Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöystävän ulkonäkö häiritsee

Tyytyjä?
04.09.2019 |

Olen yli kolmekymppinen mies. Olen seurustellut nykyisen naisystäväni kanssa jo useamman vuoden säännöllisen epäsäännöllisesti.

Rakastan häntä, mutta hänen ulkonäkönsä ei miellytä minua. Tulemme toimeen äärimmäisen hyvin ja hänen kanssaan on mukava viettää aikaa. Koen myös, että hän olisi varmasti ihana äiti lapsille, joita myös toivoisin.

Olen yrittänyt kaikkeni, että ymmärtäisin tunteitani ja pääsisin yli moisesta pinnallisesti ongelmasta. Tottakai myös häpeän näitä tunteitani, enkä ikinä haluaisi näitä ajatuksiani hänelle kertoa. Hänen muut ominaisuutensa ovat niin hyviä, että olen jotenkin jämähtänyt nykyiseen tilanteeseen.

En myöskään mahda sille mitään, että haluaisin häntä kauniimman puolison. On minulla sellaisia myöskin aiemmin ollut, mutta näiden naikkosten kanssa suhteet eivät ole vaan toimineet.

Tiedostan että en ole enää nuorikaan mies ja myöskin sen, että nykymaailmassa on suuri riski siihen, että jää lopulta yksineläjäksi ja lapsettomaksi. Nykyään ihmisille on hyvin vaikea muodostaa pitkäkestoista suhdetta.

Kertokaa nyt oikeasti miten te muut, jotka olette "tyytyneet", olette päässeet yli siihen liittyvistä negatiivisista tunteista?

Tiedostan ettei elämässä saa kaikkea mitä haluaa.

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mun poikaystävä. En ole viitsinyt kertoa, että sinun ulkonäkösi on hiertänyt minua jo pitkään ja olen vakavasti harkinnut hyppääväni minua vokotelleen komean miehen matkaan. Kiva, kun kerroit ajatuksistasi. Nyt on helpompi tehdä asian suhteen päätös.

Älähän valehtele. Ei sinua kukaan komea vokottelisi jos kerran itse näytät tyhmältä. Hyvä jos tavallisenkaan näköinen mies kelpuuttaisi rumaa naista.

Kyllä naisen täytyy olla jos ei kaunis- niin edes hyvännäköinen.

Terveisin kaunis nainen

Vierailija
42/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuolle, joka pohti, että miten säälittävä voi olla, että Vauvapalstalle tällaisesta avautuu. Minne sitten? Ylikselle? Ei kaikilla ole kauheasti läheisiä ihmissuhteita, joissa voisi puhua arkaluonteisista asioista. Varsinkaan miehillä. En ihan tajua tuota kauheaa tuomitsemista. Onko teidän kirjoissa ihmiset oikeasti niin hienoja ja hyviä, ettei aloittajan kaltaista ongelmaa voisi olla? Olen itse ei-niin-hyvännäköinen nainen , enkä silti ihan ymmärrä miten tämä keskustelu menee joillakin niin tunteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pohdit suhteen lopettamista tuollaisen syyn takia, kertoo minustakin siitä, ettet ehkä rakasta häntä. Jos rakastaisit, haluaisit jatkaa suhdetta ja näkisit hänessä viehättäviä piirteitä. Nekin piirteet, jotka muissa ihmisissä yleensä eivät vetoa sinuun, olisivat rakastamassasi ihmisessä hellyyttäviä tms.

Vierailija
44/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu helvettiin täältä ap.

Et ole ansainnut yhtäkään vastausta etkä kommenttia.

Olet tekopyhä ja itsekäs narsistin alku. Kyllä nauttisin jos tyttöystäväsi jättäisi sinut.

Ap:n aloitus oli täysin asiallinen ja hän lisäksi mainitsee häpeävänsä itseään. Voisitko yrittää suhtautua rakentavammin? Kaltaisesi moukkien taholta tuleva haukkuminen juuri synnyttää niitä narsisteja, kun ihminen kokee olevansa alinta saastaa ongelmansa kanssa ja rakentaa ympärilleen kuoren suojautuakseen siltä.

Vierailija
45/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisittepa ihmiset huomioon, että me kaikki iän myötä rupsahtelemme, kuka mitenkin.

Usein just ne kaunottaret ihan etunenässä vanhenevat. "Tavallisen"näköiset hitaammin.

Tosi rakkaus kestää ikääntymisenkin merkit.

Terveisin tyytyväinen mummo.

Vierailija
46/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, todellakin ansaitset asiallisia vastauksia, ja olet sellaisia jo onneksi saanutkin. Oman kokemuksen pohjalta minulla on kaksi ehdotusta, mistä voisi olla kysymys:

1. Olen huomannut tapailtuani ja seurusteltuani tähän ikään mennessä jo aika monen miehen kanssa, että miehistä ne joilla oli terve itsetunto, pitivät ulkonäöstäni eniten. Sain heiltä kehuja, jotka eivät olleet imartelua vaan sellaisia kommentteja, joista näki että he aidosti nauttivat jostakin tietystä piirteestäni tai jostain asiasta olemuksessani. Itsetunnoltaan heikoimmat miehet puolestaan vaikuttivat olevan huolissaan sekä omasta ulkonäöstään että minun ulkonäöstäni, vaikka eivät sitä välttämättä suoraan sanoneetkaan. Siis oletko pohtinut, voisiko sinulla olla itsetunnossa parantamisen varaa? Se voi vaikuttaa ratkaisevasti siihen, miten näkee maailman ja ihmiset ympärillään, ja myös siihen, minkä verran tulee pohdittua muiden mielipiteitä itsestä ja omasta puolisosta.

2. Muistan kun kerran tapailin yhtä miestä, jonka ulkonäöstä en alussa oikein pitänyt. Hieman myöhemmin kuitenkin rakastuin hänen persoonallisuuteensa ja samalla hänestä tuli suorastaan käsittämättömän kuuma silmissäni. Olisin voinut istua kokonaisen päivän vain tuijottelemassa hänen kasvonpiirteitään, jos hän ei olisi kiusaantunut siitä. Oletkohan sinä aidosti rakastunut omaan kumppaniisi? Ainakin itselläni tunteet vaikuttavat todella paljon siihen, miltä toinen silmissäni näyttää. 

t. 45

Vierailija
47/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista tämä nykyajan meno. Heti ollaan vaihtamassa ulkonäön takia eikä nähdä sitä onnea mikä on nenän edessä.

Vierailija
48/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne naiset aina sano, että mielummin yksin, kuin huonossa parisuhteessa... :D

Vierailija
49/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä tyttöystäväsi menemään

Vierailija
50/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tiedostan ettei elämässä saa kaikkea mitä haluaa.”

No hyvin on sutkin aivopesty.

51/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks joku muka ois vuosia sellasen kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä? Tai edes viikkoa? Tunnin ehkä.

Vierailija
52/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus mies, pitäisi olla vähintään instabeibe kainalossa, jota voi kavereille esitellä ja leuhottaa, mutta josta  lopulta voikin sitten jonkin ajan päästä täällä haukkua kuinka kamala nalkuttava pihtaava lehmä kotoa löytyykään tai kuinka nainen ei ole kiinnostunut kuin lompakosta, itsestään ja somesta.

Kummallakohan päällä sitä lopulta kannattaa pitkiä, jopa loppu elämän suhteita hakea, jaa-a.

Vierailija
53/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastamansa ihmisen näkee aina kauniina ja viehättävänä. Se on biologinen fakta. Ap, et rakasta tyttöystävääsi. Jätä hänet, ja etsi nainen jota oikeasti rakastat. Mä rakastaisin mun miestä vaikka se olisi kasvoiltaan halvaantunut ja kuolaisi, näen hänet komeana aina. Ei myöskään yhtään haittaa vaikka tulis mahaa tms. koska rakastan kokonaisuutta. Sinä et rakasta naistasi.

Vierailija
54/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne naiset aina sano, että mielummin yksin, kuin huonossa parisuhteessa... :D

Naisen kannattaa olla myös yksin mieluummin kuin parisuhteessa, ainoa missä naisen kannattaa olla on todella erinomainen parisuhde, koska kaikki muu on elämänlaadun alentamista.  Nainen voi aina paremmin sinkkuna kuin parisuhteessa joten mihinkään tyytymiseen ei naisen kannata ryhtyä vain parhaaseen tai olla ilman.

Vierailija
55/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöpuhetta että rakkaansa näkisi aina kauniina tai jopa kauneimpana. Ihan rehellisesti voin sanoa että mieheni ei ole ulkonäöltään mikään komistus. Ihastuin ihan muihin seikkoihin.

Vierailija
56/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painu helvettiin täältä ap.

Et ole ansainnut yhtäkään vastausta etkä kommenttia.

Olet tekopyhä ja itsekäs narsistin alku. Kyllä nauttisin jos tyttöystäväsi jättäisi sinut.

Joku näköjään ei kestä sitä, että miehet arvottavat samoja asioita kuin naiset. Jos nainen täällä avaa ketjun aiheesta "poikaystäväni on katkarapu", kukaan ei älähtäisi. Olet samaa kaksinaismassaa kuin suuri osa palstasta, joten suksi kuuseen.

Vierailija
57/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju, sillä kuitenkin toisaalla mammat sanovat että sukkien tulee pyöriä jaloissa. Jotenkin kaksinaamaista, ei mitään uutta.

Vierailija
58/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla provolta kuulostaa, juurikin koska kun rakastaa, näkee toisen kauniina vaikka tajuaa, että muut voivat olla eri mieltä.

Oli niin kulahtanut aloitus, ettei oikein ottanut vettä myllyyn.

Minäpä heitän toisin päin, ja tämä on vieläpä totta: minulla on suhde nuoremman miehen kanssa, joka rakastaa luonnettani, mutta ulkonäköni ei kiihota häntä. Olen hänen mielestään liian lihava. Hän pitää siroista, hoikista, teinin näköisistä naisista. Minä olen keski-ikäinen, muodokas ja ylipainoinen. Niinpä hän fantasioi muista kun ollaan silleen.

Ei olla ns vakavissaan että muutettaisiin yhteen, mentäisiin naimisiin tms mutta vietetään paljon aikaa yhdessä. Meillä on tosi kivaa. Hellyyttä ja suudelmia äärettömän paljon. Hän on hellä, huomaavainen, kiltti ja tosiaan rakastaa luonnettani, persoonallisuuttani, sieluani, miten sen sanoisi.

Siroa ja petiteä minusta ei saa.

Mitäs tekisitte?

Toistaiseksi olen jatkanut. Yritin kerran lopettaa, mutta hän murtui kun ei halua menettää minua. Mutta olen siis väärässä paketissa.

Toki nyt yritän hiukan laihduttaa, koska olen OMASTA mielestäni tällä hetkellä ylipainoinen myös. Kuitenkin upea nainen, moni mies olisi onnellinen saadessaan tällaisen vuoteeseen. Olen siis keski-ikäinen nainen.

Vierailija
59/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen kannattaa olla myös yksin mieluummin kuin parisuhteessa, ainoa missä naisen kannattaa olla on todella erinomainen parisuhde, koska kaikki muu on elämänlaadun alentamista.  Nainen voi aina paremmin sinkkuna kuin parisuhteessa joten mihinkään tyytymiseen ei naisen kannata ryhtyä vain parhaaseen tai olla ilman.

Kummallista, minä en usko että yksikään nainen voi parantaa elämänlaatuani parisuhteen kautta. Moni voi parantaa sitä, mutta vain hetkellisesti, ja sitten sen jälkeen voi parantaa lähtemällä kotiin.

Vierailija
60/269 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama kaava tällä tyypillä. Provosoiva aihe, liittyy parisuhteeseen tai perheeseen, kyseenalaistaa naista, tiedostaa olevansa huono ihminen kun kohtelee huonosti naista tai ajattelee hänestä negatiivisesti, sanoo ettei voi itselleen ja ajatuksilleen mitään jne. Kirjoittaa hyvin ja sujuvasti. Mutta ei ole totta! Elää surkeaa nettielämää ja hakee huomiota, uudestaan ja uudestaan.