Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (2137)
Vierailija kirjoitti:
Timo Koivusalo -Pekko elokuvat. Huonoon elokuvaan valittu kelvoton näyttelijä.
Ihana
Jossain elokuvassa kauan sitten Mickey Rooney näytteli japanilaista. Mielestäni pilasi koko elokuvan.
Vierailija kirjoitti:
Jossain elokuvassa kauan sitten Mickey Rooney näytteli japanilaista. Mielestäni pilasi koko elokuvan.
Se oli ”aamiainen tiffanyllä” vuodelta 1961.
Dicaprio missä tahansa elokuvassa...
Suomi-Filmien Olavi Reimas, Urho Somersalmi ja Jalmari Rinne eivät sopineet mihinkään rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Taneli Mäkelä vakavissa rooleissa. Jotenkin häneltä luontuu paremmin komedia.
Menee vähän ohi.... Taneli Mäkelä näytteli Turun Kaupunginteatterissa Isän ja oli aivan huikean hyvä. Veti kirkkaasti vertoja Anthony Hopkinsin Isälle.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Nieminen ja Hirviniemi missä tahansa roolissa.
Hirviniemi Tuntemattomassa :(((((((((((
Titanicissa sen pääroolinaisen rooliin Kate oli liian kookas ja pullea, sirompi ladylike olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki.
Paitsi Iso-Arskan roolit.
Varsinkin Juniorissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi-Filmien Olavi Reimas, Urho Somersalmi ja Jalmari Rinne eivät sopineet mihinkään rooliin.
Urho oli mielestäni hyvä jossain vappuaiheisessa elokuvassa. Ja varmaan monessa muussakin. Jalmari Rinne antoi minulle laulussa arvosanaksi kuusi. En kanna kaunaa. Hän teki parhaansa maamme musiikin tason ylläpitämiseksi.
Jokin missä Esa Pakarinen oli teräsmiehenä. Oli lähinnä huvittava.
Kummisedässä kummisetää näyteelevä oli jotenkin tönkkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urho oli mielestäni hyvä jossain vappuaiheisessa elokuvassa. Ja varmaan monessa muussakin. Jalmari Rinne antoi minulle laulussa arvosanaksi kuusi. En kanna kaunaa. Hän teki parhaansa maamme musiikin tason ylläpitämiseksi.
Somersalmen viimeinen näytös: tappoi akkansa lahjakirveellä ja hirtti itsensä. Mielenhäiriö.
Rooney Mara elokuvassa Carol. Kamalan yksi-ilmeinen!
Vierailija kirjoitti:
Dirty Dancing- kuuma tanssi Jennifer Gray. Karsee akka nokkineen, muka kuuma pakkaus. Patrick Swayzen tasoinen muka ihastuisi siihen. Sai vaan roolin koska isä oli tuottaja/ohjaaja. Sen jälkee ei oo nähtykkään. Huippu leffa pilattiin tälläisen sisäpiiriaseman vuoksi. Patrick kertoi myöhemmin että rooli oli vastanäyttelijän vuoksi epämielyttävä ja suutelu ym kohtaukset vastenmielisiä. Ja hei en kyllä yhtään ihmettele!
Minusta hän oli ihan tavallisen näköinen, ei kaunis eikä ruma. Enemmän minua ottaa päähän, kun joissain elokuvissa on pääosin esittäjät muka tavallisia, mutta sitten ne näyttää todella hottiksilta. Esim. Beverly hills 90210 oli sellainen sarja, jossa ne näyttelijät ei olleet kukaan taviksia ulkonäöltään. Ne oli liian söpöjä. Niillä oli sitten muka tavallisia ongelmia. Ja ärsytti niiden hiuksetkin, aina täydellisesti kuin suoraan kampaamon penkistä nousseella. Vaikka olisi ollut aamu, tytöillä oli meikit ja upeat hiukset. Näkyykö finnejä? Ei. Näkyikö rasvaisia teinihiuksia? Ei. Oliko menkkojen takia turvonneita vatsoja? Ei. Päin vastoin niillä kaikilla oli täydelliset vartalot.
Kaikki muut Poirotin näyttelijät paitsi David Suchet.
Se on jännä myös kotimaisissa sarjoissa, miten voi olla roolitus metsässä. Joku mainitsi Maria Kallion. Musta sen kuuluisi olla jotenkin samantyyppinen kuin tämä kirjailija Leena Lehtolainen on ollut haastatteluissa. Sellainen aika rento. Mä olen miettinyt, että se päähahmo kirjoissa on tämä Lehtolainen itse. Se näyttää ja kuulostaa ihan Maria Kalliolta, ja nuorena voinut näyttääkin siltä.
Sitten Satu Rämön Hildur. En pystynyt katsomaan! Siis se pääroolissa esiintynyt, mikä nyt nimensä olikaan, oli ihan vääränlainen. Kirjoissa se on symppis hahmo, kirjoissa se on reipas, jopa lämmin. Tämä pääroolin vetänyt Ebba jotain oli ihan hirveä. Nainen joka yrittää olla miesmäinen, eikä hänessä ole lämpöä, vain tuijotusta. Sen sijaan Lauri Tilkanen Jakobina onnistui erinomaisen hyvin ha oli tavoittanut henkilön luonteen. Musta hänellä oli jopa eleet ja ilmeet kuten kirjan kuvauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut Poirotin näyttelijät paitsi David Suchet.
Totta. Kun lukee kirjan, David on tosiaan opetellut sen töpöttelevän kävelytyylin ja tervehtii ihmisiä samoin kuin kirjoissa on kuvattu. Hän osaa esittää pikkutarkkuutta pienillä ilmeillä ja eleillä.
Olivia de Havilland Melanie Hamiltonin roolissa Tuulen viemää -elokuvassa. En ole ikinä tajunnut sitä, miksi hänet valittiin siihen osaan.
Dirty Dancing- kuuma tanssi Jennifer Gray. Karsee akka nokkineen, muka kuuma pakkaus. Patrick Swayzen tasoinen muka ihastuisi siihen. Sai vaan roolin koska isä oli tuottaja/ohjaaja. Sen jälkee ei oo nähtykkään. Huippu leffa pilattiin tälläisen sisäpiiriaseman vuoksi. Patrick kertoi myöhemmin että rooli oli vastanäyttelijän vuoksi epämielyttävä ja suutelu ym kohtaukset vastenmielisiä. Ja hei en kyllä yhtään ihmettele!