Mitä ajattelisit/tekisit jos huomaisit että ystäväsi salaa sinulta asioita? Tai ei kerro (enää) mitään oikeita kuulumisia?
Tyyliin uusi miesystävä tai muu ihan isokin elämänmuutos, mitä jos et olisikaan ensimmäisten joukossa jolle asia kerrotaan?
Kommentit (34)
Jokainen kertoo mitä haluaa. Ihmeellistä vaatia ystävää kertomaan kaikesta. Aika ahdistavaa ja painostavaa.
Ystäväni meni naimisiin "salaa" minulta. Tietenkään kukaan ei ole velvollinen kutsumaan minua häihinsä, eikä toki tarvitse edes kertoa menevänsä naimisiin, mutta sitten emme ole ystäviä. Itse kertoisin jo ihan työtovereille, joita en koskaan näe vapaa-ajallani, jos olisin menossa naimisiin.
Hassua tässä oli, että sain tietää näistä häistä minulle lähetetystä hääkuvasta. Siis yleensähän ne ovat ihan Kiitos-kortteja niille häävieraille, vähän kuin muistoksi juhlasta. Mutta tämä tyyppi lähetti minulle kuvan pariskunnasta, jonka häihin minua ei kutsuttua. En viitsinyt edes kysyä että mitä ihmettä tästä nyt pitäisi päätellä. Tosin kaverin lapsuuden perhe oli sellainen, ettei varmasti mitään etikettiä opetettu, että hän saattoi vain luulla että hääkuvia on tapana lähetellä kaiken maailman tutuille.
Emme tietenkään ole enää ystäviä, koska ystävien kanssa kyllä keskustellaan itseille tärkeistä asioista, ja ystävät itsestään selvästi kutsutaan omiin juhliin. Eipä itseäkään kiinnostanut kertoa omasta erosta tuolle ihmiselle.
Mettisin, että miten rumasti olen häntä kohdellut kun ei (enää) kertoisi minulle asioita, vai olemmeko jotenkin muuten ajautuneet erillemme.
Minä en enää kerro joillekin ihmisille oikeita kuulumisia ja elämäni tärkeitä asioita, kun olen aiemmin huomannut, että he kommentoivat todella rumasti, vähättelevästi, jne. Eipä huvita sitten enää kertoa mitään.
Ja joistakin ihmisistä olen huomannut, että he eivät kerro minulle elämästään enää mitään, mutta ovat silti kiinnostuneita minun asioistani. Enpä minä tuollaisillekaan enää viitsi kertoa mitään itsestäni.
Kysyisin.
Kaltoin kohdeltuna en luota ihmisiin itsekään.
Masennuksesta ei voi kertoa kaikille. Jää yksin, jos kertoo.
Miettisin, että olen tainnut olla huono ystävä.
Mekään emme kertoneet häistämme ennalta kenellekään, kumma kyllä vain anoppi pahoitti mielensä tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap jo 14 vuotias?
Ei ystäville tarvitse kertoa ihan kaikkea ja eivät he edes halua kuulla kaikkea.
Ystävät eivät ole sitä varten, että heille pitäisi kertoa ihan tasan kaiken, vaan pitää osata hieman suodattaa asioitaan. Ei kenelläkään aikuisella ihmisellä ole edes aikaa jaaritella asioitaan ja koska esimerkiksi pariskunnan keskinäiset asiat ovat vain ainoastaan heidän asioitaan, niin niitä ei todellakaan saa alkaa kälättämään ympäri kyliä!
Voin kuunnella aika paljon ja ne asiat jäävät vain ja ainoastaan minulle, joten olisin todella kiusaantunut, jos joku ystävistäni alkaisi selvittämään minulle vaikka seksi huoliaan miehensä melan lerpahtamisen takia. Ei kiitos, en halua tietää. En myöskään kerro omista asioista kaikille.
Ystävyyssuhteita on erilaisia. Joidenkin kanssa voi puhua ihan kaikesta, myös niistä seksihuolista. Joidenkin kanssa asioita suodatetaan enemmän. Tässä nyt oli varmaan enemmän kyse siitä, että ystävä joka normaalisti puhuu asioista ei enää puhukaan.
Minä kokisin sen niin että ystävä on etääntynyt syystä tai toisesta. Ehkä ei vaan olla tekemisissä niin paljon enää tai suhteessa on tapahtunut muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap jo 14 vuotias?
Ei ystäville tarvitse kertoa ihan kaikkea ja eivät he edes halua kuulla kaikkea.
Ystävät eivät ole sitä varten, että heille pitäisi kertoa ihan tasan kaiken, vaan pitää osata hieman suodattaa asioitaan. Ei kenelläkään aikuisella ihmisellä ole edes aikaa jaaritella asioitaan ja koska esimerkiksi pariskunnan keskinäiset asiat ovat vain ainoastaan heidän asioitaan, niin niitä ei todellakaan saa alkaa kälättämään ympäri kyliä!
Voin kuunnella aika paljon ja ne asiat jäävät vain ja ainoastaan minulle, joten olisin todella kiusaantunut, jos joku ystävistäni alkaisi selvittämään minulle vaikka seksi huoliaan miehensä melan lerpahtamisen takia. Ei kiitos, en halua tietää. En myöskään kerro omista asioista kaikille.
Ystävyyssuhteita on erilaisia. Joidenkin kanssa voi puhua ihan kaikesta, myös niistä seksihuolista. Joidenkin kanssa asioita suodatetaan enemmän. Tässä nyt oli varmaan enemmän kyse siitä, että ystävä joka normaalisti puhuu asioista ei enää puhukaan.
Minä kokisin sen niin että ystävä on etääntynyt syystä tai toisesta. Ehkä ei vaan olla tekemisissä niin paljon enää tai suhteessa on tapahtunut muutoksia.
Onko miehesi mielestä ihan ok, että lavertelet teidän seksiasiat ympäriinsä? Onko hän tietoinen asiasta?
Ehkäpä hän on havainnut, ettei ap:n takana asiat pysy salassa, vaan hän juossut kertomaan nuo asiat eteenpäin? Peiliin katsomisen paikka?
Minä taas lopetin kertomasta asioitani ’ystävälleni’, koska halusin etääntyä hänestä. Hän vain puhui omista jutuistaan, ja vaikka minulle olisi sattunut mitä hirveetä tai ihanaa, hän vain huitaisi kädellään ja sanoi, mitäs noista ja jatkoi omia juttujaan.
Sellaiselle, jonka tiedän juoruavan asioista muille, en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä hän on havainnut, ettei ap:n takana asiat pysy salassa, vaan hän juossut kertomaan nuo asiat eteenpäin? Peiliin katsomisen paikka?
Miksi kuvittelet että ap:lle ei kerrota mitään kun tilanne oli niin päin että ap ei kerro enää kaverille mitään? Jossain tuolla alkupäässä selvitin motiiviakin. Sattumalta osui silmään oma vanha ketju.
Antaisin hänen olla ja kertoa minulle sitten, kun kokee olevansa siihen valmis ja haluaa asian kanssani jakaa. Minulle oikeastaan se ja sama, mitä joku haluaa juuri minulle kertoa - jokaisen oma asia!