Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suuri osa miehistä tekee livenä aloitteita naisille, jotka eivät ole antaneet mitään kiinnostussignaaleja ja saavat sen seurauksena pakit?

Vierailija
03.09.2019 |

Itse en ole koskaan uskaltanut aloittaa edes yhtä keskustelua kenenkään naisen kanssa, vaikka olen käynyt baareissa jo vuoden 2012 alkupuolelta saakka eikä itseluottamukseni ole oikein vahvistunut lainkaan vuosien varrella. Tosin enpä edes keksi, että mitä sanoisin. Oma itsetuntoni ei kyllä myöskään kestäisi pakkeja ja koska en koe olevani mitenkään seksuaalisesti haluttava naisten valtaosan silmissä, niin eipä sitä koskaan saisi itsestään sen vertaa irti, että itse rupeaisi aloitteelliseksi.

Silti usein sanotaan, että miehen pitäisi olla aloitteellinen saadakseen naisia. Mutta mitä hyötyä tuollaisesta aloitteellisuudesta voisi esim. omalla kohdallani olla? Pelkkää itsensä nolaamista kerta toisensa perään ja itseaiheutettua häpeää.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä sitten on jos mies ei tee aloitetta, vaikka silmäpeliä ja kiinnostusta molemmilta jo kuukausia, päivittäin!

Ajattelen että on varattu eikä ole edes aikomuksena lähestyä.

Näinpä. Minustakin on kivaa vilkuilla hyvännäköisiä miehiä ympäristössäni, mutten aio tehdä mitään aloitteita, koska olen varattu. Sellainen silmäpeli ja pikku flirtti vain piristää päivääni ja kohottaa itsetuntoani :)

Vierailija
82/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä sitten on jos mies ei tee aloitetta, vaikka silmäpeliä ja kiinnostusta molemmilta jo kuukausia, päivittäin!

Ajattelen että on varattu eikä ole edes aikomuksena lähestyä.

Näinpä. Minustakin on kivaa vilkuilla hyvännäköisiä miehiä ympäristössäni, mutten aio tehdä mitään aloitteita, koska olen varattu. Sellainen silmäpeli ja pikku flirtti vain piristää päivääni ja kohottaa itsetuntoani :)

Ja kuvottaa miestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu naisen kanssa ei ole mikään aloite. Lopeta se neitosten jalustalle nostaminen ja ala kohtelemaan heitä tavallisina ihmisinä.

Vierailija
84/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu naisen kanssa ei ole mikään aloite. Lopeta se neitosten jalustalle nostaminen ja ala kohtelemaan heitä tavallisina ihmisinä.

Juurikin näin, ehkä aloittajan kannattaisi ihan vaan alkaa juttelemaan naisille samalla lailla kuin miehille, ilman hurjia odotuksia, innostuksia tai ennakko-olettamuksia.

Itseluottamus nousee, kun huomaa että ovat ihan ihmisiä ja juttelu luistaa, ainakin joidenkin kanssa.

t.mies

Vierailija
85/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto on kiinostussignaali? Jokin uusi älypuhelimen sovellus kenties?

No tarkoittaako se sitten sitä, että nainen vilkuilee koko ajan, hymyilee ja katsoo pitkään, tulee lähelle seisoskelemaan ja kyttää sieltä kaverinsa selän takaa sinua jutellessaan, kävelee ohi hipaisten sinua muka vahingossa, tanssii lähelläsi, punastelee läsnäollessasi, tekee tikusta asiaa....

Kouludiskossa ehkä nämä olisivat hyviä vinkkejä.

Aikuisten kesken se on yleensä vähän hienovaraisempaa touhua.

Usein ne merkit ovat niin hienovaraisia, että niitä ei ihmisaistein edes huomaa.

Jos et huomaa mitään merkkejä, silloin on ehkä todenäköisempää ettei kiinnostusta ole. Yleensä kiinnostunut pyrkii luomaan jonkinlaisen kontaktin kohteeseen.

Kaikki eivät toimi noin, vaikka olisikin kiinnostunut jostakin henkilöstä.

Joo, mutta yleensä noin. Jos et pyri muodostamaan minkäänlaista yhteyttä kiinnostuksesi kohteen kanssa, hänen on aika mahdotonta tietää kiinnostuksen olemassaolosta. Oletus tuossa tapauksessa tietysti on, ettei sitä ole.

Vierailija
86/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se että naisen antamat signaalit ovat niin hienovaraisia (lähinnä naisen ajatuksia: "tulispa tuo hunksi juttelemaan") että mies ei tiedä lähettikö nainen signaaleja. Mies vaan kokeilee onneaan. Siksi kysymykseen voi vastata vain naiset.

Miesten pitäisi todellakin olla ajatusten lukijoita naisten kanssa.

Sä kyllä saat luettua minun ajatukseni ihan naamasta . Siitä näkyy ettei vois vähempää kiinnostaa. Älä siis vaivaudu yrittämään.

Ei tarvi huolestua en lähesty murjottajia.

No valitettavasti vaan niitäkin riittää ,jotka tulee sönköttämään torjuvasta ilmeestä huolimatta

Vierailija
87/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes kiinnostunut kenestäkään tietystä naisesta? Jos et, siinä tapauksessa suosittelen unohtamaan lähestymisen. Naiset kyllä huomaavat helposti milloin mies on vain randomilla valinnut kohteen jota lähestyy ja silloin on edessä varmat melko varmat pakit.

Tuohan ei tosin koske ns. pleijereitä ja muita komistuksia.

Sellaisen ollessa kyseessä on helppo pettää itseään, että "muthan se just haluaa".

Ei, vaan "tuon minä tahdon". Usko pois, jos joku sinut haluaisi, tietäisit sen ilman mitään sovelluksia tai yliluonnollista viestintää.

Vierailija
88/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies voi hyvinkin luulla että olet varattu. Niin minä ainakin oletan, että nainen on oletusarvoisesti aina varattu ja toimin sen mukaan, eli en yleensä tee aloitteita. Saatan kyllä katsella ohimennen, mutta en ala kyyläämään, eihän sellainen ole soveliasta. Olen kyllä ollut parisuhteissa, noihin on aloite tullut pääsääntöisesti naisen puolelta. M37

Mulla ollut sama sinkkuna, oletan että vastaantulevat ovat naimisissa ja tai homoja. Huomattavasti helpompaa olla ihmisten kanssa tekemisissä kun ei tarvitse panikoida että "katsoko toi mua sillain kiinnostuneesti vai tuliko pakit jo ovella". Kun ei suunnittele eikä odota mitään ihmeellistä, uskaltaa ihan eri tavalla avata suunsa ventovieraiden kanssa. Pidän juttelusta ihmisten kanssa, joku voi tietenkin tulkita sen väärin mutta sehän ei ole minun mokani koska mitään taka-ajatuksia ei ole. 

Jos juttu on lähtenyt luistamaan jonkun ihmisen kanssa ja ollaan tutustuttu, sitten selviää onko hän varattu / homo. Siinä vaiheessa tiedän itsekin jo miten tulemme toimeen, ja jos mätsi olisi mahdollinen on yhteys jo luotu. Jos ei, emme kumpikaan menettäneet mitään.

Näin löysin oman röllykkänikin, laajemmasta kaveripiiristä ja yhteisistä kiinnostuksenkohteista se alkoi.

Vierailija
89/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein aloitteen kerran ja nainen laukoi aika suoraan asiat. Jotenkin se nauratti. Mutta oli kuitenkin onkinu facebookin ja instani jne. Instassa pyys deiteille 3kk jälkeen.

Tuo se on jotenkin outoa käytöstä, että siis ensin jopa haukutaan ja sitten myöhemmin kuitenkin pyydetään tapaamiseen.

Ihan normaali "pitääkö hyökätä vai paeta" -dilemma, kun toinen tekee puskista yllätyshyökkäyksen. Jos sitten saa rauhassa katsella, että mimmoinenkas tyyppi tuo nyt sitten olikaan ja huomaa että ihan kivaltahan tuo vaikuttaa, voi torjuminen kaduttaa.

Vierailija
90/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se että naisen antamat signaalit ovat niin hienovaraisia (lähinnä naisen ajatuksia: "tulispa tuo hunksi juttelemaan") että mies ei tiedä lähettikö nainen signaaleja. Mies vaan kokeilee onneaan. Siksi kysymykseen voi vastata vain naiset.

Ehkä on ihan hyvä, että heti seuloutuvat pois miehet, jotka eivät osaa sanatonta viestintää. Itselleni naisena se on ollut hyvin helppoa: Jos mies ei edes huomaa minua vaikka katsoisi minun suuntaani => olen hänelle näkymätön eli hän ei näe minua potentiaalisesti kiinnostavana. Sama juttu, jos mies vilkaisee mutta siirtää heti katsettaan tai jos hän selkeästi katselee ystävääni tai jotain muuta naista lähistöllä. En todellakaan tee aloitetta. En myöskään, jos hän istuu siellä nurkkapöydässä ja katsoo kännykkäänsä, koska silloinkaan hän ei ole huomannut minua eikä siis antanut positiivista signaalia.

Kyllä sinäkin sen huomaat, jos naisen kiinnostus herää, kun hän näkee sinut. Ja muulloin on ihan turha lähestyä.

Minä saatan juurikin vilkaista ja sitten siirtää katseeni pois, ihan ujouttani tai siksi etten halua herättää ahdistusta. Silti olen kovastikin kiinnostunut. Eli tämä on se ongelma tässä teidän "hienossa viestinnässänne jota autistit eivät ymmärrä". Se menee henkilökohtaisten tulkintojen viidakoksi, jossa lopulta mikään ei pidä luotettavasti paikkaansa.

Vierailija
91/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on ihan hyvä, että heti seuloutuvat pois miehet, jotka eivät osaa sanatonta viestintää. Itselleni naisena se on ollut hyvin helppoa: Jos mies ei edes huomaa minua vaikka katsoisi minun suuntaani => olen hänelle näkymätön eli hän ei näe minua potentiaalisesti kiinnostavana. Sama juttu, jos mies vilkaisee mutta siirtää heti katsettaan tai jos hän selkeästi katselee ystävääni tai jotain muuta naista lähistöllä. En todellakaan tee aloitetta. En myöskään, jos hän istuu siellä nurkkapöydässä ja katsoo kännykkäänsä, koska silloinkaan hän ei ole huomannut minua eikä siis antanut positiivista signaalia.

Kyllä sinäkin sen huomaat, jos naisen kiinnostus herää, kun hän näkee sinut. Ja muulloin on ihan turha lähestyä.

No en usko että teen koskaan aloitetta. Lähettelet vain niitä ajatuksia sinua tuijottaville miehille. Mutta mitä väliä kun miehet tekee ne aloitteet ihan oman kiinnostuksen mukaan riippumatta mistään signaaleista. Osa osuu yksiin sinun ajatusten kanssa ja sehän on mukavaa ajatella että lähetit muka jonkun signaalin (ajatuksen).

En lähettele ajatuksia nykyisin kenellekään, kun on puoliso kotona, mutta jos joskus vielä sinkkuna pyörin, niin en näe mitään syytä muuttaa toimintaani. Eli jos näen kiinnostavalta vaikuttavan miehen (mitä tapahtuu kaiken kaikkiaan harvoin), seuraan miten hän reagoi minun näkemiseeni ja jos ei mitenkään, niin annan olla. Miehet eivät pidä tyrkyistä naisista enkä itse ole baarin kaunein nainen, joten en todellakaan tuppaa kenenkään seuraan ilman hyvin selkeää pelin avausta miehen puolelta.

Kukaan ei tykkää sellaisesta tyrkystä, josta ei itse ole kiinnostunut, mutta voin kertoa että miehet suorastaan toivovat että se kiinnostava nainen tulisi tekemään asian selväksi. Ei meitä mikään metsästys kiinnosta sen enempää kuin teitäkään.

Vierailija
92/93 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies voi hyvinkin luulla että olet varattu. Niin minä ainakin oletan, että nainen on oletusarvoisesti aina varattu ja toimin sen mukaan, eli en yleensä tee aloitteita. Saatan kyllä katsella ohimennen, mutta en ala kyyläämään, eihän sellainen ole soveliasta. Olen kyllä ollut parisuhteissa, noihin on aloite tullut pääsääntöisesti naisen puolelta. M37

Minulla sama, lähden aina oletuksesta että nainen on varattu, joten en lähde tekemään mitään lähestymistä vaan odottelen jonkinlaista vihreäåä valoa ensin sieltä päästä :D

Vierailija
93/93 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa omissa tulkinnoissa on vain melko suuri virhemahdollisuus. Et pysty tietämään mikä on toisen tilanne juuri silloin. Ehkä hän etsii kuumeisesti ystäväänsä eikä siksi kiinnitä naisiin mitään huomiota. Tai on vähän ujo tai puhelin värisee taskussa tms. jonka takia siirtää heti katseen pois. Siksi ei ainakaan ihan yksittäisten havaintojen perusteella kannata tehdä mitään johtopäätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi