Jos jollakulla tavallisella rivityöntekijällä on tilillä 10000 €
Kommentit (26)
Pitäisin vähän hölmönä, jos pitää tuota summaa tilillä. Tilillä sille ei saa tuottoa. Mutta ymmärrän, että pienituloiset helposti pitää säästöjään tilillä, koska pitävät sitä turvallisena. Se on vain tapa, joka estää vaurastumasta.
Miks Anulla oli pyyhe pimpan päällä?
Aika harvalla on tuollaista summaa, vaikka yleinen ohje on että pitäisi 3kk palkkaa vastaava summa tilillä. Joten hyvä summa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä saattaa kommenteista saada hiukan vääristyneen kuvan, koska täällä on paljon hyvätuloisia.
Mikä taas olikaan suomalaisten keskimääräinen talletusvarallisuus? Yli puolella on tilillään alle 5000 euroa.
https://www.aamulehti.fi/uutiset/katso-onko-tilillasi-enemman-rahaa-kui…
En ota kantaa, vääristyneisiin kuviin. Mutta tutkimukseen pakko kommentoida. Tutkimuksessa eivät ole voineet yhdistää/tunnistaa eri tilejä yksittäisiin henkilöihin. Itse pääsen alimpaan sekä ylimpään kastiin. Johtuen siitä että tilejä on neljässä pankissa, pienimmällä tilillä on ollut 1000eur (tutkimuksen aikoihin). Taas parhaimmalla on ollut 30000 säästöjä (tutkimuksen aikoihin).
Iso summa, jos palkkarahoista säästetty.
Kyllä on kädestä berseeseen -porukkaa täällä. Asun halpamaassa jossa keskimääräinen vuosipalkka ei ole lähellekään kymppitonnia ja siitä huolimatta jokaisesta perheestä löytyy tuon verran säästöjä.
Olen rivityöntekijä ja tienannut vasta viimeiset 27 kk "normaalia" palkkaa eli n. ansionsaajan keskipalkkaa, sitä ennen huomattavasti vähemmän. Minulla on tilillä ja rahastoissa yhteensä n. 50 000 euroa ja lisäksi olen "tuhlannut" rahoistani autoihin n. 10 000 euroa ja asunnon käsirahaan 7000 euroa.