Tänään kaupassa surullinen näky
Edelläni kassajonossa oli nuori nainen joka oli yhtä leveä kuin pitkäkin. Hihnalle työnsi kolme isoa sipsipussia, pari karkkipussia, pari pakettia eineksiä, energiajuomaa, kokista, siideriä ja lonkeroa.
Varmasti ihmettelee kotona että on se kumma ei laihdu.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassana koen että minun velvollisuuteni on huomauttaa jos lihava ostaa ison kasan herkkuja. Onhan se kaikkien etu että alkaa vähän miettimään omia syömisiään.
Kassa ei kyllä kovin montaa kertaa huomauttele asiakkaita heidän ostoksistaan. Ihan vaan siksi, että kauppias antaa moiselle kassalle potkut. Ei kuulu kassalle eikä edes kauppiaalle mitä asiakkaat ostaa. Aikuinen ihminen päättää ostoksensa ihan itse. Sitähän varten ne tavarat siellä kaupassa on, että ne ostetaan. Huomautteleva kassa aiheuttaa toiminnallaan tappiota kaupalle ja siksi tälle saa antaa potkut aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai muistit katsoa paheksuvasti?
En. Naurettiin kyllä kaverin kanssa ton nikeijulle.
Miksi nauroitte, jos oli surullinen näky?
Minusta on surullinen näky, kun raukat nauraa toisille, joilla kuvittelevat menevän huonommin kuin itsellään.
Peitättekö naurulla kyyneleenne, kun ette oikeasti ole onnellisia?
No mikäs siinä.
Ostaisin itsekkin ja söisin jos ne ei lihottaisi niin paljon. Joten minä kärvistelen ja syön herkkuja vähemmän :(
Mutta joskus voi vetää överit, kiitos valmiista ostoslistasta :)
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassana koen että minun velvollisuuteni on huomauttaa jos lihava ostaa ison kasan herkkuja. Onhan se kaikkien etu että alkaa vähän miettimään omia syömisiään.
Juu, näinhän sitä kauppaa käydään...
Kauppiaan ja sun etu on konkurssi.
Itse olen juuri ravintolassa syömässä. Viereisessä pöydässä sairaalloisen lihava nainen syö pitsaa. Mukana lihava isä ja pikku poika. Pojan äiti ei varmaan ikinä jaksa esim. Jalkapallon perässä juosta. Kyllä surettaa ja meni ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus voisi olla vaikka minusta. Olin viime viikolla kaupassa ostamassa firman juhliin naposteltavia, josta syystä kärryssäni oli kymmenisen sipsipussia, suklaalevyä ja pari karkkilaatikkoa.
Ja olet yhtä leveä kuin pitkäkin?
Niinkö, vai otatko kommentillasi vähän itsellesi huomiota ja vähättelet toista?
Toivoisin niin tervettä elämää jokaiselle. Että olisi vaikka ystävä, ettei tarvitsisi tunteisiin syödä, ainakaan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus voisi olla vaikka minusta. Olin viime viikolla kaupassa ostamassa firman juhliin naposteltavia, josta syystä kärryssäni oli kymmenisen sipsipussia, suklaalevyä ja pari karkkilaatikkoa.
Oletko 160cm/130kg? Tuskin osti firman juhliin.
Saatan ollakin. Miten niin "tuskin osti"? Tuskin sinä tuon kyseisen henkilön ammattia naamataulusta luet.
Tuskin tuollainen merinorsu mihinkään töihin pääsee.
No tällainen "merinorsu" kun itse olen, on päässyt ihan hyviin asiantuntijatehtäviin ulkonäöstään huolimatta. Voin kuvitella ettei ehkä asiakaspalveluun haettaisi juuri minun näköistäni henkilöä, mutta omalla alallani kysyntä on niin suurta ettei yleensä pärstäkertoimen avulla paljoa karsita hakijoita jos meriittejä löytyy.
Mun on vaikea uskoa. Aina te anonyymit pullerot kehuskelette olevanne hyviä edes jossain. Omalla työpaikallani (iso pörssiyhtiö) kannustetaan liikkuvuuteen ja ainoat pullerot (joita alle 10kpl tuhannesta) ovat ihan sillä alimmalla tasolla hierarkiassa.
Ap, pyysikö hän sinua maksamaan ostoksensa, vai miksi olet surullinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan ollakin. Miten niin "tuskin osti"? Tuskin sinä tuon kyseisen henkilön ammattia naamataulusta luet.
No tällainen "merinorsu" kun itse olen, on päässyt ihan hyviin asiantuntijatehtäviin ulkonäöstään huolimatta. Voin kuvitella ettei ehkä asiakaspalveluun haettaisi juuri minun näköistäni henkilöä, mutta omalla alallani kysyntä on niin suurta ettei yleensä pärstäkertoimen avulla paljoa karsita hakijoita jos meriittejä löytyy.
Mun on vaikea uskoa. Aina te anonyymit pullerot kehuskelette olevanne hyviä edes jossain. Omalla työpaikallani (iso pörssiyhtiö) kannustetaan liikkuvuuteen ja ainoat pullerot (joita alle 10kpl tuhannesta) ovat ihan sillä alimmalla tasolla hierarkiassa.
No huh huh. Siitä tuskin voi vetää johtopäätöstä että ne lihavat olisivat tyhmempiä. Lähinnä tuo kertoo teidän työpaikkanne rekrytointikulttuurista jotain. Meidän työpaikalla ei missiltä näytä juuri kukaan, suurin osa on normaaleja ihmisiä. Löytyy sekä vanhaa että nuorta; lihavaa ja laihaa; suomalaista ja ulkomaalaista. Älykkyys ei näy ulkomuodosta millään: ainoa mistä voi vähän työnkuvaa päätellä on ulkoasu: ne kaikkein sliipatuimmat ovat usein myynnissä töissä. Yksi skarpeimmista työkavereistani on 58v ylipainoinen muodista vähät välittävä nainen. Löytyy niitä muitakin helmiä, mutta ei tosiaan ole yhteydessä sen ulkokuoren kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelevästä asenteestasi päätellen uskon että olet joko todella nuori, tai sitten vain vähän keskinkertaista yksinkertaisempi. Mahdollisesti olet kaupallisella alalla, joka on tunnettu ulkonäkökeskeisyydestään: on mahdotonta löytää yhtä pinnallista porukkaa kuin Helsingin Hankenin käytävillä. Tietyllä lailla tämä on ymmärrettävää: etenkin ulkomailla kauppa-ala on todella kilpailuhenkistä, ja jokainen joka haluaa pötkiä pitkälle urallaan yrittää päteä kaikin mahdollisin avuin. Tästä syystä valmiit kauppatieteiden maisterit hankkivat puolimittatilauspukuja ja merkkilaukkuja: osoittaakseen näennäistä menestystään.
Tuo ylläoleva kuvaukseni ei kuitenkaan koske suurinta osaa muista aloista. Useimmilla muilla erikoisaloilla pärjätään täysin muiden avujen perusteella kuin ulkonäöllä ja puheenlahjoilla. Pari lahjakkainta kirurgiamme on hyvin vaativattoman näköisiä, kuten myös yllättävän moni juristi (mitä ei ehkä uskoisi jenkkisarjojen perusteella). Tietokoneala ylistää älykkäitä nörttejä, ja on yksi vähiten ulkonäköön tukeutuvista aloista. Kemistit ja laborantit hääräävät myös labroissaan ihan täysin painovaatimuksista ja ulkonäöstä riippumatta.
Käännä kasvosi pois pepustasi, seuraa maailmaa vähän kiinnostuneemmin ja avarra maailmankatsomustasi niin pääset pitemmälle.
Mä oon hoikistunut ja on alkanut kyllästyttää kun aina joku kommentoi. Siis tutut ihmiset. Viime viikollakin entinen työkaveri "olet näköjään hoikkana pysynyt"....Joskus vielä murahdan jotain kommentoijien omasta ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen lihavuuden syyn usein ostoksista näkee.
T. Kauppias
Ole sinä vain tyytyväinen läskeistä kun ostavat sulta ylihintaista mässyä.
Jätä kauppaan turhat syötävät. Jos herkut tuodaan kotiin, ne myös syödään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri ravintolassa syömässä. Viereisessä pöydässä sairaalloisen lihava nainen syö pitsaa. Mukana lihava isä ja pikku poika. Pojan äiti ei varmaan ikinä jaksa esim. Jalkapallon perässä juosta. Kyllä surettaa ja meni ruokahalu.
Sua ei yhtään surettanut se lapsen isä?
Ihmiset jotka kokee velvollisuudekseen kommentoida ja huomautella toisten ostoksista on elämäntapa sairas ja sairas kyttääjä jolla ei ole omaa elämää. On munkin ostoksista huomauteltu jos karkkia tms ollut ja en ole edes lihava, silloin huomattelen kauppialle/ myyjälle miten asiakasta kannattaa kunnioittaa ja ei kuulu heille minun ostokseni ja välttelen sitä kassaa sit mahdollisimman pitkään. Onneksi on nykyään itsepalvelu kassat
Myös ihmiset jotka kyttää ravintolassa toisten syömisiä ovat henkisesti vajaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähättelevästä asenteestasi päätellen uskon että olet joko todella nuori, tai sitten vain vähän keskinkertaista yksinkertaisempi. Mahdollisesti olet kaupallisella alalla, joka on tunnettu ulkonäkökeskeisyydestään: on mahdotonta löytää yhtä pinnallista porukkaa kuin Helsingin Hankenin käytävillä. Tietyllä lailla tämä on ymmärrettävää: etenkin ulkomailla kauppa-ala on todella kilpailuhenkistä, ja jokainen joka haluaa pötkiä pitkälle urallaan yrittää päteä kaikin mahdollisin avuin. Tästä syystä valmiit kauppatieteiden maisterit hankkivat puolimittatilauspukuja ja merkkilaukkuja: osoittaakseen näennäistä menestystään.
Tuo ylläoleva kuvaukseni ei kuitenkaan koske suurinta osaa muista aloista. Useimmilla muilla erikoisaloilla pärjätään täysin muiden avujen perusteella kuin ulkonäöllä ja puheenlahjoilla. Pari lahjakkainta kirurgiamme on hyvin vaativattoman näköisiä, kuten myös yllättävän moni juristi (mitä ei ehkä uskoisi jenkkisarjojen perusteella). Tietokoneala ylistää älykkäitä nörttejä, ja on yksi vähiten ulkonäköön tukeutuvista aloista. Kemistit ja laborantit hääräävät myös labroissaan ihan täysin painovaatimuksista ja ulkonäöstä riippumatta.
Käännä kasvosi pois pepustasi, seuraa maailmaa vähän kiinnostuneemmin ja avarra maailmankatsomustasi niin pääset pitemmälle.
Hyvin kirjoitettu. Tulee itsellänikin diplomi-insinöörinä kouluajat mieleen. Ei voi kyllä kukaan väittää, että se porukka ulkonäöllä erottuisi. Toki muutama hyvännäköinen oli, mutta suurin osa täysin tavallisia tallaajia. Kun oli sateinen päivä, suurin osa tuli kumisaappaat jalassa kouluun. Ja nyt kuuden vuoden kuluttua valmistumisesta on suurimalla osalla oman alan työpaikka ja palkat alkaa joko kolmosella tai nelosella
Mulla onneksi hyvä koska en ole läski, voin latoa samanlaisia ostoksia hihnalle eikä ketään kiinnosta.
Tältä palstalta oon lukenu, ettei miehet oo ollenkaan ronkeleita. Niille kelpaa nainen kuin nainen. Riittää että on nainen. Ulkonäöllä ei ole mitään väliä.
Naiset ne nirsoja on. Niille ei kelpaa kuin ne komeimmat ja varakkaimmat.