Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset! Kysymys teille, joille tehty kehonkoostumusmittaus

Vierailija
02.09.2019 |

Mikä oli sinun rasvaprosenttisi? Minulla oli 28% ja olin kyllä todella hämmästynyt. Olen hoikka ja juoksen n.neljästi viikossa ja teen lihaskuntotreeniä joka ilta....Olen 30v ja kahden lapsen äiti.

Viimeksi minulle tehtiin tämä tutkimus 20 vuotiaana ja rasvaprosentti silloin 21. Sama paino....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 % on 30-vuotiaalle naiselle oikein hyvä rasvaprosentti. Liian pieni rasvaprosentti ei todellakaan ole terveellistä.

Tosin nuo kehonkoostumusmittarit ovat hyvin epäluotettavia. Niillä voi lähinnä seurata oman kehonsa muutoksia silloin, kun mittaus on tehty samanlaisella laitteella samoissa olosuhteissa. Jo parin vesilasillisen juonti ennen mittausta voi vaikuttaa tuloksiin.

Totta.

Vierailija
22/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rasvaprosentti oli 14. Kehon fyysinen ikä 19 vuotta ja ikää 37 vuotta. Paino 54 ja pituus 170 cm. Menkat tulee säännöllisesti kuin kello ja olen terve kuin pukki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa 32,1% ja lihasta 31,4%.

Olin nain liikuntaa harrastamattomana 44-vuotiaana istumatyota tekevana toimistotyolaisnaisena onneni kukkuloilla noista tuloksista, olin odottanut huomattavasti suurempaa rasvaprosenttia o_0 

Vierailija
24/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juu ja unohdin sanoa tarkeimman, eli etta olen siis viela reilusti ylipainoinenkin, 170cm/82kg...

Vierailija
25/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rasvaprosentti 34,5. Olen 39-vuotias ja 158 cm ja 59,5 kg. En harrasta paljoa liikuntaa. Kai sen olisi suositeltavaa olla alle 33 %.

Vierailija
26/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mittarit antaa eri tuloksia. Mittauttajan tulee kertoa, että mm lihaavoimaharjoittelu lisää valheellisesti rasvaprosentin määrää mittaustuloksessa.

Jos luotettavan tuloksen haluaa, niin pihtimittaus on varma.

Vierailija
27/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääköhän kaikki, että se rasvaprosentti tarkoittaa prosenttiosuutta, ja voi siis olla sama 50 ja 80 kiloa painavalla... Hassuja kommentteja täällä.

Ja ikä ei vaikuta rasvaprosenttiin sinänsä vaan kehon koostumukseen.

Rasvaprosentti riippuu tietysti siitä, mikä on muiden kudosten osuus.

Vierailija
28/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liikun mielestäni riittävästi ja silti rasvaprosenttini oli 30,8! Olen 166 cm, 56 kg, 61 v.

Vierailija
29/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs testi sanoi viskeraalisesta rasvasta? Se on se kriittisin tieto.

Minä olin laiha läski nuorempana, 58kg/168cm ja rasvaprosentti 32. Ulkoapäin olin hoikka kun mikä, mut kaikki mitä minussa oli oli silkkaa rasvaa, lisäksi kertynyt juuri sisäelinten ympärille. Vedin roskaruokaa minkä kerkesin, koska voin eikä se näkynyt ulospäin missään. Mittaustulokset herättivät ja muutin elämäntapani sekä ruokavalion täysin.

Vierailija
30/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joille on tehty rasvaprosenttimittaus, miten samansuuntaisen tuloksen tämä US Navyn laskuri antaa kuin mikä oli mitattu tuloksenne?

http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy

Vierailija
31/32 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30 pitkälti. 175/78. Toisaalta lihasmassaakin oli keskimääräistä enemmän.

Vierailija
32/32 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 30 pitkälti. 175/78. Toisaalta lihasmassaakin oli keskimääräistä enemmän.

Mista noi keskimaaraiset lihasmassaprosentit saa tietaa? Kiinnostaisi tietaa miten paljon mulla on lihaksia keskiarvoon verrattuna, kun rasvaprosentti oli kerta ikaiselleni naiselle "normaali" vaikka olenkin ylipainoinen. Eli olisi loogista, etta olen lihaksikkaampi kuin keskiverto ikaiseni nainen?