Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko intohimoinen shakkiharrastus plussaa vai miinusta?

Vierailija
02.09.2019 |

Mitäpä sanotte?

Bonuskysymys:

Osaatko/tykkäätkö itse pelata?

Onko intohimoinen shakkiharrastus plussaa vai miinusta?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kysyjä on mies.

(Jos asialla on merkitystä)

Vierailija
2/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa shakinpeluu monellekaan plussaa on.

Se ei ole 30+ naista hyödyttävää toimintaa kuten remontointi ja nikkarointi. Tuossa iässä naiset ovat superkäytännöllisiä ja kiinnostuneita lähinnä materiasta.

Nuorempien naisten silmissä shakki on nörttiharrastus eikä testopoikien hommaa kuten fyysiset joukkuepelit.

Naiset eivät harrasta shakinpeluuta, joten sitäkään kautta ei tule pisteitä.

Kannattaa vaihtaa harrastusta, ja suunnata intohimo yrittämiseen tms pätäkkää tuottaviin aktiviteetteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht neutraali asia. Tuo intohimoinen kuulostaa liialliselta. Tietenkin intohimoa kaikki vaatii jos haluaa huipulle. Hupiharrastuksena plussaa. Mieheni pelaa shakkia ja on siinä aika hyväkin. Pelaamme joskus yhdessä niin, että mies pelaa alimiehityksellä. En itse harrasta niin eihän se ole kiva hävitä ihan joka peliä. Ei plussaa, eikä miinusta noin parisuhteen mielekkyyden kannalta. Se on plussaa, että mies mieluummin pelaa shakkia/ratkoo pulmia/sivistää itseään kuin juoksee bareissa.

Vierailija
4/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suht neutraali asia. Tuo intohimoinen kuulostaa liialliselta. Tietenkin intohimoa kaikki vaatii jos haluaa huipulle. Hupiharrastuksena plussaa. Mieheni pelaa shakkia ja on siinä aika hyväkin. Pelaamme joskus yhdessä niin, että mies pelaa alimiehityksellä. En itse harrasta niin eihän se ole kiva hävitä ihan joka peliä. Ei plussaa, eikä miinusta noin parisuhteen mielekkyyden kannalta. Se on plussaa, että mies mieluummin pelaa shakkia/ratkoo pulmia/sivistää itseään kuin juoksee bareissa.

Aina kuulee sanottavan että on hyvä jos löytyy intohimon kohteita, mutta kaippa niiden täytyy olla yrittämiseen/työhön liittyviä tms "hyödyllisiä".

Vierailija
5/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on plussaa!  Shakissa tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja rauhallisia hermoja.  Ja älyäkin.  

Vierailija
6/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen Elo rating on yli 2200 niin mikä ei. Eihän tuolla tasolla pärjää kuin mensalaiset.

Itse olen 1700 rated, 34-vuotias nainen. Pelikaverit aina suotuisa juttu etenkin jos osaa jutella pelistä syvemmin.

Vierailija
7/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pelata ja pelaan epäsäännöllisesti.

Vierailija
8/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pelata ja joskus pelaankin. ;) Nykyinen suhde ei pelaa shakkia aktiivisesti, mutta osaa pelata kyllä. Lapseni isä oli SM-tason pelaaja. Ex-poikaystävälläkin aika korkea Selo-luku. Olipa hassua muuten, että huomasin tämän vasta nyt. XD

Vierailija
9/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa liian intohimoinen harrastaminen on huono juttu. Shakki ei ole sen kummempi kuin muutkaan, poislukien nyt joku päihteiden käyttö tai muu, yleinen perseily "harrastuksena" - hyvässä tai pahassa. On hyvä, että ihmisellä on mieleenkiinnon kohteita ja on innostunut jostain, mutta överiksi ei pidä mennä.

Vierailija
10/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole 30+ naista hyödyttävää toimintaa kuten remontointi ja nikkarointi. Tuossa iässä naiset ovat superkäytännöllisiä ja kiinnostuneita lähinnä materiasta.

Nuorempien naisten silmissä shakki on nörttiharrastus eikä testopoikien hommaa kuten fyysiset joukkuepelit.

Kannattaa vaihtaa harrastusta, ja suunnata intohimo yrittämiseen tms pätäkkää tuottaviin aktiviteetteihin.

On vaan sun mielipitees.  Harrastuksia ei valita sen perusteella, miten niistä tulee pätäkkää.  Raha edellä kaikessa -ihmiset tietenkin ajattelee kaikessa vain rahaa.  Harrastuksenkin heillä pitää olla tuottavaa ja jos se ei sitä ole, se pitää vaihtaa.  Tällaisella ihmisellä ei itse asiassa ole sisäistä minää ollenkaan, on vain raha.  Ja nainen, joka sitä rahaa vaatii aina vain lisää.  Siinä elämän autuus ja onni.  

Mikä rahaa tuottava harrastus sinulla mahtaa olla?  

Vierailija
11/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehen Elo rating on yli 2200 niin mikä ei. Eihän tuolla tasolla pärjää kuin mensalaiset.

Itse olen 1700 rated, 34-vuotias nainen. Pelikaverit aina suotuisa juttu etenkin jos osaa jutella pelistä syvemmin.

Miksei 1700 riitä? Olisitte tasavahvoja.

Päteekö hypergamia shakkiinkin?

Vierailija
12/13 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sut on naisten sielunelämän perehdyttänyt? Jordan Peterson?

T. N42, jonka mielestä älykkäät miehet ovat aina olleet hottiksia.

Vierailija
13/13 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei 1700 riitä? Olisitte tasavahvoja.

Päteekö hypergamia shakkiinkin?

Pätee. Onhan niitä shakinpelaajapariskuntia. Poikkeuksetta mies on vahvempi/tunnetumpi pelaaja.

Sama pätee kaikkialla. Intissä naiset treffailivat vain kokelaita, töissä esimiehiä, jne. Miehen on oltava naisen yläpuolella ja mieluiten jonkinlaisessa auktoriteettiasemassa.