Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi 7-vuotiaalle tytölle?

Vierailija
03.09.2019 |

Naapurin tyttö täyttää vuosia. Keksikää jokin oikein ihana lahja hänelle arvoltaan 10-20 euroa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on aivan ihastuneet Mad Matt’r nimiseen ”taikahiekkaan”, tai en tiedä miksi sitä kutsuisi oikein. Aivan mystinen aine, paras markkinoilla olevista. Koukuttaa äidinkin hiplaamaan ja muovailemaan, ja sopii eri ikäisille.

Vierailija
2/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso virkkuukoukku ja oikein paksua lankaa. Varaa myös vähän aikaa ja opeta hänelle ketjusilmukan tekoa. Nauttii varmasti. Meillä 6-vuotias poika on aivan hullaantunut "ninjavöiden" tekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin pikkupyyhkeen verran kaunista vohvelikangasta, tylppä kanavaneula ja iloisen värisiä puuvillalankoja. Vohvelikankaaseen on helppo pujotella ensin suoraa ja kun oppii, vähän vaikeampiakin kuvioita. Voit neuvoa aluksi. Tähän jäävät tuon ikäiset koukkuun, rakastavat hiljaista toistuvaa pujottelua.

Vierailija
5/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja. Lukutaidosta riippuen itse luettava tai toisen lukemana kuunneltava kirja on aina arvokas ja hyvä lahja.

Tatut ja Patut, Astrid Lindgrenin klassikot (Melukylä, Eemeli, Peppi, Mio poikani Mio, Pekka Pekaloinen, Rasmus ja kulkuri, Ronja ryövärintytär ja Veljeni Leijonamieli), Timo Parvelan Ella-sarja jne.

Vierailija
6/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jos ois tuotu tekstiilityötarvikkeita lahjaksi niin ois tullut itkupotkuraivarit.

Olin tekstiilityönopen painajainen koulussa.

Eikö vanhemmilta voi kysyä ensin pitääkö esim noista töistä?

Itse pidin hevosista ja tarrakirjoista tuossa iässä.

Vierailija
7/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jos ois tuotu tekstiilityötarvikkeita lahjaksi niin ois tullut itkupotkuraivarit.

Olin tekstiilityönopen painajainen koulussa.

Eikö vanhemmilta voi kysyä ensin pitääkö esim noista töistä?

Itse pidin hevosista ja tarrakirjoista tuossa iässä.

Sinun olisi pitänyt vain aloittaa nuorempana, siksi et osannut ja olit  omasta mielestäsi painajainen. Sormivirkkausta ja pahviompelua ensin, kankaan leikkaamista ja liimaamista kollaasitekniikalla. Pitää vain aloittaa tarpeeksi helpoilla töillä.

Vierailija
8/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legot toimii tuon ikäiselle!

Vierailija
9/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat lahjat joita sain seitsenvuotiaana:

- Karttakirja.

- Parikymmentä senttiä pitkä koottava anatominen malli ihmisestä. Se oli muovia, ihmiskehon mallinen kuori läpinäkyvää, ja sisälle sai koota luurangon ja sisäelimet oikeaan järjestykseen.

En väitä että kaikki tytöt tykkäisivät juuri tuollaisista, mutta minulle olivat ihan parhaita.

Vierailija
10/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihan kysynyt, mistä lapsi tällä hetkellä pitää tai mikä on in tai mitä tarvii, koska tämä riippuu niin paljon lapsesta itsestään. Joku voi toivoa tuossa iässä jo meikkejä, joku littlest Pet shopeja, joku elokuvalippua ja joku jotain muuta.

Ja jos tarvelistalta löytyy vaikkapa herätyskello, pyyhe tai sukkia kokoa x, niin älä ajattele että lahja on liian vähäpätöinen, vaan vie oikeasti niitä.

Mutta jos nyt et halua kysyä, niin tässä joitain ehdotuksia:

- Jotain lapsen harrastukseen liittyvää. Esimerkiksi tarvikkeita, joku aihetta käsittelevä kirja, lahjakortti liikkeeseen joka näitä tarvikkeita myy.

- Ylipäätään kirja

- Lahjakortti vaatekauppaan

- Elokuvalippu

- Käsityö/askartelutarvikkeita, jos tykkää niistä

- Hiustarvikkeita

- Uudet petivaatteet tai vaikkapa pyyhe

Vierailija
11/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 7-vuotiaana ihan tummanruskean nee´kerinuken. 1960-luvulla. Rakastin sitä sydämestäni juuri sen vuoksi, että se oli erilainen kuin kaikki näkemäni nuket. Kiitos kummitädilleni, joka osasi jo tuohon maailmanaikaan antaa suvaitsevaisuuskasvatusta ja opettaa erilaisuutta pienessä maalasikylässä. 

Olisko nyt jotain, jolla opettaa lapselle arvoja?

Vierailija
12/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kasvi, jota lapsi alkaa hoitaa. Helppohoitoinen kaktus, yrtti tai mansikka tms. Opetat samalla huolehtimista ja kestävää kehitystä.

13/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän osaa ja tykkää kirjoittaa, niin lukollinen päiväkirja ja kynä. Tämä oli tuon ikäisenä minulle kaikkein mieluisin lahja. 

Vierailija
14/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään muovista krääsää.

Lupaa vaikka nuotiovaahtokarkit pimeänä syysiltana, pyöräilyretki kirjastoon tai tähtien katseluyö telttaillen omalla pihalla. Tai lupaa leipoa pullaa hänen kanssaan. Jotain josta jää muistoja. Tai lue hänelle ääneen pitää tarinaa tai lasten kirjaa huovista tehdyssä piilossa omassa paikassa, eväänä omenoita ja rusinoita.

Tai anna hänen pukeutua hassusti sinun vaatekaappisi asuihin ja ottakaa kuvia siitä.

Vierailija
15/15 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Hop lopin lahjakortti, jos paikkakunnalla on sellainen tai vastaava paikka.

L.O.L -glitteripallo. Se tosin on muovikrääsää, mutta osalle tytöistä nyt tosi hitti. Myös My little ponyt saattaa olla kova juttu, mutta kannattaa kysyä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä