Koska vaippoina on käytetty sideharsoja?
70-luvun puolessa välissä on ollut jo kertikset. Mietin vaan että kun nykypäivänä jälleen...
Kommentit (11)
Kyllähän niitä saatetaan käyttää yhäkin pienillä vauvoilla. Minä olen vm-76 ja äiti kertoi että sillon ollut saatavilla muutakaan. Eli ainakaan joka kaupassa ollu kertiksiä. Onhan se varmaan lapsiystävällisempi vaippa kun nämä muovisysteemit.
Systeri käytti sideharsoja lapselle -01 vähän aikaa, kunnes siirtyy oikeisiin kestoihin.
Eikö sideharsot ole oikeita kestoja?????Näin ainakin meillä. Sideharso + pul-kuori. Ja ei pidä paikkaansa että vaan rikkaat käytti kertiksiä 70-luvulla sillä mieheni ja meidän kotona niitä ainakin käytettiin ja tavis työläisperheitä oltiin :) :)
Sitten sinne muovin sisällä (Sidottiin lanteilta kiinni ja pestiin uusiokäyttöön) käytettiin suorakaiteen muotoisia kertiksiä. Jossain vaiheessa siirryttiin t-vaippaan ja siihen kuuluviin raitapöksyihin. Ja kun rahaa oli, niin ostettiin Pamperseja pahvilaatikoissa.
Vastasyntyneen teippi-kertiksiä piti ostaa Mammakeskuksesta, kun niin pieniä ei myyty ruokakaupoissa:)
Ja minulla käytettiin sideharsoja. Ja äitini on kyllä niin epäekologinen ja mukavuudenhaluinen ihminen, että olisi takuuvarmasti käyttänyt kertiksiä, jos olisi ollut mahdollisuus. Ei ymmärrä edes sitä, että minä käytän lapsellani kestoja... :(
Äitini sanoi, että -85, kun nuorin pikkuveli syntyi, oli jo kertiksiä, mutta ne oli hyvin kalliita.
ovat muunneltavia, imukykyisiä, nopeasti kuivuvia jne.
mitään h-muovejahan ei enää oo olemassakaan, joten kuorina harsojen ja muiden kanssa meillä on bumpyn pul-sekä villakuoria.
..jotenkin mua kyllä hämää tuo SIDEharso.. eikö se oo semmoinen rullassa oleva suikale jota käytetään haavojen tms. hoidossa? vai meneekö mulla nyt termit ihan sekaisin..? mä oon aina ajatellut että ne on vaippaharsoja tai harsovaippoja ne isot, neliskanttiset kappaleet, joita vaippoina pidetään.
Vaippaharsojahan ne ovat. Sideharsot kuuluvat tosiaan haavanhoitoon. Minä ainakin tunnustan, että mitään ajattelematta käytin samaa sanaa kuin ap... Kannattaisi kai käyttää omia aivojaan eikä mennä massa mukana... :)
17
siis 33 vuota sitten :)