Kuinka paljon maitoa juot päivässä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin maidon juonnin kokonaan ollessani 6-vuotias.
Miksi alapeukutitte? Terve aikuinen nainen minusta tuli ilman lehmänmaitoakin. Vai olisiko äitini pitänyt väkivalloin kaataa letkulla maitoa kurkkuuni? Kai sitä nyt itse saa päättää mitä suuhunsa laittaa ja mitä ei.
Aamukahviin loraus maitoa, päiväkahviin loraus kermaa, illallisella lasi piimää, nukkumaan mennessä lasi piimää.
Loraus kevytmaitoa aamukahvin kanssa ja illalla ruoan kanssa lasillinen rasvatonta maitoa.
Lopetin maidon juomisen 4-vuotiaana, kun matkin silloin isääni, joka ei juonut maitoa. Kahvimaitoa käytän ja syön jogurttia, juustoa ja juon piimää. Maidosta en tykkää. Pienenä tykkäsin tankkimaidosta, jota saimme naapurimme tilalta. Saattaisin tykätä siitä vieläkin, mutta sitä en ole vuosiin saanut.
Vierailija kirjoitti:
On todella naurettavaa että aikuinen litkii maitoa kuin 3-vuotias.Juusto on sitä varten.
Naurettava väite. Jos mun tekee mieli maitoa, mitä se juusto siihen auttaa?
Jos joku haluaa juoda maitoa ja tykkää siitä, miksi se on joillekin ongelma?? Ei ole ihan tervettä touhua ärsyyntyä jonkun maidon juomisesta. Haloo!
En ole juonut maitoa n. 30 vuoteen. Syön jonkin verran hapanmaitotuotteita ja pastöroimattomasta maidosta valmistettuja juustoja. Luustoni on tutkittu, koska suvussa on paljon osteoporoosia, mm. äidilläni, joka on oikea "maitovasikka". Onneksi luustoni on tutkimuksen mukaan vahva, ei merkkiäkään osteoporoosista. Olen yli 50 v. Kalkkivalmisteita en ole koskaan käyttänyt, paitsi Vogelin nokkos-pii-kalkkia säännöllisen epäsäännöllisesti. D-vitamiinia olen käyttänyt n. 15 v, eli sen ajan, kun Antti Heikkilä on siitä "saarnannut". Sitä ennen käytin talvisaikaan pieniä määriä kalanmaksaöljyä.
En tippaakaan, maku on niin karmea :/
Syön tosin juustoja ja rahkaa, viiliä ja jogurttia, toisinaan jäätelöäkin. Kahviin käytän iKaffea.
En tykkää maidosta juomana. Sen sijaan käytän täysmaitoa kaakaoon, jonka päälle vaahdotan yleensä paljon kermaa:)
About puol litraa päivässä
Aamuin ja illoin juon kaakaota ja päivällisen kanssa menee yleensä yksi lasillinen
Also välillä murojen kanssa
Juon lasillisen rasvatonta maitoa tai vähärasvaista piimää joka aterialla (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala), lisäksi käytän kahvissa. Eikö ole järkyttävää? Hyvä proteiinin, kalsiumin ja D-vitskun lähde.
Vierailija kirjoitti:
2 litraa menee päivässä. Se nyt vain on niin hyvää. Miksi helvetissä tästäkin pitää nillittää?
M35
Ikää 35v. Ja et tiedä miksi maidon juonnista "nillitetään".......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 litraa menee päivässä. Se nyt vain on niin hyvää. Miksi helvetissä tästäkin pitää nillittää?
M35
Ikää 35v. Ja et tiedä miksi maidon juonnista "nillitetään".......
Ole hyvä ja kerro minulle? Ei sinä itsekään näytä kauhean sivistynyt olevan kun asiasta kerran pitää käyttäytyä töykeästi. Jos se on jokin terveyskysymys, niin ei kiinnosta, koska maito on terveellistä minulle. jos se taas on ilmastokysymys, niin se kiinnostaa minua kaikista vähiten.
M35
Varmaan 3-4 dl. Olin välillä pari kymmentä vuotta juomatta maitoa, mutta yhtäkkiä siihen tuli oikein himo, ja olen alkanut taas juoda.
Pari-kolme vuotta sitten lopetin maidon juomisen ja sen käyttämisen kahvissa. Vatsa rauhoittui kummasti. Parhaiten vatsani voi, kun syön muualla kuin Suomessa valmistettuja maitotuotteita. Nykyään voin käyttää kotimaistakin maitoa joskus, kun maha on jo paremmassa kunnossa. Voita kyllä käytän käytän päivittäin, sekä muutaman siivun juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Juon lasillisen rasvatonta maitoa tai vähärasvaista piimää joka aterialla (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala), lisäksi käytän kahvissa. Eikö ole järkyttävää? Hyvä proteiinin, kalsiumin ja D-vitskun lähde.
Rasvattomassa maidossa ei ole mitään hyvää. Se on maitotankin huuhteluvettä.
Pilaa kahvin myös.
Vierailija kirjoitti:
En ole juonut maitoa n. 30 vuoteen. Syön jonkin verran hapanmaitotuotteita ja pastöroimattomasta maidosta valmistettuja juustoja. Luustoni on tutkittu, koska suvussa on paljon osteoporoosia, mm. äidilläni, joka on oikea "maitovasikka". Onneksi luustoni on tutkimuksen mukaan vahva, ei merkkiäkään osteoporoosista. Olen yli 50 v. Kalkkivalmisteita en ole koskaan käyttänyt, paitsi Vogelin nokkos-pii-kalkkia säännöllisen epäsäännöllisesti. D-vitamiinia olen käyttänyt n. 15 v, eli sen ajan, kun Antti Heikkilä on siitä "saarnannut". Sitä ennen käytin talvisaikaan pieniä määriä kalanmaksaöljyä.
No D-vitamiinistahan siinä luusto-ongelmassa on kyse eikä kalsiumista jota Suomessa saadaan liikaakin.
Mun aamukahvi on latte, johon tulee noin 2dl maitoa (ja vajaa desi kermaa). Illalla saatan juoda teetä, johon tulee myös maitoa (ja kermaa), eli jotain alle 3dl päivässä sitä maitoa tulee juotua.
M35