Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana ja työsopimustani ei aiota jatkaa.

Vierailija
05.09.2019 |

Olen raskaana rv 18 ja määräaikaisena työssäni syyskuun loppuun asti. Kyseessä paikka, jossa tarvitaan koko ajan suurta määrää työntekijöitä ja josta moni vakituinen on nyt syksyllä lähdössä, eli uusia tarvitaan tilalle.
Raskaudesta en ole puhunut esimiehelle, mutta muille työkavereille kyllä ja lisäksi maha näkyy jo selvästi.
Muille, jotka olivat paikassa kesätyössä, myös ainakin yhdelle minun jälkeeni tulleelle, on luvattu jo jatkoja vuoden loppuun ym.
Itse kysyin yhtenä päivänä, saanko minäkin jatkaa, ja vastaus oli hieman kiertelevä mutta pääviestinä oli, ettei kaikkien sopimuksia voi jatkaa.
Pitäisikö minun nyt kysyä perusteluja, miksen minä saa jatkaa? Vai olenko yhteydessä liittoon? Raskaushan ei tähän SAISI vaikuttaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy työnantajalta selkeää vastausta jatkoon (mielellään kirjallisesti) ja ota yhteysliittoon. Raskaussyrjintä on yleistä ja tietoista, tvoisottavasti jaksat taistella sitä vastaan.

https://yle.fi/uutiset/3-10585437

Niin just. Nyt heittäydy mahdollisimman hankalaksi ja yhteistyökyvyttömäksi, uhkaile liitolla ja oikeudella, vaadi kaikki kirjallisena ja pidä nauhuria päällä kokoajan, kyllä paikka on varmasti sinun!

Vierailija
22/25 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla yhteydessä vaikka presidenttiin, mutta määräaikainen on määräaikainen. Määräaikaisen seuraajaksi voidaan palkata ihan vapasti kuka vain, sillä ei ole juridista vaikutusta, että on tehnyt hommaa edellisenä määräaikaisena. Eri asia on, jos näitä määräaikaisuuksia on ketjutettu useita, jolloin on käytännössä muodostunut vakituinen työsuhde.

Kai nyt itsekin ymmärrät, ettet ole kiinnostavin valinta raskaana ollessasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntantaja tarvitsee juuri tehtävääsi tylntekijän, niin homma on aika selvä. Älä usko näihin kommentteihin, jotka lietsovat naisvihaa. "Konflikteja" työntekijöiden ja -antajien välillä seltvitään paljon, ne vain usein sovitaan ja työnantaja maksaa viisi numeroisen summan, jolloin salassapitosopimus estää työntekijää puhumasta asiasta julkisesti.

Vierailija
24/25 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työntantaja tarvitsee juuri tehtävääsi tylntekijän, niin homma on aika selvä. Älä usko näihin kommentteihin, jotka lietsovat naisvihaa. "Konflikteja" työntekijöiden ja -antajien välillä seltvitään paljon, ne vain usein sovitaan ja työnantaja maksaa viisi numeroisen summan, jolloin salassapitosopimus estää työntekijää puhumasta asiasta julkisesti.

Jos työpaikalla on monta samaa työtä tekevää määräaikaista eikä kaikille riitä jatkoja, tällöin työnantajalla ei ole mitään velvollisuutta jatkaa työsopimusta raskauden vuoksi. Jonkun pitää kuitenkin lähteä, miksi kukaan olisi etuoikeutettu työhön vain raskauden takia?

Vierailija
25/25 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitakaan ei vakinaisteta vaan työsopimusta jatketaan ehkä vuoden loppuun?