Dienorette e-pillerit???
Onko kellään kokemusta dienorette e-pillereistä? Ei oikein googlailemalla löydy mitään, suht uus merkki ehkä? Ois kiva kuulla jotain, niin hyviä ku huonojakin kokemuksia:)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on kyseisen pillerimerkki käytössä! Olen ollut tyytyväinen. Tosin muista hormoniehkäisyistä ei ole kokemusta, eli sinänsä ei ole mitään mihin edes vertaisin.
Olen syönyt näitä n. 9kk. Ei tullut juuri mitään sivuvaikutuksia ensimmäisten kuukausien aikana. Lievää vatsakipua ensimmäisinä viikkoina oli silloin tällöin, mutta meni ohi nopeasti. Sivuoireethan ovat toki yksilöllisiä, mutta kuitenkin.
Dienorette -pillerit auttavat myös iho-ongelmiin (siis finneihin jne.) ja sen takia otinkin alunperin just nämä pillerit. En ole kuitenkaan huomannut mitään isoa muutosta kasvoissa (kärsin siis lievästä aknesta). Finnien koko tosin pienentynyt ja parantuvat nopeammin.
Yksi miinuspuoli pillereissä kuitenkin on: et voi jättää menkkoja välistä kuin yhdet kerrallaan. Eli siis jos jättää menkat välistä, on seuraavat menkat pakko pitää, koska silloin pillereiden ”teho” ei enää riitä pitämään toisia menkkoja tulematta eli tulevat siis periaatteessa väkisin. Lisäksi ylipäätään jos menkkoja siirtää tai jättää välistä, voi sinä aikana esiintyä tiputteluvuotoa. Itselläni ei ole tiputellut muulloin kuin ekalla kerralla, kun jätin menkat välistä (ja silloinkin tiputteli vain 2 ensimmäistä päivää) mutta sen jälkeen ei kertaakaan.
Tyhjennysvuodolle on laatassa 7 lumepilleriä eli 7 päivää.
Kiitos vastauksesta!
Itsellä ollut käytössä 1,5v. Kesti kauan ennen kuin löysin sopivat e-pillerit, kaikki vaikutti negatiivisesti mielialallani ja iholleni. Tästä en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Ainoa huono asia on etten psysty jättää menkkoja väliin, ne tulee aina silloin kuin pitäisi tulla (kun kartta on loppu) tai on alavatsakipuja ihan kuin menkat olisi tulossa. Kuitenkin olen ollut tosi tyytyväinen ja suosittelen!
Kuulema vanhempi merkki mikä kans toimii hyvin naisille jolla on iho-ongelmia.
Halut on kadonneet kokonaan, mutta näin oli muidenkin merkkien kanssa. Hyvin pystyy syömään 2 laattaa putkeen ja välivuodon ajan pärjään oikeestaan vaan pikkuhousunsuojilla.
Tuo kyseinen pilleri toimi minulla kuin unelma. Heti ensimmäisestä käyttöpäivästä toimi kuin piti eli ei minun tapauksessa tiputellut enää. Ensimmäisen viikon aikana lievää pahoinvointia joka meni ohi särkylääkkeellä. Helpotti akneen ja olo oli pirteämpi ja iloisempi. MUTTA, olihan se liian hyvää ollakseen totta. Nimittäin aikaisemmin krampit menkkojen aikaan oli asteikolla 1-10 ehkä 2 eli vaan todella pientä kipua mutta nyt herranjumala.... sanoisin noin 8-9 ja särkylääkettä pitää syyä kokoajan eikä sekään välillä auta. Menee kyllä vaihtoon..
Hormoniehkäisyä ei kannata käyttää mihinkään muuhun kuin sairauden hoitoon.
Mää käytän kanssa näitä, ja oon ollut tyytyväinen. Ennen pillereitä mulla oli aina menkkojen aikaan kamalat selkä- ja vatsakivut, mutta näiden pillereiden aloituksen jälkeen niitä ei ole/ ne on lieventynyt. Mielialan vaihteluja ei juurikaan ole ja oon huomannut myös, että ihon kunto on parantunut!
Mulla oli käytössä pari vuotta. Auttoi akneen todella hyvin, ja menkat oli n. 3pvää mutta aika kipeät. Aiemmin ollut käytössä muutama muu pillerimerkki ja ehkäisyrengas. Dienorette oli mulle näistä paras. Ainut miinus kaikissa näissä valmisteissa mulle oli se, että halut katosi aikalailla kokonaan. Nyt kun oon ollut muutaman kuukauden kokonaan ilman, niin eron huomaa todella hyvin..
Olen käyttänyt tätä merkkiä jo vähän yli puoli vuotta ja on parempi kuin muut kokeilemani pillerit. Pystyn jättämään paritkin menkat välistä ja vain kerran menkat ovat tulleet vaikka olen ottanut säännöllisesti valkoisia pillereitä.
Alkuun oli vähän päänsärkyä. Muuten ei mitään, toimii kuin unelma! Kuukautisten aikaan huomaa että rinnat turpoaa aika paljonkin.
Itsellä oli muutamia kuukausia käytössä. Halut menivät ja masennus iski. Vaihtoon meni, nyt kaikki taas hyvin.
Itse sain kyseiset pillerit lähinnä todella pahan aknen takia josta olen kärsinyt lähemmäs 10 vuotta, neljäs laatta on nyt lopuillaan ja ero on suorastaan uskomaton. Minulle pillereistä on ollut suuri apu, ei naama vieläkään täydellinen ole mutta siihen pahaan jatkuvaan tulehdukseen nähden on kyllä ihan uskomattoman hyvässä kunnossa nyt :D Eron aloin näkemään vasta kolmannen laatan lopussa. Pillerit ovat muutenkin olleet mulle tosi sopivat kaikin tavoin, ainoa miinus on välivuodot joista olen koko tämän ajan kärsinyt, tiputtelu alkaa suunnilleen jo viikon ennen taukoviikkoa.
Käytin näitä vuoden. 3 kuukauden käytön jälkeen vaikea akne lähti paranemaan ja 6 kuukauden jälkeen iho oli paremmassa kunnossa, kuin mitä osasin edes toivoa. Eivät aiheuttaneet minulla ainakaan alakuloisuutta.
Haittavaikutuksista mulla ilmeni seuraavia: tuli menkkakipuja, joita ei koskaan ennen ollut, toinen rinta kasvoi isommaksi kuin toinen, ja emättimen limakalvot kuivui, mikä sitten olikin syy lopettamiseen. Oon kuitenkin onnellinen, et sain edes puoleks vuodeks hyvän ihon, kun tuntu, et mun tapaus on toivoton.
Onko teillä dienoreten lopettamisen jälkeen ilmennyt esim. aknea tai hiustenlähtöä? Olen syönyt nyt reilut 3 vuotta, ja auttoivat omaan teiniakneen, vaihto hormoonittomaan ehkäisyyn kiinnostaisi, mutta aknen takaisin tulo pelottaa.
Oon syöny näitä nyt pari viikoa ja iho huononi finneja alko tuleen ennen pillereotä finnejä tuli tosi harvoin turvotusta mutta ei muuta tässä nyt mietin jatkanko näitä pillereotä vai en. Apua? Tottakai voihan se olla että iho reagoin aluks koks atämä on eka e pillerit mitä oon syöny
Vierailija kirjoitti:
Oon syöny näitä nyt pari viikoa ja iho huononi finneja alko tuleen ennen pillereotä finnejä tuli tosi harvoin turvotusta mutta ei muuta tässä nyt mietin jatkanko näitä pillereotä vai en. Apua? Tottakai voihan se olla että iho reagoin aluks koks atämä on eka e pillerit mitä oon syöny
Elä lopeta ennen ku oot ainaki pari kk seurannu miten kehos tottuu! on normaalia että alussa mistä tahansa hormonaalisesta ehkäsystä tulee finnejä, kehossa tapahtuu iso muutos. Itellä oli täysin sama, naamaan tuli finnejä tyyliin kuukauden verran, niitä ollut ennenkin hormoonien takia, mutta pari kk käytön jälkeen kaikki katosivat. Kuukautiskivutkin loppu
Itsellä on kyseisen pillerimerkki käytössä! Olen ollut tyytyväinen. Tosin muista hormoniehkäisyistä ei ole kokemusta, eli sinänsä ei ole mitään mihin edes vertaisin.
Olen syönyt näitä n. 9kk. Ei tullut juuri mitään sivuvaikutuksia ensimmäisten kuukausien aikana. Lievää vatsakipua ensimmäisinä viikkoina oli silloin tällöin, mutta meni ohi nopeasti. Sivuoireethan ovat toki yksilöllisiä, mutta kuitenkin.
Dienorette -pillerit auttavat myös iho-ongelmiin (siis finneihin jne.) ja sen takia otinkin alunperin just nämä pillerit. En ole kuitenkaan huomannut mitään isoa muutosta kasvoissa (kärsin siis lievästä aknesta). Finnien koko tosin pienentynyt ja parantuvat nopeammin.
Yksi miinuspuoli pillereissä kuitenkin on: et voi jättää menkkoja välistä kuin yhdet kerrallaan. Eli siis jos jättää menkat välistä, on seuraavat menkat pakko pitää, koska silloin pillereiden ”teho” ei enää riitä pitämään toisia menkkoja tulematta eli tulevat siis periaatteessa väkisin. Lisäksi ylipäätään jos menkkoja siirtää tai jättää välistä, voi sinä aikana esiintyä tiputteluvuotoa. Itselläni ei ole tiputellut muulloin kuin ekalla kerralla, kun jätin menkat välistä (ja silloinkin tiputteli vain 2 ensimmäistä päivää) mutta sen jälkeen ei kertaakaan.
Tyhjennysvuodolle on laatassa 7 lumepilleriä eli 7 päivää.