Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö parisuhteita joissa puolisot ovat täysin eri sosiaaliluokasta?

Vierailija
02.09.2019 |

Toimivatko nuo suhteet?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin toimii. Itse olen työtön ja mies on juristi.

Vierailija
2/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avioliittoni. Mieheni ylempää keskiluokkaa, molemmat vanhemmat korkeakoulutettuja, suurin osa sukulaisista myös. Ruotsinkielisestä, varsin varakkaasta perheestä. Ainoa lapsi jota vanhemmat veivät pienestä pitäen ulkomaille, esim. oopperaan Wieniin ja sitä rataa.

Itse työväenluokasta, kotona ei tosiaan millään lailla kannustettu opiskeluun. Alkoholiongelmia, massiivisia rahaongelmia.

On toiminut hyvin yli 20 vuotta sillä mieheni ei näe taustaani vaan minut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut varoitteluja, yritin kahdesti. Ei toiminut pidemmän päälle. Riippuu toki ihmisistäkin ja minä yhdistävä tekijä näissä kahdessa suhteessa, mutta mutta...

Vierailija
4/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa toimia paremmin niin päin, että nainen on huonommilla eväillä oleva? Omat suhteeni ovat kariutuneet, kun mies on ollut se statuksellisesti heikompi osapuoli. Haluaisin taas kerran yrittää, mutta arveluttaa, kestäisikö miehen pää.

Vierailija
5/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kuitenkin varmasti akateeminen koulutus..

Vierailija
6/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin toimii. Tosin ei toimisi jos mies ei olisi henkisesti hyvin samanlainen kuin minä eli siis laajasti maailmasta kiinnostunut ja paljon lukeva vähäisestä koulutuksestaan huolimatta.

Vierailija
7/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se luokka lasketaan? Mies on varakkaasta ylemmästä keskiluokasta, useamman sukupolven korkeakoulutettu. Itse olen työväenluokasta, suvun ensimmäinen akateeminen. Tällä hetkellä olemme siis molemmat ylempää keskiluokkaa hyvän koulutuksen ja varallisuuden myötä. 

Vierailija
8/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se luokka lasketaan? Mies on varakkaasta ylemmästä keskiluokasta, useamman sukupolven korkeakoulutettu. Itse olen työväenluokasta, suvun ensimmäinen akateeminen. Tällä hetkellä olemme siis molemmat ylempää keskiluokkaa hyvän koulutuksen ja varallisuuden myötä. 

Nykytilanteen mukaan.

Vierailija
9/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, omani muun muassa. Itse olen akateeminen, mutta työtön. Mies duunaritaustaisesta perheestä, käy töissä ja tienaa 3000e/kk parhaimmillaan. Hyvin on toiminut.

Vierailija
10/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykytilanteen mukaan.

Heh... nykytilanteen mukaan meilläkin on melkoinen ero yhteiskuntaluokassa, itse olen DI ja kuulun ylimpään tulodesiiliin ja puoliso ollut jo vuosia työttömänä ja työkyvyttömänä kotona.

Vierailija
11/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa toimia paremmin niin päin, että nainen on huonommilla eväillä oleva? Omat suhteeni ovat kariutuneet, kun mies on ollut se statuksellisesti heikompi osapuoli. Haluaisin taas kerran yrittää, mutta arveluttaa, kestäisikö miehen pää.

Harvassa taitaa olla tällaiset miehet. Pitää olla todella hyvä itsetunto ja -arvostus, sinut itsensä ja taustansa kanssa sekä kyky kunnioittaa toista sen sijaan, että naljailisi kumppanin "kermapersetaustasta" tai korkeasta koulutuksesta. Moni mies kokee puolison paremman palkan, taustan tai koulutuksen uhaksi miehuudelleen.

Vierailija
12/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kuitenkin varmasti akateeminen koulutus..

Ei ole. Olen kyllä opiskellut yliopistolla mutta en ole valmistunut eikä mitään jakoja edes pyrkiä siihen. Harrastuksen kautta työskentelen välillä eläimiin liittyvässä duunissa. Eipä tuo miestä tunnu haittaavan vaikka olen köyhä.

Vierailija
13/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedian mukaan luokka määräytyy koulutuksen asteen, rikkauden ja ammattiaseman perusteella. Luokilla on erilaiset mahdollisuudet toimia yhteiskunnassa rahallisesti, sosiaalisesti ja poliittisesti.

Mihin luokkiin kuuluvat pienituloinen, akateemisesti koulutettu duunari ja ammattikoulun suorittanut, varakas yrittäjä?

Vierailija
14/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin yliopistossa mieheeni, joka oli sukunsa ensimmäinen ylioppilas. Itse olen akateeminen jo ainakin neljännessä polvessa ja suht varakaskin. Mies ei päässyt yli ikinä, haukkui jokaista asiaani kermaperseilyksi. Nyt minulla on duunarimies jolla on hyvä itsetunto ja hän ei hauku vaan kunnioittaa minua ja työtäni, samoin kuin minä häntä ja hänen työtään. 

Vierailija
15/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykytilanteen mukaan.

Tavallaan joo nykytilanteen mukaan, mutta tavat ja arvot voi tulla sieltä lapsuudenkodista ja se luokkataustojen erot voi aiheuttaa hankauksia liitossa. Ainakin meillä välillä hätkähdän miten puoliso, vaikka akateeminen onkin, on joissain asioissa varsin "juntti". Esim. ei osaa esittäytyä/esitellä sosiaalisissa kohtaamisissa ym. käytöskoodeja uupuu.

Vierailija
16/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olettaakseni ainakin jollain tavalla toimii kun ovat pysyneet kymmeniä vuosia yhdessä.

Vierailija
17/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan ole toiminut yksikään suhde, jossa mies on ollut alempaa luokkaa kuin minä. Taas yritin, onneksi olen sen verran ottanut opikseni, että laitoin pelin poikki heti kun haukkuminen ja lyttääminen alkoi.

Vierailija
18/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse korkeasti koulutettu ja nyt kotona hoitovapaalla. Mieheni duunari, mutta hän ansaitsee yrityksellään enemmän kuin minä omasta työstäni. Meille menee oikein hyvin, arvostamme suuresti toisiamme.

Vierailija
19/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut minulla. Akateeminen koulutus ja kiinnostus kulttuuria kohtaan olivat duunarimiehen mielestä outoja asioita, jopa noloja asioita hänen piireissään.

Vierailija
20/23 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni hyvässä työssä, mies opiskelee alaa jolla ei tule koskaan yltämään läheskään samaan mitä siskoni palkka.

Hyvin niillä näyttäisi menevän.

Perhetausta meillä vähän varakkaampaa ja perintöä on tulossa toisin kuin kummankaan miehellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän