Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (2030)
Timo Koivusalo -Pekko elokuvat. Huonoon elokuvaan valittu kelvoton näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina inhonnut Benedict Cumberbatchin (?) Sherlockia. Anteeksi nyt vain kaikki lukuisat fanit, mutta Benedict ei mielestäni osaa esittää huippuälykästä, vaikuttaa vain siltä, että lukee ulkoa vuorosanoja eikä silmien takana tapahdu mitään. Lisäksi sillä on roolissaan todella hölmö ja epäpukeva peruukki.
Tiedän, että tämä on epäsuosittu mielipide. Kerran jopa jouduin asian tiimoilta riitaan ystäväni kanssa, joka on sarjan ja Benedictin fani :D
Siis kuka hemmetin dorka edes katsoo mitään muuta Holmesia kuin Jeremy Brettin näyttelemiä 😂
Ja ainoa oikea Kurt Wallander on Rolf Lassgård, ei tämä ilmeetön ja väritön, en muista edes nimeä..
Vierailija kirjoitti:
Mickey Rooney vuonna 1961 ensi-iltansa saaneessa elokuvassa Aamiainen Tiffanylla. Esitti japanilaista. Ei ollut japanilaisen oloinen.
Sitä elokuvaa ei taideta enää nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Viikinkielokuva The Northman:
Anya Taylor-Joy - slavic sorceress
Nicole Kidman - Queen Gudrún, Amleth's mother
Alexander Skarsgård - Queen Gudrúnin poika - Amleth, a Viking warrior prince
Nicole Kidman on ihan kelpo näyttelijä mutta vähän kyllä hämäsi tuossa roolissa näyttelijä joka on selvästi käynyt moderneissa kauneusleikkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Rautahammas Bondissa. Ei mahtunut oikein tv ruudun kokoon, iso kooltaan näyttelijänä.
Vaalkokankaallepa mahtui
Vierailija kirjoitti:
Yli-ikäinen ukkomainen Kaarlo Halttunen oli huono Rahikaisena Laineen Tuntemattomassa. Mollbergin Rahikainen Mika Mäkelä oli paras Rahikainen, hänessä oli sopivasti veijarimaisuutta rooliin. Andrei Alénin Rahikainen oli puolirikollinen parittaja.
Halttunen oli huono myös Laineen Pohjantähdessä, hän oli liian reipas ja hyvinvoiva. Pentti Irjalassa Laineen Akselissa ja Elinassa ja Sulevi Peltolassa Koivusalon Pohjantähdessä oli oikeanlaista jahkailua, reppanamaisuutta ja saamattomuutta.
Halttunen oli toisaalta hyvä Laineen Niskavuoren Hetan Akustina.
Pohjantähden rooli oli tietenkin Leppäsen Preeti.
Vierailija kirjoitti:
185-senttinen Eero Aho on liian pitkä Rokan rooliin, Väinö Linnan mukaan Rokka oli lyhyt.
Oliko Rokka kirjassa lyhyt? Mainittiinko sitä? Todennäköisesti mainittiin, koska Linnan toinen sankari Koskelan Akseli oli kirjassa lyhyehkö ja vanttera, koska Linna itse oli lyhyt ja vanttera. Linnahan olisi halunnut olla Rokan, Lahtisen, Hietasen ja Koskelan Akselin yhdistelmä.
Se, että rooliin on valittu ulkoisesti toisenlainen henkilö kuin alkuperäisteoksessa ei tee siitä välttämättä huonoa. Itse olen pitänyt Eero Ahon Rokkaa parhaana Rokkana, sitä rambomaista raivokohtausta lukuunottamatta.
Elokuvassa Simpauttaja olivat eräät parhaista roolisuorituksista ulkoisesti täysin erilaisten näyttelijöiden tekemiä kuin miten heitä oli kirjassa kuvattu. Simpauttaja itse oli pitkä laiha ja kierosilmäinen (itsellä tulee kuvauksesta mieleen näyttelijä Rolf Labbart, kierosilmäisyyttä lukuunottamatta). Ahti Kuoppalaa parempaa Simpauttajaa on vaikea kuvitella.
Kuuno oli isokokoinen ja kömpelö, täysin vastakohta roolin täydellisesti vetäneelle Esko Hukkaselle. Ahti Jokista parempaa Ottoa on vaikea kuvitella, Jokinen oli blondi, Otto kirjassa tummatukkainen. Pirtamona tukeva (tuolloisen mittapuun kukaan) Reino Kalliolahti teki yhden elämänsä rooleista, isäntänä joka oli *niin rikas, että piti olla aina vähän huppelissa kuin Roope Ankka*. Pirtamo oli kirjassa niin laiha, että povitaskuun tunnettu viinapullo levitti sen puolen hartian takissa kaksinkertaiseksi.
Jared Leto Jokerina. Hänen olemus ei yhtään vakuuta pahiksena ja kovin oli bling bling -pahis siinä. Näytti niin halvalta Jokerilta.
Pelkään tulevasta Masters Of Universe leffasta, että Jared Leto tekee siinä samat Skeletorille.
Fucking with Nobody -elokuvan kaikki pääroolit.
Alan Rickman Kalkaroksena