Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada veli pakkohoitoon?

Vierailija
05.09.2019 |

Veljelläni on todettu 10v sitten skitsofrenia. On nyt 32v,olen pikkusisko ja ainoa omainen.
Kaikki on hyvin kun veli ottaa lääkkeet, käy töissä, harrastaa, näkee kavereita, sairaus ei näy mitenkään. Mutta sitten tulee näitä milloin veli päättää että on parantunut ja lopettaa lääkkeet.
Nyt on ilmeisesti ollut ilman lääkkeitä 2vkoa ja kaikki leviää käsiin. Soittaa yötä myöten että naapurit vakoilee, pitsa kuski vakoilee, Gigantin myyjä on laittanut telkkariin kamerat.

Ihan sama mitä sanon, harhat on vahvempia. Olen rukoillut että mene lääkäriin, hae apua, mutta nyt minäkin kuulemma vakoilen jonkun tietokoneohjelman avulla.
Oon ollut yhteydessä lääkäriinsä mutta veli ei kuulemma täytä pakkohoidon kriteerejä.
Mitä ne on? Veli on täysin irrallaan todellisuudesta, ei luota kehenkään, olen ainoa ihminen jolle suostunut vielä puhumaan.
Mitä voin tehdä?
Ja ei, en halua vaan teljetä veljeä laitokseen mutta hän tarvitsee apua NYT.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa pakkohoito.

Vierailija
2/4 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilön tekemä uhkaus tehdä itselle tai muille jotain johtaa toimenpiteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täysi-ikäinen henkilö voidaan toimittaa ja määrätä tahdosta riippumattomaan psykiatriseen sairaalahoitoon vain, jos seuraavat kolme edellytystä vallitsevat samanaikaisesti:

1. Henkilön on oltava mielisairas eli psykoottinen.

2. Henkilö on mielisairautensa hoidon tarpeessa siten, että hänen hoitoon toimittamatta jättämisensä pahentaisi hänen mielisairauttaan, vaarantaisi hänen terveyttään tai turvallisuuttaan tai vakavasti vaarantaisi muiden henkilöiden terveyttä tai turvallisuutta.

3. Mitkään muut käytettävissä olevat mielenterveyspalveluiden vaihtoehdot eivät sovellu käytettäviksi tai ovat hoidollisesti riittämättömiä." (Käypä hoito)

Kuka tahansa ei voi noita tietenkään todeta vaan hoitoon tarvitaan lääkärin lähete. Ja vaikka lääkärin lähete olisi olemassa psykiatrisessa päivystyksessä lääkärin pitää vielä todeta että pakkohoidon kriteerit edelleen täyttyy.

Vierailija
4/4 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee maistraattiin ilmo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme