tarvitse. Pesäpallomaila ajaa saman asian.

Joo hienosti onnistuu pesäpallomailalla ampuminen :D

Vierailija
106/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valamon munkki Iivana kirjoitti:

kä'äntöveitsi hyvä olla aina taskussa, sillä koiraa silmään

Tuskin sitä ehtii/pystyy ottaa taskusta ja kääntää terän esiin siinä tilanteessa, kun on koira jo kurkussa kiinni. Puukko tupessaan vyöllä voisi auttaa, mutta puukkoa ei saa kantaa.

Vierailija
107/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kannattaa tehdä jos koira uhkaavasti lähestyy? Päästää oma koira vapaaksi että se pääsee tämmöistä tappajakoiraa karkuun ja itse maahan mahalleen naama alas ja kädet niskan suojaksi?

Tuosta tilastosta voit katsoa että nämä tappaa eniten pikkulapsia. Miten opetat jollekkin 2-vuotiaalle milloin pitää leikkiä kuollutta?

Jos on yhtään pitbull videoita katsonut, niin tietää ettei näiden kanssa edes paikallaan oleminen auta, nämähän roikkuu ihan elottomassa esineesssäkin kymmeniä minuutteja pelkkien leuka- ja niskalihastensa varassa nykien. Että onnea matkaan hälle, joka meinaa kuollutta esittää. Ainoa tapa puolustautua on esim. turvasumute (tai vaikka dödö/lakkapullo taskussa) ja siitä koiran silmille, mahdollisesti kipu ja sokeutuminen on niin paha että koira lopettaa siihen, mutta ei välttämättä. Voi myös yrittää potkia koiraa pois, mutta näiden kivunsieto on jalostettu niin huippuunsa, että päälle ne tulee vaikka potkaisisit täysiä kuuseen niin että koira jo hoipertelee tajuttomuuden rajamailla.

Semmoisia kivoja sessejä pitbullit.

Tästäpä tuli mieleen kuin koiraversio jännä miehestä.

Eipä ihme että jotkut naiset ottaa näitä. He rakastavat sitä draamaa ja jännyyttä, mitä pitbull tuo elämään. Se on juuri kuin se jännä mies.

Ikinä tiedä milloin se vertauskuvallisesti lätkäisee turpaan tai hyökkää jonkun muun kimppuun. Jännyyttä elämään, samalla myös turvallisuuden tunnetta kun tietää että mukana on tappokone joka voi pimeällä metsäpolulla tuhota hyökkääjän.

Mutta kuten aina, jokainen tietää miten jännä miehen kanssa asiat päättyvät.

Nämä koirat pitäisi olla jotain sotakoiria, siinä näistä olisi asianmukainen hyöty. Lemmikkinä? Järjetöntä.

Vierailija
108/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisikö joku kanslaisaloitteen taostelukoirien kuonokopista, voisi mennä läpi

Sitten joku mielensäpahoittaja aloittaisi omansa, valittaen rasismista taistelukoiria vastaan.

"Pitbull lives matter"

Ei mene läpi, koska olisi sama kuin joku värillinen ihminen laitettaisiin kuonokoppaan.

Samantien voisi vaatia että kaikilla yli 10kg koirilla tulisi käyttää kuonokoppaa ulkoillessa. Nykyisistä kuonokopista ei kuitenkaan ole koirille mitään haittaa, kun ne päässä pystyy läähättämään ja jopa juomaan normaalisti. Aika helppo ja halpa tapa turvata myös se oma koira, kun vakavia vahinkoja ei pääse sattumaan.

Omalla saksanpaimenkoirallani olen käyttänyt kuonopanta/koppa risteytystä lenkeillä siitä asti kun joku kakara yllättäin hyppäsi puskasta kiskomaan koiraa hännästä. Eipähän tarvitse pelätä että tälläisten kakaroiden takia joku tulisi vaatimaan koiran lopettamista, mikäli se säikähtäisi ja puolustautuisi.

Itse kokisin tämän koiraharrastajana ongelmallisena. Mitä tämä ulkoilu sitten sisältää? Ei saisi koira enää noutaa palloa ja uida ilman koppaa? Kouluttaa tottista ja palkata lelulla? Etsiä esineitä ja ihmisiä metsästä jne.. Keskustassa voisinkin käyttää koppaa omalla 10kg sheltillä, ei siinä. Itse kyllä kannatan koppaa pitbulleille, koska ei kukaan tarvitse rotua, joka on jalostettu käyttämällä molosseja ja terrieitä, voi huh mikä älynväläys jollakin ollut.

Vierailija
109/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla taistelukoiraroduilla pitäisi olla pakollinen kuonokoppa aina ulkoillessa.

Nyt olisikin sitten kiva että määrittelisit taistelukoirarodun :D Ja kuinka toimitaan sekarotuisten kohdalla? Vaaditaanko DNA-testit? Miksi ihmeessä ihmiset ehdottavat asioita joita eivät edes ole ajatelleet?

Miksei samalla vaivalla vaadita kuonokoppia kaikilta koirilta oman kodin ulkopuolella? Tämä olisi huomattavasti helpompi valvoa, vaikkakaan ei estäisi sitä mitä voisi tapahtua koiran karatessa kotoaan - kuten monessa tapauksessa on käynyt. Lisäksi, vähentäisikö se huonojen omistajien tarvetta kouluttaa koiraansa kun kopat on kuitenki päässä? Mikä mahdollistaisi sitten taas sen että koira karkaisi entistä varmemmin ja täysin kouluttamattomana se olisi entistä vaarallisempi...

Vierailija
110/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisikö joku kanslaisaloitteen taostelukoirien kuonokopista, voisi mennä läpi

Sitten joku mielensäpahoittaja aloittaisi omansa, valittaen rasismista taistelukoiria vastaan.

"Pitbull lives matter"

Ei mene läpi, koska olisi sama kuin joku värillinen ihminen laitettaisiin kuonokoppaan.

Samantien voisi vaatia että kaikilla yli 10kg koirilla tulisi käyttää kuonokoppaa ulkoillessa. Nykyisistä kuonokopista ei kuitenkaan ole koirille mitään haittaa, kun ne päässä pystyy läähättämään ja jopa juomaan normaalisti. Aika helppo ja halpa tapa turvata myös se oma koira, kun vakavia vahinkoja ei pääse sattumaan.

Omalla saksanpaimenkoirallani olen käyttänyt kuonopanta/koppa risteytystä lenkeillä siitä asti kun joku kakara yllättäin hyppäsi puskasta kiskomaan koiraa hännästä. Eipähän tarvitse pelätä että tälläisten kakaroiden takia joku tulisi vaatimaan koiran lopettamista, mikäli se säikähtäisi ja puolustautuisi.

Itse kokisin tämän koiraharrastajana ongelmallisena. Mitä tämä ulkoilu sitten sisältää? Ei saisi koira enää noutaa palloa ja uida ilman koppaa? Kouluttaa tottista ja palkata lelulla? Etsiä esineitä ja ihmisiä metsästä jne.. Keskustassa voisinkin käyttää koppaa omalla 10kg sheltillä, ei siinä. Itse kyllä kannatan koppaa pitbulleille, koska ei kukaan tarvitse rotua, joka on jalostettu käyttämällä molosseja ja terrieitä, voi huh mikä älynväläys jollakin ollut.

Koiranomistaja minäkin. Heitteletkö sinä nytkin kytketylle koirallesi palloja ja uitat sitä hihnassa? Kyseessähän olisi edelleen muut kuin koirapuisto tai oma pihasi. Muualla koirasi on oltava kytkettynä NYTKIN, joten tuntuu omituiselle että tuollaisia harjoittelet normilenkeillä.

Varmasti saisi haettua erityisluvan (esim liiveillä merkattu kuten vaikka avustajakoirille) joilla esim etsiviä koiria saisi kouluttaa ilman kuonokoppaa (ja sitä hihnaa ;) )

Vierailija
111/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kaukana ihmisistä, jotka omistaa tuonkaltaisia koiria eli siis näitä massiiviset leuat omaavia muskelimöykkykoiria. Antaa samantien omistajasta sen kuvan, että egoa pitää kasvattaa keinolla millä hyvänsä ja päässä humisee yleensä tyhjyys. Mitään järkevää syytä tuollaisen koiran omistamiseen kun ei ole.

Vierailija
112/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen miksi Suomessakin pidetään koiria irti! Omalla aidatulla pihalla se on ok, mutta muuten ei. Meidänkin naapurissa pidetään koiraa vapaana takapihalla, jossa ei ole mitään aitaa ja on ainakin pari kertaa jo juossut tielle rähisemään ohikulkeville koirille ja ONNEKSI omistaja on aina ehtinyt juoksemaan perään. V*ttu, jos minulla olisi koira en edes sen koiran oman turvallisuuden takia uskaltaisi päästää vapaaksi oman onnensa nojaan, vaikka kuinka näkisin sen liikkeet ikkunasta (kuin tämä meidän naapuri).

Mua pelottaa nää "aidatut pihat" joiden takana se koira seuraa muristen ja haukkuen niin kauan kun pystyy.

Ja yksi hyppy/riuhtaisu niin se koira olisi sen puutarhaverkkoaidan toisella puolella.

Olihan se ihan Suomessakin tapahtunut, jossa nainen lähti omien koiriensa kanssa lenkille ja naapurin pihassa tuollainen muskelikoira louskutti leukojaan ja tosiaan pääsi jostakin aidan raosta karkaamaan. Kävi ensin naisen koirien kimppuun ja sitten repi kirjaimellisesti palan naisen naamasta irti roikuttuaan kiinni ensin jonkun aikaa.

Vierailija
113/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa katsoa, kun näitä myydään kaikille. Facebook -ryhmissä etsitään pennuille koteja.

Miehen kaverilla on amstaffi. Ovat vaimonsa kanssa vähän juurikin sellaisia elämänkoululaisia - vaimo on sellainen kolmekymppinen pinkkihiuksinen tatuoitu pissis. Eivät voi ottaa sitä koskaan mökille mukaan jos siellä on muilla koiria. Eivät voi lähteä sen kanssa vaikkapa asuntoautoreissulle mukaan Norjaan, koska sinne ei sellaisen koiran kanssa saa mennä.

Venla Savikuja lähti Tanskaan opiskelemaan ja koira piti jättää Suomeen, koska sinne ei amstaffia saa vied. Mahtaako ärsyttää?

Nää on aivan turhia koiria. Joo on mullakin turha seurakoira, mutta jos se pääsee irti, niin se ei ainakaan tapa ketään.

Vierailija
114/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10350971

"Nyt kuolen", ajatteli Laura Salmela, 33, kun naapurin koira raateli hänen kasvojaan – karut tilastot paljastavat, ettei hän ole ainoa uhri

Vierailija
115/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rullaluisteli takaa paria päin ja kulkijalla oli koulutettu saksanpaimenkoira niin kyllä se koira hyökkäsi päin minua koska tilanne yllätti. Omistaja oli hieno ja pahoitteli enkä minäkään ainakaan sättinyt sillä eläin on eläin ja vaistojen varassa, ellei sitten ole turrutettu ihan kaikkiin tilanteisiin.

Karmea on tuo keissi. RIP Emma.

Kyllä tuollainen on rodusta riippuvaista, osa koirista on jalostettu sellaiseksi ettei niillä esim. ole paimennusviettiä/saalisviettiä, eli ei halua hyökkäillä edes yllättävästi tulevia ihmisiä päin, vaikka ei olisikaan "turrutettu".

Totta tuokin, kiitoksia. Tämä huppa oli kyllä lutuisa heti kun vaan näki ettei isäntä vaarassa, tuli häntää heilutellen moikaamaan, parka vaan säikähti rullien ääntä alamäessä, tulin siis takaapäin ohittaen. Rouskaisi onneksi vaan löysää collegehousua persuuksista :)

Vierailija
116/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan se ihan Suomessakin tapahtunut, jossa nainen lähti omien koiriensa kanssa lenkille ja naapurin pihassa tuollainen muskelikoira louskutti leukojaan ja tosiaan pääsi jostakin aidan raosta karkaamaan. Kävi ensin naisen koirien kimppuun ja sitten repi kirjaimellisesti palan naisen naamasta irti roikuttuaan kiinni ensin jonkun aikaa.

http://vaihdavapaalle.pallontallaajat.net/2017/02/14/kun-amstaffi-hyokk…

Tuossa se kirjoitus tästä tapauksesta. Että sellasia ihania perhekoiria. Tuo ei siis ollut pitbull vaan amstaffi. Samaa sarjaa kuitenkin.

Vierailija
117/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jos omistat koiran ja se pääsee tappamaan toisen koiran, niin millaiseen vastuuseen joudut? Joudutko maksamaan mitään? Saat vaan jatkaa elämääsi sen koiran kanssa?

Miksei ketään kansanedustajaa kiinnosta nämä?

Vierailija
118/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla näitä puolustelijoita kun löytyy niin voisko joku tällaisen koiran omistaja kertoa, miksi on rodun valinnut? Ihan mielenkiinnosta, itse en keksi yhtäkään järkevää syytä tuollaisten rotujen hankkimiseen. Veikkaan, ettei paljon vastauksia tule, sillä egon takiahan tuollainen koira otetaan, sitä ei vaan kehdata myöntää. Se, että joku pitbull olisi joku "nannydog", jonka voi huoletta jättää vaikka vauvan viereen yksinään, on nimittäin täyttä p*kapuhetta (ei sillä, että mitään koiraa voisi jättää, olen vaan tuollaiseen hulvattomaan väittämään törmännyt).

Vierailija
119/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ammun jokaisen irtiolevan koiran Suomessa, joka käyttäytyy vaarallisesti ihmisiä ja lemmikkejä kohtaan. Ihan sama paljonko tulee sakkoa. Asettakaan en välttämättä tarvitse. Pesäpallomaila ajaa saman asian.

Joo hienosti onnistuu pesäpallomailalla ampuminen :D

Pitääkö sinutkin laittaa kylmäksi siinä samalla?

Vierailija
120/159 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kaukana ihmisistä, jotka omistaa tuonkaltaisia koiria eli siis näitä massiiviset leuat omaavia muskelimöykkykoiria. Antaa samantien omistajasta sen kuvan, että egoa pitää kasvattaa keinolla millä hyvänsä ja päässä humisee yleensä tyhjyys. Mitään järkevää syytä tuollaisen koiran omistamiseen kun ei ole.

Siis mitään järkevää syytä ei ole? Minulla on massiivinen, massiiviset leuat omaava muskelimöykkykoira 70kg. En voisi yksinkertaisesti kuvitella parempaa rotua itselleni. Se on äärimmäisen rauhallinen, ei hötkyile turhia, lapsiystävällinen perhekoira, viihtyy sohvalla niinkuin minäkin, sille riittää perusulkoilut 3*20min päivässä, ei tarvitse harrastuksia ollakseen onnellinen ja tyytyväinen. Ei ole vahtiviettinen, ei haukkuherkkä, ei paimennusviettinen eikä omaa metsästysviettiä. Turkki on äärimmäisen helppohoitoinen (eli pesen kerran vuodessa). Pärjää muiden koirien kanssa kohdatessaan (myös koirapuistoillessa ja myös silloin kuin sen kimppuun hyökkää karannut irtokoira).

Asumme Helsingin keskustassa tämän egonkasvattajan kanssa ja olemme pienlapsiperhe. Meillä on aiemmin ollut mm labradoria ja muita työkoiria eikä koskaan enää.

Kerrohan minulle rotu jolla on vastaavat, meidän perheellemme sopivat rotuominaisuudet, joka EI ole molossi. Mielelläni kuulisin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi