Järkyttävää tämä rikkaiden kadehtiminen Suomessa
Tämä kansantautimme kateus on kehittynyt tämän Postin tapauksen myötä aivan uudelle tasolle. Aina säännöllisin väliajoin jaksetaan paheksua johtajien palkkoja ja itketään, kun työntekijä tienaa niin vähän. Työntekijä on vain tuotannontekijä, jota ei palkattaisi, ellei ole pakko. Johtajan työ on niin vastuullista ja kuluttavaa, että siitä pitää palkita. Kuka ei ottaisi kaikkea sitä rahaa, mikä irti lähtee? Niin tekopyhiä ovat ihmiset. Vain Suomessa.
Kommentit (50)
Mielestäni itse perustamansa yrityksen tuloksesta saa nostaa isoa palkkaa, kunhan on suht eettinen alue millä toimii.
Valtion firmoihin max 5K toimarin palkka. Halvalla todellakin saa hyvää ja vaihtamalla paranee.
Sori ap, en jaksa nyt tarttua tähän provoon.
Kun muistaa esimerkiksi miten super cellin miljonäärejä vihataan ja joka uutisessa halveksitaan.
Totta siis tämä väite. Rikkaita vihataan.
Juu ap ei ole laisinkaan tekopyhä. Kyllä se ihmisluonto kuule vain on sellainen että toista alistetaan ja kyykytetään jos siihen tulee mahdollisuus. Minä laittaisin kaikki maailman ihmiset orjakahleisiin ja naisin ketä huvittaa, jos se vain oli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kun muistaa esimerkiksi miten super cellin miljonäärejä vihataan ja joka uutisessa halveksitaan.
Totta siis tämä väite. Rikkaita vihataan.
Super Cellissä on vaan se juttu että tekevät pay-to-win kusetuspaskaa, millä ei ole mitään tekemistä oikean tai hyvän pelaamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni itse perustamansa yrityksen tuloksesta saa nostaa isoa palkkaa, kunhan on suht eettinen alue millä toimii.
Valtion firmoihin max 5K toimarin palkka. Halvalla todellakin saa hyvää ja vaihtamalla paranee.
Ei jessus, kuka ottaa tuollaisen paskaduunin vastaan 5 tonnilla? Menee vapaa-aika ja tulee vastuuta. Parempiakin työpaikkoja saa samalla palkalla, ilman alati pärisevää puhelinta ja yöunet vievää vastuuta.
Kun petollisin keinoin yritetään rikastua, siinä ei ymmärrys riitä. Inhoan vilpillisiä ihmisiä.
En usko että kenenkään persettä hiertää vaikkapa Elon Muskin miljardiomaisuus. Tai kenenkään muunkaan joka on sen ihan itse luonut. Mutta Postin toimitusjohtaja, eli valtion firman joka ei edes hoida tehtäviään kunnolla...
Jokainen koskaan töissä ollut tietää että jos koko johtoryhmä kuolisi kerralla, siitä aiheutuisi firmalle huomattavasti vähemmän operatiivista haittaa kuin siitä että puhelinkeskuksen hoitaja jättäisi tulematta töihin. Ei palkattu johtaja ole mikään erikoiskyky.
Kuten sanottu, itse omaisuutensa luoneet yrittäjä-johtajat ovat täysin eri asia.
En kadehdi isotuloista jos ansiot on hankittu omalla osaamisella tai vaikka perintönä. Nämä postit, caru nat ja muut valtion suojatyöpaikat saa taas veren kiertämään. Pääministerikin taas palkkasi liudan kavereita ja päätyi nostaa puoluetukea varsin reippaasti. Hyvä hyvä. Mukava taas maksaa veroja tai veroluontoisia maksuja.
Kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus on tehty yliopistossa rikkaista ja sen pohjalta on hallituksen helppo tehdä tarvittavat päätökset rikkaiden poistamiseen. Esim. Verottamalla rikkaat takaisin todellisuuteen. Kansa on raivoissaan, koska kvalitatiivisessa tutkimuksessa rikkaat puhuivat kylmääviä asioita köyhistä.
Hyvin on aivopesty kun palstakommarit hakkaa peukalonivelet ryskyen alapeukkua tosiasioille. Suomi on sairaalloisen kateellinen maa. Se johtuu siitä että vasemmistopuolueet on kasvattaneet osan kansasta "herravihaan" eli pelkällä kateudella lypsetään idiooteilta ääniä joka vaaleissa.
Esim: Veronkorotukset maksaa aina "suurituloinen" joka oikeasti siis on keskituloinen tai oikeastaan jokainen jolla on tuloja eli myös ne urpot jotka äänestää vasemmistoa saadakseen "suurituloiselle" lisää veroja.
Esim: suomessa on likimain maailman pienimmät tuloerot. Silti suomessa raivotaan jokaisesta joka vähänkin erottuu siitä parin tonnin nettotulohaarukasta jossa noin 90% suomalaisista on.
Ei tää maa toimi tällä systeemillä. Ilmeisti uuskommunistit koittaa askel askelelta hivuttaa suomen neuvostoliiton kopioksi tajuamatta että se maa hajosi just siksi ettei se systeemi toimi. + tietty se miten se maa käsitteli omia kansalaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu ap ei ole laisinkaan tekopyhä. Kyllä se ihmisluonto kuule vain on sellainen että toista alistetaan ja kyykytetään jos siihen tulee mahdollisuus. Minä laittaisin kaikki maailman ihmiset orjakahleisiin ja naisin ketä huvittaa, jos se vain oli mahdollista.
Et. Enkä minä. Ap varmaan tekisi niin.
No onhan se aika tylsää kuunnella aina kateellisten paheksuntaa siitä, miten minä kuulemma olen päässyt helpolla, koska perinnöt, minkä vuoksi minun ei periaatteessa tarvitsisi tehdä töitä lainkaan. Mutta ei oikeastaan kauheasti jaksa kiinnostaa näiden muiden mielipiteet.
Rikkaista ei ole mitään hyötyä millekään maalle.
Vierailija kirjoitti:
Kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus on tehty yliopistossa rikkaista ja sen pohjalta on hallituksen helppo tehdä tarvittavat päätökset rikkaiden poistamiseen. Esim. Verottamalla rikkaat takaisin todellisuuteen. Kansa on raivoissaan, koska kvalitatiivisessa tutkimuksessa rikkaat puhuivat kylmääviä asioita köyhistä.
Kansa on raivoissaa, no just joo, Enintään nillittää rikkaista kun omat rahkeet eivät ole riittäneet, Syy aina muissa, ei koskaan itsessä
Ne jotka ovat Suomesta eniten saaneet, saavat myös maksaa eniten.
Ei kukaan tyhjästä rikasta, vaan se omaisuus perustuu täällä olleiden tuotantotekijöiden hyödyntämiseen. Silloin on kohtuullista antaa takaisin verojen muodossa.
Jos ei kelpaa, voi lähteä muualle.
Kenenkään työ ei ole niin arvokasta, että siitä pitäisi maksaa enemmän kuin 8000€/kk. Ehdotan, että 8000€ ylittävän osuuden veroprosentti on 100.
Ei ne postilaiset varmaan ihan kaikkein ensimmäiseksi sille pomolle kateellisia ole. Niitä vaan sylettää kun omasta jo muutenkin pienestä palkasta meinataan leikata 30% ja jopa 50%.
Minusta se on täysin ymmärrettävää jos niitä ottaa päähän. Ketä tahansa muutakin harmittaisi.
Sillä käteen jäävällä palkalla kun ei sitten enää elä. Ei vaikka olisi kuinka nuuka ja taloudellinen vaan ne ihmiset joutuvat väistämättä toimeentuloluukulle ja se taas on sitten pois meiltä kaikilta muiltakin.
Minusta palkalla kuuluu voida elää.
Mitä järkeä siinä on jos palkat ovat niin mitättömiä, että kaikki saavat osan rahoista toimeentulotukena?
Ei kyse ole kateudesta vaan siitä että jo valmiiksi toimeentulon rajamailla eläviltä ihmisiltä ollaan viemässä kolmasosa palkasta pois. Et ole ilmeisesti perehtynyt Postin tapaukseen ollenkaan? Samaan aikaan valtio nostaa kymmeniä miljoonia euroja vuodessa osinkoja Postista.