Tiedätkö parisuhteita joissa puolisot ovat täysin eri sosiaaliluokasta?
Kommentit (23)
Tiedän, omasta suvusta. En tarkempia yksityiskohtia paljasta, mutta yli 50v ovat yhdessä olleet. Ja hyvin onnellisilta edelleen vaikuttavat ❤️
Mun isä on professori ja äitikin yliopiston käynyt, miehen isä raksalla ja äiti kassalla. Tai siis näin meidän suhteen alussa, nykyään isälläni on korkeampi virka ja miehen äiti on ylennyt esimieheksi, isällään oma firma. Mies kävi amkia mutta ei ole valmistunut, itsellä maisterin paperit. Hyvin on mennyt. Mies on valtiolla töissä ja paljon parempi palkka kuin minulla ja todella hyvä yleissivistys. Mun isä ja mies on oikein hyvää pataa, käyvät yhdessä kalassa ja metsällä. Mut molempien meidän vanhemmat on toisaalta hyvin samanlaisista oloista maaseudun pienviljelijäperheistä, joten arvomaailmassa on paljon samaa vaikka koulutus onkin ihan eri luokkaa..
Mä ja mun mies. Olen köyhän, alkoholisoituneen yh-äidin lapsi. Mieheni on varakkaasta suomenruotsalaisesta suvusta, isä suuryrityksen toimitusjohtaja jne. Kyllä meidän suhde on hyvin toiminut, mutta kyllähän miehen vanhemmat minua nenänvartta pitkin katselee. Ei tosin niinkään siksi että äitini on köyhä ja yh, vaan koska olen SUOMENKIELINEN. Olisivat toivoneet miehen ottavan suomenruotsalaisen vaimon. Usein olen kuullut päivällisillä heillä saarnoja miten suomalaiset edelleen asuisivat lapinkodissa, ellei olisi tullut ruotsalaiset ja rakentaneet tätä maata nykyaikaiseksi.