Kuinka suuri osa miehistä tekee livenä aloitteita naisille, jotka eivät ole antaneet mitään kiinnostussignaaleja ja saavat sen seurauksena pakit?
Itse en ole koskaan uskaltanut aloittaa edes yhtä keskustelua kenenkään naisen kanssa, vaikka olen käynyt baareissa jo vuoden 2012 alkupuolelta saakka eikä itseluottamukseni ole oikein vahvistunut lainkaan vuosien varrella. Tosin enpä edes keksi, että mitä sanoisin. Oma itsetuntoni ei kyllä myöskään kestäisi pakkeja ja koska en koe olevani mitenkään seksuaalisesti haluttava naisten valtaosan silmissä, niin eipä sitä koskaan saisi itsestään sen vertaa irti, että itse rupeaisi aloitteelliseksi.
Silti usein sanotaan, että miehen pitäisi olla aloitteellinen saadakseen naisia. Mutta mitä hyötyä tuollaisesta aloitteellisuudesta voisi esim. omalla kohdallani olla? Pelkkää itsensä nolaamista kerta toisensa perään ja itseaiheutettua häpeää.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto on kiinostussignaali? Jokin uusi älypuhelimen sovellus kenties?
Ilmeisesti tällainen olisi joillekin tarpeen. Jokainen täyttää tietonsa ja apsi läväyttäsi puhelimen näyttöön vihreää tai punaista valoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on se että naisen antamat signaalit ovat niin hienovaraisia (lähinnä naisen ajatuksia: "tulispa tuo hunksi juttelemaan") että mies ei tiedä lähettikö nainen signaaleja. Mies vaan kokeilee onneaan. Siksi kysymykseen voi vastata vain naiset.
Ehkä on ihan hyvä, että heti seuloutuvat pois miehet, jotka eivät osaa sanatonta viestintää. Itselleni naisena se on ollut hyvin helppoa: Jos mies ei edes huomaa minua vaikka katsoisi minun suuntaani => olen hänelle näkymätön eli hän ei näe minua potentiaalisesti kiinnostavana. Sama juttu, jos mies vilkaisee mutta siirtää heti katsettaan tai jos hän selkeästi katselee ystävääni tai jotain muuta naista lähistöllä. En todellakaan tee aloitetta. En myöskään, jos hän istuu siellä nurkkapöydässä ja katsoo kännykkäänsä, koska silloinkaan hän ei ole huomannut minua eikä siis antanut positiivista signaalia.
Kyllä sinäkin sen huomaat, jos naisen kiinnostus herää, kun hän näkee sinut. Ja muulloin on ihan turha lähestyä.
No en usko että teen koskaan aloitetta. Lähettelet vain niitä ajatuksia sinua tuijottaville miehille. Mutta mitä väliä kun miehet tekee ne aloitteet ihan oman kiinnostuksen mukaan riippumatta mistään signaaleista. Osa osuu yksiin sinun ajatusten kanssa ja sehän on mukavaa ajatella että lähetit muka jonkun signaalin (ajatuksen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes kiinnostunut kenestäkään tietystä naisesta? Jos et, siinä tapauksessa suosittelen unohtamaan lähestymisen. Naiset kyllä huomaavat helposti milloin mies on vain randomilla valinnut kohteen jota lähestyy ja silloin on edessä varmat melko varmat pakit.
Tuohan ei tosin koske ns. pleijereitä ja muita komistuksia.
Sellaisen ollessa kyseessä on helppo pettää itseään, että "muthan se just haluaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana on se että naisen antamat signaalit ovat niin hienovaraisia (lähinnä naisen ajatuksia: "tulispa tuo hunksi juttelemaan") että mies ei tiedä lähettikö nainen signaaleja. Mies vaan kokeilee onneaan. Siksi kysymykseen voi vastata vain naiset.
Miesten pitäisi todellakin olla ajatusten lukijoita naisten kanssa.
Sä kyllä saat luettua minun ajatukseni ihan naamasta . Siitä näkyy ettei vois vähempää kiinnostaa. Älä siis vaivaudu yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarkoittaako se sitten sitä, että nainen vilkuilee koko ajan, hymyilee ja katsoo pitkään, tulee lähelle seisoskelemaan ja kyttää sieltä kaverinsa selän takaa sinua jutellessaan, kävelee ohi hipaisten sinua muka vahingossa, tanssii lähelläsi, punastelee läsnäollessasi, tekee tikusta asiaa....
Kouludiskossa ehkä nämä olisivat hyviä vinkkejä.
Aikuisten kesken se on yleensä vähän hienovaraisempaa touhua.
Usein ne merkit ovat niin hienovaraisia, että niitä ei ihmisaistein edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tällainen olisi joillekin tarpeen. Jokainen täyttää tietonsa ja apsi läväyttäsi puhelimen näyttöön vihreää tai punaista valoa.
Hmm. Viimeistään ensireffi alttarilla ohjelma formaatti on saanut minut tajuamaan ja hahmottamaan sen monelle "jo" itsestään selvän asian: ihminen voi vaikuttaa papereilla täydellsieltä kumppaniehdokkaalta kun taas live:nä hänet ensikertaa kohdatessa saattaa hvinkin pian tulla tunne, ettei hän olekaan sitä mitä papereiden perusteella ennätti jo uskoa ja toivoa hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on ihan hyvä, että heti seuloutuvat pois miehet, jotka eivät osaa sanatonta viestintää. Itselleni naisena se on ollut hyvin helppoa: Jos mies ei edes huomaa minua vaikka katsoisi minun suuntaani => olen hänelle näkymätön eli hän ei näe minua potentiaalisesti kiinnostavana. Sama juttu, jos mies vilkaisee mutta siirtää heti katsettaan tai jos hän selkeästi katselee ystävääni tai jotain muuta naista lähistöllä. En todellakaan tee aloitetta. En myöskään, jos hän istuu siellä nurkkapöydässä ja katsoo kännykkäänsä, koska silloinkaan hän ei ole huomannut minua eikä siis antanut positiivista signaalia.
Kyllä sinäkin sen huomaat, jos naisen kiinnostus herää, kun hän näkee sinut. Ja muulloin on ihan turha lähestyä.
No en usko että teen koskaan aloitetta. Lähettelet vain niitä ajatuksia sinua tuijottaville miehille. Mutta mitä väliä kun miehet tekee ne aloitteet ihan oman kiinnostuksen mukaan riippumatta mistään signaaleista. Osa osuu yksiin sinun ajatusten kanssa ja sehän on mukavaa ajatella että lähetit muka jonkun signaalin (ajatuksen).
En lähettele ajatuksia nykyisin kenellekään, kun on puoliso kotona, mutta jos joskus vielä sinkkuna pyörin, niin en näe mitään syytä muuttaa toimintaani. Eli jos näen kiinnostavalta vaikuttavan miehen (mitä tapahtuu kaiken kaikkiaan harvoin), seuraan miten hän reagoi minun näkemiseeni ja jos ei mitenkään, niin annan olla. Miehet eivät pidä tyrkyistä naisista enkä itse ole baarin kaunein nainen, joten en todellakaan tuppaa kenenkään seuraan ilman hyvin selkeää pelin avausta miehen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollenkaan välttämättä kerro kiinnostumattomuudesta, varsinkaan jos se toistuu. Voi olla pientä ujoutta ja epävarmuutta tai pelkää tuijottavansa häiritsevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sen ensikontaktin naiseen olla heti iskuyritys? Mitä jos kokeilisit lähestyä naista ensin ihmisenä, ja katsoa synkkaako edes silloin yhtään?
Ylläolevaa hyvää pointtia vasten onkin entistä vaikeampi ymmärtää niitä naisia, jotka eivät kategorisesti tee alotteita. Eivätkö ihmiset todellakaan kiinnosta heitä? Mikä ihmisissä on niin vastenmielistä, ettei voi lähestyä?
Jospa nuo naiset tutustuvat luontevasti uusiin ihmisiin ihan arkisissa tilanteissa, ilman että pitää erikseen lähestymällä lähestyä täysin tuntematonta tyyppiä? Minä esimerkiksi tapaan ihmisiä työkuvioiden kautta, harrastuksissa ja ystävien kautta. Nämä ovat ihan tavallisia tilanteita joissa kukaan ei erikseen tee jotain lähestymisaloitteita tms. Näistä piireistä olen myös kaksi edellistä seurustelukumppaniakin tavannut. Ei siinä aluksi kummankaan kanssa mitään viritelmiä ollut vaan ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä. Näiden miesten kanssa sitten sattui klikkaamaan muutenkin ajan kanssa.
No hehe:) kyllä on metsäläinen kansa! Ei niin mitään riskinottokykyä tai romantiikan nälkää, erotiikkahan taisi kuolla jo viime vuosisadalla. Ei nämä suominaiset tutustuu vain esiliinojen esiliinan kautta kumipuku päällä ja vasta kun voidaan omistaa mies niin annetaan vihreää valoa. Ei ihme, että syntyvyys nälkävuosien tasolla.
Missähän maassa naiset olisivat aidosti heteroja ja miehistä ensisilmäyksellä kiinnostuneita?
Vastaus: se maa, jossa miehet elää pisimpään ja naiset kuuluisia helppoudestaan.
Sun suurin ongelma on se, ettet pysty näkemään itseäsi ulkopuolisin silmin. Kerron sulle esimerkin. Tutustuin mielestäni maailman ihanimpaan mieheen. Hän kohteli mua kuin kukkaa kämmenellä, mutta muuten hän suhtautui minuun torjuvasti. Lopulta kerroin hänelle tunteistani sekä siitä, että olen häneen mun sydänjuuria myöten rakastunut. Silloin hän tunnusti mulle ihastuneensa minuun ensisilmäyksellä. Torjumisen pelossa hän ei kuitenkaan uskaltanut olla aloitteellinen. Ihan samalla tavalla sunkin ohitse saattaa mennä naisia, jotka tuntevat mielenkiintoa sua kohtaan. Sun asenteen vuoksi se jää sulta kuitenkin huomaamatta. Usko itseesi Ap:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarkoittaako se sitten sitä, että nainen vilkuilee koko ajan, hymyilee ja katsoo pitkään, tulee lähelle seisoskelemaan ja kyttää sieltä kaverinsa selän takaa sinua jutellessaan, kävelee ohi hipaisten sinua muka vahingossa, tanssii lähelläsi, punastelee läsnäollessasi, tekee tikusta asiaa....
Usein ne merkit ovat niin hienovaraisia, että niitä ei ihmisaistein edes huomaa.
Jos et huomaa mitään merkkejä, silloin on ehkä todenäköisempää ettei kiinnostusta ole. Yleensä kiinnostunut pyrkii luomaan jonkinlaisen kontaktin kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollenkaan välttämättä kerro kiinnostumattomuudesta, varsinkaan jos se toistuu. Voi olla pientä ujoutta ja epävarmuutta tai pelkää tuijottavansa häiritsevästi.
Eiköhän tähän nyt ole turha ryhtyä tekemään analyysia siitä, monennenko katseen siirtämisen jälkeen voi päätellä jotain. Se, mitä tarkoitin oli, että mies vilkaisee ja siirtää heti katseensa eikä sen jälkeen enää osoita millään tavallaa huomaavansa. Ja ujoudesta kannattaa opetella eroon, koska se ei ole monien mielestä ainakaan puoleensavetävä ominaisuus (juu, poikkeuksiakin on, mutta en tiedä kuinka usein sellaiset naiset hakevat seuraa esim. baarista).
Mikä siinä sitten on jos mies ei tee aloitetta, vaikka silmäpeliä ja kiinnostusta molemmilta jo kuukausia, päivittäin!
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä sitten on jos mies ei tee aloitetta, vaikka silmäpeliä ja kiinnostusta molemmilta jo kuukausia, päivittäin!
Ajattelen että on varattu eikä ole edes aikomuksena lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et huomaa mitään merkkejä, silloin on ehkä todenäköisempää ettei kiinnostusta ole. Yleensä kiinnostunut pyrkii luomaan jonkinlaisen kontaktin kohteeseen.
Kaikki eivät toimi noin, vaikka olisikin kiinnostunut jostakin henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi todellakin olla ajatusten lukijoita naisten kanssa.
Sä kyllä saat luettua minun ajatukseni ihan naamasta . Siitä näkyy ettei vois vähempää kiinnostaa. Älä siis vaivaudu yrittämään.
Ei tarvi huolestua en lähesty murjottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh :(
Sanos muuta :(
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies voi hyvinkin luulla että olet varattu. Niin minä ainakin oletan, että nainen on oletusarvoisesti aina varattu ja toimin sen mukaan, eli en yleensä tee aloitteita. Saatan kyllä katsella ohimennen, mutta en ala kyyläämään, eihän sellainen ole soveliasta. Olen kyllä ollut parisuhteissa, noihin on aloite tullut pääsääntöisesti naisen puolelta. M37
No kyllä se on sellaista kouludiskohommaa jossakin ravintolassa pikkutunneilla, kun sitä hommaa seuraa.
Toki on hyvä vääntää rautalangasta nuo kiinnostussignaalitkin, jollei joku autisti sitä muuten ymmärrä.