Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyn 2019 yhteishaku amk sosiaali- ja terveysala

03.09.2019 |

Onko joku muu hakemassa nyt syksyllä sosiaali- ja terveysalalle amk ja mihin?
Itse ajattelin hakea sairaanhoitajaksi Tamkiin. Uusi hakuysteemi nyt käytössä, joten vinkkejä tuskin kukaan osaa antaa, sen enempää mitä ohjeista tulee selväksi. Miten ajattelitte valmistautua/opiskella valintakokeeseen?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe tehdään omalla läppärillä jolla tulee voida liittyä langattomaan verkkoon. En tiedä noista modeemeista enkä wifeistä paljoakaan. Läppärini netti toimii kotona, koska läppäri on johdolla kiinni seinässä ja mulla on sellainen kuin Zyxel tuossa pöydällä.

Vein tänään ekaa kertaa läppärin erään kauppakeskuksen kahvilaan ja eihän se siellä toiminut. Ilmoitti että ei internet-yhteyttä. Klikkasin näytän oikeasta alareunasta yhtä kuvaketta josta löydän tekstin WLAN ja tulee lista verkoista joiden kaikkien alla lukee "suojattu".

JOten enpä tiedä miten ja se yhteys siellä koepäivänä koepaikalla löytyy :/

Vierailija
22/45 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä 2020 muuttuu sitten taas hakusysteemi :o

Vierailija
24/45 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko jossain oolut jo pääsykokeet?

Vierailija
25/45 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuttuu 2020? 😮

Vierailija
26/45 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/45 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks jotku ollu jotänää valintakokees ja millanen se oli? Itellä huomenna valintakoe ja olis kiva tietää millasii kysymyksii siel on kysytty

Vierailija
28/45 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ itsellä ylihuomenna, niin jos viitsit kertoa kokeen jälkeen, ois kiva. ☺️

Vierailija
29/45 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on huomenna ja pelotta tosi paljon

Vierailija
30/45 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne kaikki on hakenu nyt syksyllä? Itse hain fyssariksi savonlinnaan, lappeenrantaa, joensuuhun ja lahteen, sosionomiksi hyvinkäälle ja suuhygienistiksi metropoliaan.

Vierailija
31/45 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä meni tänään koe? Minkälainen se koe oli? :)

Vierailija
32/45 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään. Matikkaa pelkäsin eniten, mutta mielestäni menikin ihan ok, samoin kuin englanti, vaikka olikin aika vaikeaa sanastoa. Äikässä loppui aika yksinkertaisesti kesken... Etiikkaosio oli aika outo, meni suurimmaksi osaksi arvailuksi. Jos ei ihmeitä tapahdu, niin todennäköisesti olen ensi keväänä uudelleen yrittämässä.

Vierailija
33/45 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä uudistuksia ensi keväälle on tiedossa?

Vierailija
34/45 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään. Matikkaa pelkäsin eniten, mutta mielestäni menikin ihan ok, samoin kuin englanti, vaikka olikin aika vaikeaa sanastoa. Äikässä loppui aika yksinkertaisesti kesken... Etiikkaosio oli aika outo, meni suurimmaksi osaksi arvailuksi. Jos ei ihmeitä tapahdu, niin todennäköisesti olen ensi keväänä uudelleen yrittämässä.

Minkälainen nyt syksyn haussa matikka oli?

Vierailija
35/45 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin tänään valintakokeessa. Äikässä ja enkussa aika meinas loppuu kesken ja etiikka osio oli ihan arvailuu. Muuten oli vanhan soteli esivalintakokeen olonen kyllä ja ei kysymyksiä ja sellanen "rasti ruutuun" tyylinen.

Vierailija
36/45 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin kans tekemäs ja äikästä loppu aika täysin kesken. Enkku oli todella haastava ja jäi todella paljon tyhjiä kohtia. Etiikka meni kans aivan arvailulla.. Matikka onneks meni hyvin, mutta aika varmasti se ei pelkästään riitä. Ens keväänä sitten taas :)

Hain myös Savoniaan ja onko kellekään tullut vielä haastattelukutsuja?

Vierailija
37/45 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään saapunut haastattelu kutsua, minulla tentti meni ihan hyvin.. Eikä missään kyllä ole tietoa milloin haastattelu kutsu lähetetään.. Nyt kyllä kuumottaa että tuleeko enää koko kutsua..

Vierailija
38/45 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelua ei ole.

Vierailija
39/45 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas erikoista kun, Valinta koe kurssin ohjeissa sanottiin että, 60 eniten pistettä saanutta kutsutaan haastatteluun josta voi saada 30 pistettä. Mistä sinä sait tälläisen tiedon?

Vierailija
40/45 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa, olet siis hakenut kohteeseen, joka ei käyttänyt amk-valintakoetta. Mihin? Suurin osa hakukohteista käytti yhteistä valintakoetta.

"Hakukohteissa, jotka käyttävät AMK-valintakoetta, opiskelijavalinta tehdään pelkästään AMK-valintakokeen pisteiden perusteella. Erillisiä soveltuvuuskokeita järjestetään vain rakennusarkkitehti (AMK) ja merikapteeni (AMK) koulutuksiin haettaessa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi