Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tarvitset työpaikalla

Vierailija
02.09.2019 |

Kertakäyttöhanskoja työnteossa, niin joudutko itse ne hommaamaan?
Tälläinen ohje tuli tänään, tähän asti on työpaikan puokelta ne homnattu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tosiaan joudu itse hommaamaan niitä, vaan työnantajan tulisi tarjota välineet työntekemiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojavarusteet on työnantajan hommattava.

Vierailija
4/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen työ, tarviiko noita hanskoja välttämättä suojaksi.

Jos ne ovat osa työntekoa, ja vaatimuksena työssä esim. hygienian tms. takia, työnantajan tulee hankkia ne.

Jos ei, saat hankkia suojasi itse.

Vierailija
5/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä työpaikalla ostin kyllä itse kertakäyttöhanskani, joita silloin tällöin tarvitsin.

Ne eivät olleet työssä välttämättömät missään oloissa, eikä niitä käyttänyt kukaan muu, kuin vain minä tietyissä tilanteissa.

Ei kuulunut työnantajan ostettaviksi ja ihan ok.

Vierailija
6/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta työstä kyse? Jos pesen ulosteita päiväkodissa niin työnantaja maksaa ne, jos naputtelet päivät tietokonetta niin maksat itse.

Vierailija
7/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan työn luonteesta, niinkuin aiemmin sanottiin. Jos suojakäsineitä tarvitaan esim. hygienian tai muun sellaisen takia työssä, niin tällöin työnantajan tulee ne hommata.

https://akava.fi/tietoa-tyosta/tyosuhde/ kertoo näin:

"Työnantaja hankkii työvälineet ja materiaalit."

Jos taas työn luonteen vuoksi niitä ei olisi pakollista käyttää, vaan kyse on omasta mielihalustasi, niin työnantaja ei ole velvollinen kustantamaan käsineitä.

Vierailija
8/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö ja hanskat on oltava. En aio niitä itse ruveta maksamaan. Ihmettelin vain että tälläistä väitetään että ne pitää ite hommata.

Kohtahan saan varmaan ruveta maksamaan jo siitäkin että saan edes tulla töihin.

Vierailija
9/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyö ja hanskat on oltava. En aio niitä itse ruveta maksamaan. Ihmettelin vain että tälläistä väitetään että ne pitää ite hommata.

Just, älä lähde ollenkaan tohon pelleilyyn. Todellakin työnantaja hankkii ja kustantaa asialliset työvälineet

Vierailija
10/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja ei suostu hankkimaan, voit ottaa yhteyttä työpaikkasi työsuojeluhenkilöön.

Tuollaisessa hommassa hanskat kuuluu suojavälineisiin ja työnantajan ostettaviksi.

Tuntuu siltä, että saatat olla yksityispuolella.

Vierailija
11/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei torvelo! Jos et aloituksessa kerro, mihin niitä hanskoja tarvitaan, niin älä nillitä vastauksista. Sinulle vastattiin ihan järkevästi ja ymmärrettävästi, missä tilanteissa työnantajan tulee suojavälineet hommata, ja milloin sinun.

Vierailija
12/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei torvelo! Jos et aloituksessa kerro, mihin niitä hanskoja tarvitaan, niin älä nillitä vastauksista. Sinulle vastattiin ihan järkevästi ja ymmärrettävästi, missä tilanteissa työnantajan tulee suojavälineet hommata, ja milloin sinun.

Mitä ihmettä?? Kula onnillittäny?

Kerroin että mitä työtä teen, enkä valittanut yhdellekään vastaajalle.

Mukavaa päivää sulle!

Ap

Vierailija
13/13 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vastauksessa kun sanoin että mulle on väitetty että mun pitää ne ite maksaa ja ihmettelin asiaa, niin tarkoitin että ihmettelin ainoastaan kun työnantaja näin väittää.

Eihän työ muuta ookkaan kuin hygienian hoitoa ja ruuanlaittoa, asiakas kun on huonossa kunnossa niin ulosteen ja oksennuksen siivoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme